PDA

View Full Version : Mijn 2de dag als bassist



Flitser
28 juli 2011, 21:24
http://tinypic.com/player.php?v=20kvgaa&s=7

Een cover van het nummer wat hier volgens mij nog nooit is voorbijgekomen (:soinnocent:). Binnenkort ga ik leren om te fingerpicken. Ik kan het op zich wel, maar ik ben er nog niet zo tevreden over dat ik het wil laten horen. Slappen lukt wel aardig eigenlijk.

lcvanderhelm
28 juli 2011, 22:36
Wat? Je 2de dag als bassist en slappen lukt wel aardig?
Dan zal je na een week Flea er wel uit spelen.

Flitser
28 juli 2011, 22:45
Wat? Je 2de dag als bassist en slappen lukt wel aardig?
Dan zal je na een week Flea er wel uit spelen.

Hehe, ik heb zoals je misschien al kon zien aan mijn halfstack, al 4 jaar gitaar ervaring. Daar komt het waarschijnlijk door. Lukte het trouwens om het filmpje te openen bij je?

refused199
28 juli 2011, 22:58
let op je timing en je dynamiek maar dat is een stukje motoriek waar je aan moet werken bij een nieuw instrument natuurlijk. Het gaat al wel lekker maar probeer nu vooral ook bastechnieken aan te leren naast die van gitaar (wat nog best lastig kan zijn).

Zo te horen ben je aardig enthousiast, ga zo door maar neem ook de tijd om dingen in perfectie uit te voeren, daar leer je ook weer van namelijk.

Tunes
29 juli 2011, 11:06
Tja wat zal ik zeggen, het stukje zegt niets over bassen.
Het is namelijk het spelen van een riff (als op een gewone gitaar).

Ik kan er n.a.v. dit stukje weinig over zeggen.
Maar blijf vooral doorgaan.

Ik ben wel heel erg benieuwd wat jij goed (of gaat wel aardig) slappen vind, bij komt er namelijk ook geluid uit en het lijkt zelfs wel wat op slappen maar echt slappen is niet zomaar iets.

Flitser
29 juli 2011, 21:16
http://tinypic.com/r/2yy17xe/7

In het begin doe ik een poging om Dawn Patrol van Megadeth te spelen met finger picking. Daarna slap ik wat. Ik weet niet of het goed is, maar ik vind het persoonlijk wel lekker klinken. M'n versterker stond niet hard, dus in het echt klinkt het wat harder en feller.

refused199
29 juli 2011, 22:40
Gewoon goed blijven oefenen en aan het eerder genoemde werken, maar werk vooral aan je techniek.

Dribbel_
29 juli 2011, 22:41
Wat hierboven staat eigenlijk. Je klinkt nu heel erg als een gitarist die bas speelt als je begrijpt wat ik bedoel.