PDA

View Full Version : hoi hoi



Sandra
29 juli 2011, 13:38
ik ben dus Sandra ik ben 14 jaar en ik zocht iets over zelf gitaren maken (lijkt me heel gaaf om een keer te proberen als ik genoeg geld heb ;P ) en toen kwam ik hier en dacht hey das wel grappig dus, hallo iedereen ;D
Ik speel nu 2,5 jaar gitaar eerst halfjaar akoestisch maar dat vond ik niet zo leuk dus nu 2 jaar elektrisch (:

Ben erg fan van Metallica, GunsNRoses, Iron Maiden en dat soort oude bands haha, Heb metallica paar weken terug live gezien op big 4 concert dat was echt te gek was m'n eerste concert en ik hoop dat ik er nog veel meer mee ga maken haha. Maar ik praat nogal veen nu zie ik.. dus ik houd er mee op (:
Als je iets wilt weten vraag maar ;D

Groetjes

muziekschuur
29 juli 2011, 13:52
Welkom Sandra. Misschien is het bouwen van een kit wat voor je?
Wat zoek je in het bouwen? Houtbewerking? Electriciteits/bedrading aanleg, afwerking? Metaalbewerking? Iets anders?

Bij de openbare bibliotheek hebben ze vast wel wat boeken. Google helpt ook, hmm veel boeken zijn natuurlijk in het Engels.

Maak een lijstje van het gereedschap dat je nu al tot je beschikking hebt. Een decoupeerzaag, gutsen, beitels, hamers, schroevendraaiers, dremel, werkbank en lijmklemmen zijn enkele van de dingen die je nodig hebt.

Laat ons wat weten. Er zijn veel mensen hier met allerlei gradaties van bouwkunsten. En misschien zijn er bouwers bij je in de buurt? Kijk ook eens bij de posten van Charlotte. Deze dame maakt kunstwerken van gitaren en ik heb me al uren aan haar creaties vergaapt.

Suc6.

Sandra
29 juli 2011, 23:20
hmmpf ik mag dus geen spullen kopen om een gitaar te bouwen van m'n pa, vind ie zonde van het geld omdat ik simpele modelbouw vliegtuigjes al verpest ;s
Iemand missschien een idee hoe ik goedkoop aan dingen die ik nodig heb kan komen?

bedankt alvast ;D

Ijselrobo 07
30 juli 2011, 12:07
hmmpf ik mag dus geen spullen kopen om een gitaar te bouwen van m'n pa, vind ie zonde van het geld omdat ik simpele modelbouw vliegtuigjes al verpest ;s
Iemand missschien een idee hoe ik goedkoop aan dingen die ik nodig heb kan komen?

bedankt alvast ;D

http://www.mainmusic.nl/nl/content/94/534/nieuws/gitaar_bouwpakket_gitaar_bouw_pakket_gitaar_bouwen .html ;)
dit is een site die complete pakketten verkopen, altijd leuk om mee te beginnen. (alleen moet je bij sommige pakketten de kop van de gitaar zelf zagen en schuren. en als je het wil, kun je die pakketten zelf een kleurtje geven)

P.S. Welkom op 't forum :ok:

Git Aar
30 juli 2011, 13:53
Een kennis van mij verkoopt ook bouwpakketen;

http://bouwjeeigengitaar.nl/

Sandra
1 augustus 2011, 20:28
bedankt allemaal ;D heb eens op de sites gekregen, ga zekers wat geld bij elkaar schrapen ;D