PDA

View Full Version : Gibson ''Joe Bonamassa signature''



SRV2000
29 juli 2011, 18:54
Hey rockers !!!

Ik heb al een tijdje GAS voor een Gibson Joe Bonamassa studio.
Vooral als je de prijs ziet wat je er voor betaalt, nieuw maar 1300,- euro :crazyhappy:

Mijn vraag is hoe kan het dat deze Gibson ( ook al is het genoeg poen ) zo goedkoop is.
Voor dat geld koop je nog geen standaard Gibson:???:

http://www.rockpalace.com/product/Gibson-Joe-Bonamassa-Les-Paul-Studio-Gold-Top

En heeft iemand ervaring met deze gitaar
hoe bevalt ie ???

Ik kan niet wachten om 1 in mijn handen te hebben hahah

en hoe zit het met de Burstbuckers ???

Bedankt

Epiphoneee
29 juli 2011, 19:07
Ach joh dat is zo simpel. Het is een studio hé! De gemiddelde prijs van een Studio ligt rond de plusminus 750 euro. Je had ook laatst die Goldtop van Gibson voor 698 euro, nou dan is het echt niet zo duur om een Joe Bonamassa goldtop te maken. 2 verschillende kleurtjes knobs erop om hem fancy te laten lijken, een trussrod waar Joe op staat, en 500 euro extra vragen voor het Joe Bonamassa gevoel. Misschien is de kwaliteit van de pickups iets beter, maar verwacht niet dat het erg veel beter is dan een goedkopere studio.

Dat het een goede gitaar is zal ik niet ontkennen

muziekschuur
29 juli 2011, 20:33
Da's inderdaad wel een heel mooi dingetje. Ga je nog heel lang plezier van hebben. Die prijzen blijven niet zo laag.

refused199
29 juli 2011, 20:41
Ik heb hem van de week even van de muur genomen bij Feedback toen ik de wat amps ging testen. Ik moet zeggen geweldig ding!:mmmm:
Klinkt erg goed, hij was niet ('ineens een paar honderd euro') beter dan m'n eigen studio's maar voelde wel erg lekker aan, en had een goede sustain.

refused199
29 juli 2011, 20:42
edit: dubbelpost.

Ibanez1986
29 juli 2011, 20:54
Joe zijn vader had vroeger een muziekwinkel waar Bonamassa zijn eerste Goldtop gitaar kreeg ( koste destijds 1400 dollar )
Omdat de gitaar zoveel gebruikers sporen op de achterzijde had heeft de vorige eigenaar de achterkant zwart geschilderd.

Omdat het niet zo goed ging met de zaak van papa Bonamassa moest hij hem weer verkopen om de winkel draaiende te houden.

Joe Bonamassa was helemaal gek van zijn eerste gitaae en heeft hem met veel pijn en moeite weg gedaan.

Toen hij het aanbod van Gibson kreeg om een een signature les paul uit te brengen heeft hij een schrift gekocht en alles genoteerd wat hij zich nog kon herinneren van zijn aller eerste goldtop.

Dit heeft hij aan Gibson doorgegeven en toen is de Gibson Joe Bonamassa Studio les paul op de markt gekomen.

Ik heb hem 1 keer in handen mogen houden en ik vond het een pracht gitaar.

Joe gebruikt hem regelmatig zijn signature model bij zijn optredens.

succes ;)

Hendriks
29 juli 2011, 20:58
Bij Tonika in Groningen hangt hij in de aanbieding voor 1099.

Toaster
30 juli 2011, 00:09
Joe zijn vader had vroeger een muziekwinkel waar Bonamassa zijn eerste Goldtop gitaar kreeg ( koste destijds 1400 dollar )
Omdat de gitaar zoveel gebruikers sporen op de achterzijde had heeft de vorige eigenaar de achterkant zwart geschilderd.

Omdat het niet zo goed ging met de zaak van papa Bonamassa moest hij hem weer verkopen om de winkel draaiende te houden.

Joe Bonamassa was helemaal gek van zijn eerste gitaae en heeft hem met veel pijn en moeite weg gedaan.

Toen hij het aanbod van Gibson kreeg om een een signature les paul uit te brengen heeft hij een schrift gekocht en alles genoteerd wat hij zich nog kon herinneren van zijn aller eerste goldtop.

Dit heeft hij aan Gibson doorgegeven en toen is de Gibson Joe Bonamassa Studio les paul op de markt gekomen.

Ik heb hem 1 keer in handen mogen houden en ik vond het een pracht gitaar.

Joe gebruikt hem regelmatig zijn signature model bij zijn optredens.

succes ;)

Wat mij het meest bij bleef van dit betoog was dat Joe Bonamassa een schrift heeft gekocht...

Wordt het ineens een gewone man. Is dus ook een een gewone gibson. Met een zwarte achterkant.

Dimitri92
30 juli 2011, 13:31
Die studio is niet z'n eerst sig. dus waarom pas bij die studio al die specs van toen? Hij noemt al z'n sig. gitaren z'n kinderen dus ik denk niet dat dat schrift verhaal helemaal klopt. Correct me if i'm wrong.

Goldtop, burstbuckers en bonamassa approved vind ik het geld extra wel waard. Als er 1 is die ook echt de kwaliteit van die gitaren in de gaten houd is het Joe wel. Ik zou deze wel verkiezen boven de normale studio.

BobvanKempen
30 juli 2011, 13:39
Die studio is niet z'n eerst sig. dus waarom pas bij die studio al die specs van toen? Hij noemt al z'n sig. gitaren z'n kinderen dus ik denk niet dat dat schrift verhaal helemaal klopt. Correct me if i'm wrong.

Goldtop, burstbuckers en bonamassa approved vind ik het geld extra wel waard. Als er 1 is die ook echt de kwaliteit van die gitaren in de gaten houd is het Joe wel. Ik zou deze wel verkiezen boven de normale studio.

Daarbij: THEY LOOK KICKASS!!

Snijdie
30 juli 2011, 17:14
2 verschillende kleurtjes knobs erop om hem fancy te laten lijken,
Als ik me goed herinner uit een interview met hem: de twee verschillende modellen knoppen zijn ervoor dat hij gemakkelijk 'blind' aan de knoppen kan draaien tijdens optredens. Zijn mening: ze horen op m'n signature. En als je het geld heb om mijn signature te kopen, heb je ook geld om nieuwe knoppen te kopen als je het niks vind :D.

(niet dat zulke andere knoppen iets aan het waardeverhaal toevoegen/afhalen, maar ik vond het een leuke denkwijze)

sbms97
30 juli 2011, 22:50
Daarbij: THEY LOOK KICKASS!!

alle gibson les pauls zijn kick-ass, :D. alleen ze zegge steeds vaker dat de kwaliteit erop achteruit is gegaan bij gibson. maarja kan voorlopig toch nog geen gibson lp vroorloven, ik doe t nu maar me me epiphone les paul :D.

YannickH
31 juli 2011, 12:32
waarom gibson tegenwoorig de achterkant zwart doet snap ik totaal niet. en dat is niet alleen bij de bonamassa signature!
een zwartgelakte neck vind ik persoonlijk VERSCHRIKKELIJK om op te spelen!
het gevoel dat je dan hebt is toch echt niet fijn. je blijft overal hangen en als je een tijdje aan het spelen bent plakt het een beetje.
nu het ligt er ook aan hoe zweterig je handen enzo zijn maar toch...
een ongelakte neck is nog altijd het beste dat er is!