PDA

View Full Version : 'Live' is geruststellend :)



Theije
26 mei 2003, 00:50
Ik merk van mezelf dat ik me altijd heel erg ophang aan nummers op CD als het gaat om het vergelijken van mijn gitaarspel of zang.
Als ik dan de nummers op CD hoor dan denk ik altijd dat het er in de verste verte niet op lijkt, maar als ik dan live versies hoor ben ik altijd erg gerust gestelt :smile:

wietse
26 mei 2003, 06:32
luister dan maar niet naar live cd's van srv
popa chubby en walter trout e.d dat is nog beter namelijk dan studio.

Neals
26 mei 2003, 11:06
studio cd's worden vaak met peperdure spulleke's opgenomen, en het is jammer dat veel beginnende gitaristen denken dat ze een linkin park sound halen uit hun ibanez GRX70

Theije
26 mei 2003, 12:24
Op 2003-05-26 06:32, schreef wietse:
luister dan maar niet naar live cd's van srv
popa chubby en walter trout e.d dat is nog beter namelijk dan studio.


Met 'beter' neem ik aan dat je bedoeld 'leuker' omdat ze bijv. improviseren e.d. want ik kan me niet voorstellen dat het geluid live beter is dan in de studio, sterker nog het lijkt me onmogelijk.

Harry
26 mei 2003, 13:50
ik denk dat ie bedoeld, als reactie op jouw opmerking over de techniek van muzikanten, dat hij vind dat ze 'live' soms beter presteren dan in de studio.

vanafvandaag
26 mei 2003, 15:02
Ik vind veel artiesten Live beter uit de verf komen dan in de studio. Neem nu Bruce Springsteen bijvoorbeeld. Die neemt een album op, en gaat dan op tour. Na 200 concerten zijn de nummers gegroeid, beter op zijn plaats.. Volgens mij kun je dan ook beter eerst gaan touren en dan pas de cd opnemen. Stef Bos doet dat bijvoorbeeld vaak.

BLOK182
26 mei 2003, 15:44
Ach, check Blink182 live eens voor de gein, veel slechter wordt het niet.

Theije
26 mei 2003, 16:48
Nou ja als ze niet zoveel geintjes zouden maken en wat serieuzer spelen klonk het vast veel beter.
Ik heb me wel vermaakt trouwens tijdens hun optreden.

Ic3gl0vE
26 mei 2003, 22:22
live cd van iced earth, iron maiden, metallica, oscar peterson, guns 'n roses... toch ECHT niet matig hoor.

sash
26 mei 2003, 23:01
Van alle bands die ik luister zijn de live cd's vele malen beter dan de studio cd's. Gewoon de hele vibe die eromheen hangt, de sfeer. Kan een droge studioplaat niet omheen...