PDA

View Full Version : Epiphone - hoe compleet geleverd?



tib888
29 juli 2011, 11:00
Ben van plan m'n eerste gitaar, een Epiphone LP Standard te bestellen.
Zit er, buiten de gitaar, nog iets extra's in de doos (kabel, strap, ...) of dien ik dit allemaal afoznderlijk te bestellen?

M.a.w., wat wordt er standaard geleverd bij een nieuwe gitaar?

deathletters
29 juli 2011, 11:08
Bij een nieuwe gitaar komt meestal Er niks bij, temzij je een compleet pakket koopt maar ik weet niet of die er zijn van de LP standard.
Wat je in totaal moet hebben:
-gitaar
-versterker
-kabel
-plectra
-band
-extra snaren(dat als je er eentje breekt je niet gelijk weer naar de winkel hoeft)
-hoes(als je hem mee wil nemen)
-stemapparaat

Verder zijn er nog dingen die wel handig zijn maar niwt noodzakelijk zoals: capo, slide, straplocks

Veel succes ;)

tib888
29 juli 2011, 11:15
Dat al deze zaken nodig zijn wist ik uiteraard, wou gewoon zeker zijn dat ik niets dubbel zou bestellen of zo.
2 straps hebben bijvoorbeeld is nogal belachelijk als je maar 1 gitaar hebt.

Jasper.
29 juli 2011, 11:20
Als je hem bestelt bij thomann ofzo moet je wel even goed kijken of er een hoes of koffer bij zit. Die zitten namelijk wel vaak bij een nieuwe gitaar.

tib888
29 juli 2011, 11:21
zal waarschijnlijk bij Key Music bestellen.

Jasper.
29 juli 2011, 11:24
Hetzelfde verhaal. Ook dan ff goed kijken of er niet al 1 bij zit.

iWishmaster
29 juli 2011, 11:27
Even bellen of er naartoe om te vragen wat er allemaal in de doos zit kan geen kwaad. Winkels willen ook nog wel eens een mooi prijsje maken en een afstelbeurt erbij doen als je een beginnersset koopt: zeker voor een eerste gitaar (neem ik even aan gezien je vraag) kan het geen kwaad in de winkel zelf te kopen in plaats van online.

The Unforgiven
29 juli 2011, 12:11
Volgens mij wordt bij die Epiphones altijd een kabel geleverd, ik kan me herinneren dat dat bij mij namelijk wel het geval was.

Venlonaer
29 juli 2011, 12:53
En je wil persé nieuw? Geen mogelijkheid voor tweedehands?

tib888
29 juli 2011, 13:54
En je wil persé nieuw? Geen mogelijkheid voor tweedehands?

Euh, wat heeft dit met originele post te maken?
Correctie: is niet m'n eerste gitaar, maar eerste elektrische gitaar.

snaarplukker
29 juli 2011, 14:38
Bij enkel een nieuwe gitaar zit standaard een gitaarkabel (ca. 2.5 meter), 2 inbussleutels en een gebruiksaanwijzing (Voornamelijk met dank voor de aankoop en hoe je het af moet stellen.). De rest van je benodigheden is optioneel.;)

Bijl
29 juli 2011, 15:11
Maak een lijst met dingen die je nodig hebt en vraag in de winkel of ze er een mooi prijsje van kunnen maken. Mooi onderhandelingspunt. Een winkel kan hier wel wat mee omdat ze juist uit op accesoires meer marge hebben en dus meer speelruimte qua prijs.

Kingfisher
29 juli 2011, 15:59
+1 voor hierboven.

Dit is het verschil tussen een winkel en een online postorderverkoop. Wat ik verwacht van een winkel:
- nieuwe snaren er op
- een gepersonaliseerde (!) afstelbeurt ( snaarhoogte)

en dan afhankelijk van de kostprijs van de gitaar, kan je onderhandelen over
- een kabel
- een strap
- straplocks
- lessenpakket
- partituur
- gigbag
(ooit al eens een flightcase bij een gitaar van 300€ bijgeschooid :)

en minimum eens mogen grabbelen in de plectrumbak.

tib888
29 juli 2011, 16:24
ok, merci voor de info allemaal.