PDA

View Full Version : akoestische gitaar versterkt opnemen



Daniel78
29 juli 2011, 20:13
Ik was al begonnen met dit euvel op het akoestische forum, maar zit nu toch echt beter hier met deze vraag denk ik.

Ik heb vandaag een kabel gehaald die vanuit de line out van mijn versterker naar de line in jack van mijn pc gaat. Ik ben hier nu 5 uur mee bezig geweest, en ik krijg het met alle instellingen, dempen etc. niet voor elkaar om het geluid van de versterker op te nemen via audacity of een ander programma. Het signaal wordt gewoon niet herkend.

Ik weet dat er van die USB interfaces zijn, en dan zou ik het signaal van de lineout van de versterker daarin kunnnen duwen, en vervolgens via USB in de PC. Ik geloof dat je daar ook nog vaak software bij krijgt. Is zo'n interface noodzakelijk als je wilt dat je PC het signaal herkent? Je zou toch zeggen dat je de line out direct op de line in van de pc zou moeten kunnen aansluiten...

Kan ik bij zo'n interface van Behringer van ong. €28 dan dus ook het signaal van de versterker line out invoeren zodat zaken als chorus, reverb en een eventuele loops ook mee de opname ingaan? Of is deze Behringer echt louter bedoeld om DIRECT de gitaar te slikken?

bass blom
29 juli 2011, 20:18
het zou moeten kunnen

en anders
BEHRINGER U-CONTROL UCA 202
die heb ik pas gekocht voor iemand, om de output puur te gebruiken, maar hij heeft ook input (2xtulp)

-Martijn-
29 juli 2011, 21:46
Als je iets specifieker kan vertellen waar het probleem zit, dan kunnen we je vast wel helpen. Het moet in ieder geval wel kunnen.

lcvanderhelm
29 juli 2011, 23:58
Ik denk dat de input van je computer stereo is en van je versterker mono.
Probeer eens de jack naar je computer er net niet helemaal in te duwen;waarschijnlijk krijg je dan wel signaal.