PDA

View Full Version : MP Sweet honey overdrive (handwired? wel/niet)



victor.500
29 juli 2011, 13:00
Ben opzoek naar een lichte, warme overdrive die een randje aan m'n sound gaat geven. Heb ook al verschillende pedalen getest en ben uiteindelijk uitgekomen op 2 pedaaltjes waar ik op dat moment niet uit kon kiezen.

- Sweet honey overdrive van MP

- DE snapdrive, wie kent die nou niet? (:"Nou, heel veel mensen niet!")

Ik kon uit deze twee niet kiezen en eigenlijk nog steeds niet.
Nou wil 'k weten of je het verschil tussen de handwired en de factory made versie van de sweet honey echt merkt buiten het feit dat er een rond plasticje om de stekkeringang zit in plaats van een vierkante en dat de handwired een stukje zwaarder is, of korter gezegd; zit het verschil 'm nou echt in de kank?

alvast bedankt voor reacties...

met vriendelijke groet,

Victor Franzen

muziekschuur
29 juli 2011, 14:32
Mad Professor Sweet honey?

Snapdrive ken ik niet. Heb je een linkje?

bass blom
29 juli 2011, 14:47
red snapper?

Dirk_Hendrik
29 juli 2011, 15:30
ja. Dat handwired ga je horen. Al was het maar omdat je totaal voor aap staat als je durft toe te geven dat je zoveel meer betaalt hebt en het niet hoort.

Zijn die dingen sowieso gestoord duur (nee, niet "veel geld", maar duur).

victor.500
29 juli 2011, 17:20
Mad Professor Sweet honey?

Snapdrive ken ik niet. Heb je een linkje?

nee, zij: www.musicmaniacs.nl hebben een soort eigen merk op de plank staan die ze bij zo'n pedalbouwer hebben laten maken. dus je zult 'm niet via google of een andere site vinden want ze hebben 'm zelf ook niet op de site staan.

zodoende, de snapdrive...

die 40 euro verschil in de sweet honey ga je dus merken?

Dirk_Hendrik
29 juli 2011, 17:48
Ja. En daar je kwaliteitscontrole in een geautomatiseerd produktieproces een stuk beter is dan wanneer je met de hand loopt te frutten zou je dus juist voor die non-hand-wired gaan. Denk eens na. Twee keer hetzelfde circuit. Zou het niet eerder zijn dat er iets mis is als je een duidelijk te horen verschil tegenkomt? Het verschil tussen de 2 zou de toevoeging van zweet en huidschilfers in de handgebouwde versie moeten zijn. Niet het geluid. Je bent dus aan het twijfelen tussen een belachelijk dure doos en een nog duurdere doos die niets meer heeft te bieden dan die reclameprietpraat.

Rinze
29 juli 2011, 17:48
De reactie van Dirk Hendrik lijkt mij toch echt te vallen in de categorie sarcasme :seriousf: dus daaruit zou ik het tegenovergestelde concluderen.

EDIT: de eerste post van DH, dus.

Dirk_Hendrik
29 juli 2011, 17:48
De reactie van Dirk Hendrik lijkt mij toch echt te vallen in de categorie sarcasme :seriousf: dus daaruit zou ik het tegenovergestelde concluderen.


Ik ook van jou :lovelove: