PDA

View Full Version : Informatie over basversterker



Flitser
29 juli 2011, 21:21
Ik heb onlangs een basgitaar gekocht met een versterker, een Novanex Hot bass 30. Hier is een foto:

http://img.tweedehands.nl/f/normal/98090177_2-vester-basgitaar-met-novanex-versteker.jpg

Kan iemand iets over deze versterker vertellen? Hij lijkt enigszins als een buizenversterker te klinken. Ik heb er geen verstand van, maar als hij uitgaat daalt het volume langzaam en als ik hem aanzet is het precies het zelfde verhaal, maar dan andersom :)

cluseau
29 juli 2011, 23:01
als hij uitgaat daalt het volume langzaam en als ik hem aanzet is het precies het zelfde verhaal, maar dan andersom :)


Langzaam wegsterven van het geluid kan zowel bij buizen als transistor voorkomen. Langzaam opkomen van het geluid doet toch wel heel sterk vermoeden dat er buizen aanhet werk zijn ;). Ik ken het ding niet trouwens maar wat wil dat zeggen, eens moet de eerste keer zijn.

Frans.

bass blom
29 juli 2011, 23:07
dat is toch nederlandsch spul
van philips zelfs? :D
nooit geweten dat er ook buizenversterkers van waren.

Robdop
29 juli 2011, 23:50
Ooit eens een bassist op zo'n ding horen spelen, hij speelde over een mooie rickenbacker, maar oei wat klonk het slecht:makeup:

Voorderest weet ik niet of het buisjes zijn of niet, iig veel plezier ermee :)

cluseau
30 juli 2011, 07:26
Ooit eens een bassist op zo'n ding horen spelen, hij speelde over een mooie rickenbacker, maar oei wat klonk het slecht:makeup:

Dat lag waarschijnlijk aan die mooie rickenbacker :D

Dirk_Hendrik
30 juli 2011, 08:17
van philips zelfs? :D

pas nou op! Voor je het weet heb je weer een hardkekkig internetindianenverhaal de wereld in geholpen.

Novanex kwam uit Tilburg. Novanex is al enekele jaren ter ziele. Kwaliteit was op z'n zachtst gezegd "wisselend".

bass blom
30 juli 2011, 08:20
pas nou op! Voor je het weet heb je weer een hardkekkig internetindianenverhaal de wereld in geholpen.

oh nou daar zou ik geen probleem mee hebben :D

edit: helaas ben ik dan niet de eerste..


Gepost vrijdag 22 september 2006 11:46:07
Thanks KT88, I live in France and I know Novanex was a part of Philips and has gone long since...

harrie-beton
30 juli 2011, 09:56
Niks Tilburg, wijchen! (gelderland).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Novanex

Bates15
30 juli 2011, 15:45
Tjemig, ik heb nog Novanex meuk staan.. niet stuk te krijgen hahaha.. Ooit een 24 kanaals mengpaneel gehad maar die was een keer vol water gelopen. On-topic weet ik niets van deze amp, sry.

muziekschuur
30 juli 2011, 20:43
Gewoon een serieus vintage merk. O.a. Golden Earring heeft over Novanex gespeeld. Ze hebben ook wat buizenspullen gebouwd.