PDA

View Full Version : welke is het beste?



guitar_me
28 juli 2011, 17:11
Ik heb een vraag over de verschillende soorten

Ik heb laatst naar een paar winkels gemaild of ze toevallig een epiphone les paul white hebben.
De ene zei dat ze die konden bestellen voor 510 euro en de andere zei dat hij alleen een stagg L400 WH heeft voor 215 euro.
Nu is mijn vraag welke ik het beste neem?
Van epiphone weet ik dat ze goed zijn, maar de andere niet? :???:

bass blom
28 juli 2011, 17:13
:sssh: je bent nieuw dus dat weet je nog niet, stagg is een soort scheldwoord hier :D

verder, epiphone white.. is dat een type?
er zijn nogal wat verschillenden..

caliban
28 juli 2011, 17:16
Die Stagg zou ik echt niet voor gaan, kijk een keer voor een tweedehandse Les Paul.

guitar_me
28 juli 2011, 17:18
:sssh: je bent nieuw dus dat weet je nog niet, stagg is een soort scheldwoord hier :D

verder, epiphone white.. is dat een type?
er zijn nogal wat verschillenden..

oke, fijn dat te weten dan! en ja ik zoek een epiphone les paul custom alpine white ^^

lollol
28 juli 2011, 17:18
:sssh: je bent nieuw dus dat weet je nog niet, stagg is een soort scheldwoord hier :D

verder, epiphone white.. is dat een type?
er zijn nogal wat verschillenden..

Waarschijnlijk weet hij weinig van gitaren en vind hij witte les pauls gewoon mooi;)
Mijn Yamaha Pacifica werd ook gekocht door een jongetje, gewoon omdat hij rood was:seriousf::rockon:

bass blom
28 juli 2011, 17:23
ah een custom, tja, dan ben je aan de beurt, die zijn duur.

guitar_me
28 juli 2011, 17:26
Waarschijnlijk weet hij weinig van gitaren en vind hij witte les pauls gewoon mooi;)
Mijn Yamaha Pacifica werd ook gekocht door een jongetje, gewoon omdat hij rood was:seriousf::rockon:

Neen, ik vind hem niet 'zomaar' mooi, ik vraag het maar even voor de zekerheid omdat ik weet dat epihone goed is. Ik heb namelijk zelf al 2 gitaren ;)
Ik vraag alleen maar wat info, dus dit aan dit bericht heb ik totaal niks hoor :)

bass blom
28 juli 2011, 17:28
495 bij thomann dus dan is 510 niet echt duur

guitar_me
28 juli 2011, 17:28
ah een custom, tja, dan ben je aan de beurt, die zijn duur.

ja maar ik heb het er voor over, ben al een tijdje aan sparen. Ik wil dus zeker zijn dat hij goed is

pim jngnl
28 juli 2011, 17:33
heb ook een epihpone les paul gehad. Een lekkere gitaar als je hem een beetje afstelt, brug kan meestal nog wel een stukkie naar beneden.

guitar_me
28 juli 2011, 17:34
495 bij thomann dus dan is 510 niet echt duur

Neen, ik vond het ook al goed meevallen. Ik heb op bestelsites er ook al gezien van 490 ongeveer, maar bij deze kan ik heb zo gaan halen. Dus doe ik dat toch liever.
Bedankt!

Epiphoneee
28 juli 2011, 17:40
Stagg is een schande voor de gitaarwereld...
Verder, Epiphone Les Paul Customs zijn goede gitaren, naar mijn mening, alhoewel het slim kan zijn hem even af te laten stellen.

Ik zou overigens wachten op de nieuwe Epiphone Les Paul Ultra III, daar zijn nieuwe elementen op gebasseerd op Burstbuckers van Gibson.

Www.Epiphone.com/u3

Lennert
28 juli 2011, 17:43
Mijn eerste gitaar was een Epi LP Custom SE (een zwarte met chrome hardware). Ik heb nu 6 gitaren en het is nog steeds mijn favoriet.. (heeft wel een en ander aan upgrades gehad). Ben benieuwd of dat zo blijft als begin oktober mij Gibson binnen is ;-)

Wat mij betreft is het absoluut een aanrader! Ga je geen spijt van krijgen.

robert-gitarist
28 juli 2011, 17:48
Epiphone LP Custom is een hele prettige gitaar. Je gaat hem in de winkel kopen neem ik aan? check voor alle zekerheid wel even of het een orginele Epiphone is. Er zijn namelijk aardig wat nep-Epiphone's in omloop.
Zo was ik een poosje geleden in een winkel waar een nep-Epiphone hing. Weliswaar tweedehands maar absoluut nep. De verkopen melde mij dood leuk dat Epiphone dit soort headstocks heeft gemaakt. Nou, gelukkig weet ik beter :D ;)

Stagg is waardeloos. Het is de helft goedkoper maar ook tig keer lelijker en de kwaliteit is echt waardeloos. Ook met afstellen is het vaak ellende. Spaar nog even door en koop lekker die witte Epiphone. Ik heb zelf een witte Gibson Les paul ;) blijft toch wel heel fraai vind ik zelf :)

johns
28 juli 2011, 19:47
Mijn Yamaha Pacifica werd ook gekocht door een jongetje, gewoon omdat hij rood was:seriousf::rockon:

Prima reden vind ik zelf. :rockon:

BobvanKempen
29 juli 2011, 01:43
495 bij thomann dus dan is 510 niet echt duur


Maar voor het zelfde geld heb je met een beetje geluk een Gibson Les Paul studio (zwart waarschijnlijk, dat dan weer wel) op Marktplaats. Zou dan toch echt daar voor gaan.

Lennert
29 juli 2011, 06:49
Maar voor het zelfde geld heb je met een beetje geluk een Gibson Les Paul studio (zwart waarschijnlijk, dat dan weer wel) op Marktplaats. Zou dan toch echt daar voor gaan.

Daar ben ik het niet mee eens.. Die gaat echt niet beter klinken of spelen dan die Epi LP Custom en al zeker niet als ie voor die ultra III gaat. En dan ziet ie er ook nog eens een stuk minder uit. Maar poe hee, dan heb je er wel gibson op staan... Die merken geilheid ook altijd hier.

Agent_Smith
29 juli 2011, 08:43
Daar ben ik het niet mee eens.. Die gaat echt niet beter klinken of spelen dan die Epi LP Custom en al zeker niet als ie voor die ultra III gaat. En dan ziet ie er ook nog eens een stuk minder uit. Maar poe hee, dan heb je er wel gibson op staan... Die merken geilheid ook altijd hier.

Zo, dus jij denk dat er behalve het logo op de kop verder geen verschil zit tussen een Epi en een USA Gibson?
Think again.

macwilliams
29 juli 2011, 08:46
Zo, dus jij denk dat er behalve het logo op de kop verder geen verschil zit tussen een Epi en een USA Gibson?
Think again.

:seriousf:

Ja maar......

Jasper.
29 juli 2011, 09:43
Maar voor het zelfde geld heb je met een beetje geluk een Gibson Les Paul studio (zwart waarschijnlijk, dat dan weer wel) op Marktplaats. Zou dan toch echt daar voor gaan.

Man, voor 400 euro minder heeft hij een echte USA gibson.
Kijk maar op alibaba.










Grapje, niet doen hoor

Tunes
29 juli 2011, 09:56
Zo, dus jij denk dat er behalve het logo op de kop verder geen verschil zit tussen een Epi en een USA Gibson?
Think again.

Tuurlijk wel, de epi is zeer waarschijnlijk beter, net als een tokai of een esp voor dat geld.

Nee serieus, wat doet jouw aannemen dat de gibson van die prijsklasse beter zal zijn (althans ik denk dat je dat bedoelt).

Agent_Smith
29 juli 2011, 10:29
Tuurlijk wel, de epi is zeer waarschijnlijk beter, net als een tokai of een esp voor dat geld.

Nee serieus, wat doet jouw aannemen dat de gibson van die prijsklasse beter zal zijn (althans ik denk dat je dat bedoelt).

Begrijp me goed: voor het geld is de Epi een prima gitaar die er natuurlijk fantastisch uitziet in de gedaante van een LP Custom. En dan ook nog in het wit!
Maar als iemand beweert dat een Epi LP Custom beter is (speelt en klinkt) dan een USA LP Studio dan heb ik daar toch een heel andere mening over.

Ik heb toevallig ook een Epi LP Custom (3-pickup, maar dat doet er niet toe). Maar ook een serie Gibson LP's, van Studio tot Custom en (ongeveer) alles er tussenin. Maar dat zijn toch echt heel verschillende leagues.
De Epi is absoluut een fijne gitaar, maar er zitten grote verschillen in hout, hardware en electronica. Mijn bescheiden mening: speel je alleen thuis dan maakt dat allemaal nog niet eens zo heel veel uit. Ga je ze echt stevig gebruiken op hoge volumes dan zijn de verschillen overduidelijk. Dan ontkom ik er zelf toch echt niet aan bij de Epi veel te vervangen, wat extra kosten met zich meebrengt.

Hoe dan ook: dit moet niet het zoveelste Gibson <--> Epiphone topic worden, maar iemand opperde voor hetzelfde geld een 2ehands Studio te kopen en de TS vroeg advies.
Mijn mening: ben je helemaal weg van de Custom-looks en maakt het je niet veel uit als het kwalitatief allemaal iets minder is? Ga dan voor de Epi Custom. Bedenk echter wel dat de ene gitaar de andere niet is. Ik koop nooit een gitaar zonder hem zelf beoordeeld te hebben. Als iedereen roept dat een Epi LP Custom goed is (prijs/kwaliteit) zou ik er niet blind op vertrouwen. Zul je net zien dat jij toevallig een minder goed exeplaar treft.

Bijl
29 juli 2011, 15:54
Als je een nieuw en goed Les Paul model zoekt voor een belachelijk goede prijs:

http://cgi.ebay.it/ESP-LTD-WILL-ADLER-WA-600-DGC-SIGNATURE-/390309482253?pt=Chitarre_Elettriche&hash=item5ae0420f0d

De verzendkosten zijn 25 euro.

In Nederlandse winkels of bij Thomann kosten ze tussen de 900 en 1100 euro, dus dat scheelt wel een beetje.

Veel en veel beter dan een Epiphone, de constructie, het hout én de hardware en electronica. Het uiterlijk moet je maar voor lief nemen.
http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqN,!hcE2hsqQRTfBNuBldkgoQ~~_12.JPG


Als het per se een witte moet zijn, ik zou liever een tweedehandse Gibson LP Studio kopen dan een Epi custom nieuw.

caliban
29 juli 2011, 16:08
Die army-look vind ik wel verschrIkkelijk.

Bijl
29 juli 2011, 16:28
Die army-look vind ik wel verschrIkkelijk.

Ja, ik ook, maar dat kon me er niet van weerhouden om meteen op "buy now" te klikken. :seriousf:

Ebony fretboard, set thru esdoorn hals, ebbenhouten toets, locking tuners en Seymour Duncan JB/59 setje erin. :rockon: En het speelt als een malle.

En de nieuwe VF401 van LTD is ook niet verkeerd:
http://www.espguitars.com/guitars/ltd-standard-deluxe/ec-401vf.html

Epiphoneee
29 juli 2011, 17:13
Als je een nieuw en goed Les Paul model zoekt voor een belachelijk goede prijs:

http://cgi.ebay.it/ESP-LTD-WILL-ADLER-WA-600-DGC-SIGNATURE-/390309482253?pt=Chitarre_Elettriche&hash=item5ae0420f0d

De verzendkosten zijn 25 euro.

In Nederlandse winkels of bij Thomann kosten ze tussen de 900 en 1100 euro, dus dat scheelt wel een beetje.

Veel en veel beter dan een Epiphone, de constructie, het hout én de hardware en electronica. Het uiterlijk moet je maar voor lief nemen.
http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqN,!hcE2hsqQRTfBNuBldkgoQ~~_12.JPG


Als het per se een witte moet zijn, ik zou liever een tweedehandse Gibson LP Studio kopen dan een Epi custom nieuw.

Ik kan me vergissen hoor, maar diezelfde ESP stond voor 333 euro bij Thomann, precies met de Amerikaanse vlag.

Het kan ook een goedkoper model geweest zijn.

The Running Man
29 juli 2011, 17:51
Begrijp me goed: voor het geld is de Epi een prima gitaar die er natuurlijk fantastisch uitziet in de gedaante van een LP Custom. En dan ook nog in het wit!
Maar als iemand beweert dat een Epi LP Custom beter is (speelt en klinkt) dan een USA LP Studio dan heb ik daar toch een heel andere mening over.

Ik heb toevallig ook een Epi LP Custom (3-pickup, maar dat doet er niet toe). Maar ook een serie Gibson LP's, van Studio tot Custom en (ongeveer) alles er tussenin. Maar dat zijn toch echt heel verschillende leagues.
De Epi is absoluut een fijne gitaar, maar er zitten grote verschillen in hout, hardware en electronica. Mijn bescheiden mening: speel je alleen thuis dan maakt dat allemaal nog niet eens zo heel veel uit. Ga je ze echt stevig gebruiken op hoge volumes dan zijn de verschillen overduidelijk. Dan ontkom ik er zelf toch echt niet aan bij de Epi veel te vervangen, wat extra kosten met zich meebrengt.

Hoe dan ook: dit moet niet het zoveelste Gibson <--> Epiphone topic worden, maar iemand opperde voor hetzelfde geld een 2ehands Studio te kopen en de TS vroeg advies.
Mijn mening: ben je helemaal weg van de Custom-looks en maakt het je niet veel uit als het kwalitatief allemaal iets minder is? Ga dan voor de Epi Custom. Bedenk echter wel dat de ene gitaar de andere niet is. Ik koop nooit een gitaar zonder hem zelf beoordeeld te hebben. Als iedereen roept dat een Epi LP Custom goed is (prijs/kwaliteit) zou ik er niet blind op vertrouwen. Zul je net zien dat jij toevallig een minder goed exeplaar treft.

+1
Exact dezelfde ervaring mening toegedaan:rockon:

Epiphoneee
29 juli 2011, 18:14
Begrijp me goed: voor het geld is de Epi een prima gitaar die er natuurlijk fantastisch uitziet in de gedaante van een LP Custom. En dan ook nog in het wit!
Maar als iemand beweert dat een Epi LP Custom beter is (speelt en klinkt) dan een USA LP Studio dan heb ik daar toch een heel andere mening over.

Ik heb toevallig ook een Epi LP Custom (3-pickup, maar dat doet er niet toe). Maar ook een serie Gibson LP's, van Studio tot Custom en (ongeveer) alles er tussenin. Maar dat zijn toch echt heel verschillende leagues.
De Epi is absoluut een fijne gitaar, maar er zitten grote verschillen in hout, hardware en electronica. Mijn bescheiden mening: speel je alleen thuis dan maakt dat allemaal nog niet eens zo heel veel uit. Ga je ze echt stevig gebruiken op hoge volumes dan zijn de verschillen overduidelijk. Dan ontkom ik er zelf toch echt niet aan bij de Epi veel te vervangen, wat extra kosten met zich meebrengt.

Hoe dan ook: dit moet niet het zoveelste Gibson <--> Epiphone topic worden, maar iemand opperde voor hetzelfde geld een 2ehands Studio te kopen en de TS vroeg advies.
Mijn mening: ben je helemaal weg van de Custom-looks en maakt het je niet veel uit als het kwalitatief allemaal iets minder is? Ga dan voor de Epi Custom. Bedenk echter wel dat de ene gitaar de andere niet is. Ik koop nooit een gitaar zonder hem zelf beoordeeld te hebben. Als iedereen roept dat een Epi LP Custom goed is (prijs/kwaliteit) zou ik er niet blind op vertrouwen. Zul je net zien dat jij toevallig een minder goed exeplaar treft.

Prachtig uitgelegd! De meeste beginners kijken alleen naar het uiterlijk, houtkwaliteit, electronicakwaliteit, hardwarekwaliteit, en Made in China en Made in U.S.A is ook een factor.

Babelouba
29 juli 2011, 20:53
Mijn Yamaha Pacifica werd ook gekocht door een jongetje, gewoon omdat hij rood was:seriousf::rockon:

Oehh, dit herken ik van een jaar of 6/7 geleden! Ondergetekende mocht een gitaar uitkiezen ;)

Vandaag de dag: Speelt ze nog steeds als de bliksem, en heeft ze een aantal onderhoudsbeurten gehad.
http://i345.photobucket.com/albums/p399/dutchshogun/Gitaar/GitaarNieuw-002Klein.jpg
http://94.100.118.182/1253950001-1254000000/1253975701-1253975800/1253975705_6_Aq6r.jpeg
http://94.100.121.20/1253950001-1254000000/1253975701-1253975800/1253975728_6_wb3K.jpeg
http://94.100.120.112/1254000001-1254050000/1254001301-1254001400/1254001323_6_MbQE.jpeg

Ontopic:

"

"Verhaal"
Inderdaad!

marco v
30 juli 2011, 00:19
De beste keuze is altijd die gitaar, die je kiest nadat je hem zorgvuldig hebt getest en 100% zeker weet dat het echt jouw plank is.
Of er dan Gibson, Epiphone, Stagg, Tokai, Burny(en zo kun je er nog tig opnoemen) op de kop staat maakt geen reet uit.
Zolang jij er maar happy mee bent, want jij moet er op spelen, niet wij.

RoelSmoel
30 juli 2011, 00:31
Ja, ik ook, maar dat kon me er niet van weerhouden om meteen op "buy now" te klikken. :seriousf:

Ebony fretboard, set thru esdoorn hals, ebbenhouten toets, locking tuners en Seymour Duncan JB/59 setje erin. :rockon: En het speelt als een malle.

En de nieuwe VF401 van LTD is ook niet verkeerd:
http://www.espguitars.com/guitars/ltd-standard-deluxe/ec-401vf.html

Zo nieuw is die helemaal niet..:)

robert-gitarist
30 juli 2011, 01:01
Als het per se een witte moet zijn, ik zou liever een tweedehandse Gibson LP Studio kopen dan een Epi custom nieuw.

Een tweedehands witte Gibson LP Studio zie je echt maar heel zelden hoor. En zeker niet voor 500-550 euro ;) Als je er een vind heb je geluk. Misschien Ebay maar ik zou ongezien/getest een Gibson elders uit de wereld plukken :D

Ik zou gewoon lekker voor die witte LP custom gaan van Epiphone. Prima kwaliteit en tenminste een behoorlijk correcte Les Paul vorm i.t.t ESP/LTD etc ;)

Kakihara
30 juli 2011, 10:23
De beste keuze is altijd die gitaar, die je kiest nadat je hem zorgvuldig hebt getest en 100% zeker weet dat het echt jouw plank is.
Of er dan Gibson, Epiphone, Stagg, Tokai, Burny(en zo kun je er nog tig opnoemen) op de kop staat maakt geen reet uit.
Zolang jij er maar happy mee bent, want jij moet er op spelen, niet wij.

Dit, plus de ondervinding dat het land van herkomst geen garantie is voor een goed of slecht instrument. Genoeg instrumenten gezien van bedenkelijke kwaliteit en die waren lang niet altijd Made in China. Ook dingen gezien waarvan het verbaasde dat het uit China kwam. Veel hangt af van de quality control van de fabriek en hoe trots de arbeiders zijn op hun waar. (Overigens, Yamaha Pacifica's, worden die niet gemaakt in Taiwan ? En Taiwan is toch een 'afvallige' Chinese provincie ? )

Bijl
31 juli 2011, 00:26
Ik kan me vergissen hoor, maar diezelfde ESP stond voor 333 euro bij Thomann, precies met de Amerikaanse vlag.
Het kan ook een goedkoper model geweest zijn.

Ik denk ook dat jij je kan vergissen. Ik denk zelfs dat jij daar heel goed in bent :seriousf: Stuur me een link anders is het niet waar. Er is nog een WA-200 en die wil je echt niet.


...LP custom gaan van Epiphone. ...een behoorlijk correcte Les Paul vorm i.t.t ESP/LTD etc

Lekker belangrijk. Met die LTD blaas je iedere p.o.s. Epi helemaal weg.

macwilliams
31 juli 2011, 00:30
Ik denk ook dat jij je kan vergissen. Ik denk zelfs dat jij daar heel goed in bent :seriousf: Stuur me een link anders is het niet waar. Er is nog een WA-200 en die wil je echt niet.



Lekker belangrijk. Met die LTD blaas je iedere p.o.s. Epi helemaal weg.

Wat is pos?

caliban
31 juli 2011, 01:09
Wat is pos?

Ik kan er weinig zinnigs uithalen...

bass blom
31 juli 2011, 08:42
point of sale denk ik
toen hij nieuw gekocht werd dus..

MarkV
31 juli 2011, 08:46
Wat is pos?

Piece of shit?

Bijl
31 juli 2011, 09:11
Sorry ik zal wat rustiger aan doen met de DLA's (= drie letter afkortingen). De hoofdprijs gaat naar Mark V :)

macwilliams
31 juli 2011, 09:21
Maar je punt is dus dat de Ltd elke n.u.d. epi wegblaast en dat je dus eigenlijk beter een bladblazer kan kopen voor het geld?
Ik verkies de epi boven de Ltd, die net niet LP vorm doet me steeds aan die stagg LP denken die ik eens heb gehad.
En als ik de epi n.u.d haal en er gelijk s.d.b.o's in prop dan is de Ltd geheel kansloos.

Zie je dat het allemaal p.o.v. door p.o.i. is?

grayfink
31 juli 2011, 09:29
Die p.o.v. afkorting ken ik!

macwilliams
31 juli 2011, 09:32
Die p.o.v. afkorting ken ik!

En die is voor iedereen toch anders hoewel het steeds hetzelfde betekend.

robert-gitarist
31 juli 2011, 14:01
Maar je punt is dus dat de Ltd elke n.u.d. epi wegblaast en dat je dus eigenlijk beter een bladblazer kan kopen voor het geld?
Ik verkies de epi boven de Ltd, die net niet LP vorm doet me steeds aan die stagg LP denken die ik eens heb gehad.
En als ik de epi n.u.d haal en er gelijk s.d.b.o's in prop dan is de Ltd geheel kansloos.

Zie je dat het allemaal p.o.v. door p.o.i. is?

+1

Die vorm van LTD is gewoon oerlelijk. Bovendien vind ik de vorm van een body wél belangrijk want het maakt of breekt een gitaar.

Agent_Smith
31 juli 2011, 14:17
Maar je punt is dus dat de Ltd elke n.u.d. epi wegblaast en dat je dus eigenlijk beter een bladblazer kan kopen voor het geld?
Ik verkies de epi boven de Ltd, die net niet LP vorm doet me steeds aan die stagg LP denken die ik eens heb gehad.
En als ik de epi n.u.d haal en er gelijk s.d.b.o's in prop dan is de Ltd geheel kansloos.

Zie je dat het allemaal p.o.v. door p.o.i. is?

Haha, goed bezig Mac! :D

De één blaast de ander weg.....pffff, daar moet ik altijd maar hard om lachen. Komt nogal puberaal over en doet me vooral denken aan van die kereltjes die gitaarspel beoordelen op hoeveel nootjes er in een seconde gepropt kunnen worden :D Of het dan ergens op slaat doet er totaal niet toe :D

Uh, sorry voor dit off-topic uitstapje :)

HaroldA
31 juli 2011, 16:25
Voor €510,- zou ik zeker een 2e hands Gibson LP Studio kopen ipv een (te) dure Epiphone. Hij zal dan wel niet wit zijn, maar wel veel beter van kwaliteit.

Een Epiphone LP Custom vind ik een beetje een "aap met gouden ring".

En dan hebben we het ook nog niet eens over behoud van waarde gehad... :sssh:

TDZH
31 juli 2011, 17:49
Je hebt ook nog de Gibson Les Paul Studio (Fiftees of Sextees?) tribute. Dat vind ik zelf verrot mooie gitaren, en ook helemaal niet duur.

Epiphoneee
31 juli 2011, 17:57
Voor €510,- zou ik zeker een 2e hands Gibson LP Studio kopen ipv een (te) dure Epiphone. Hij zal dan wel niet wit zijn, maar wel veel beter van kwaliteit.

Een Epiphone LP Custom vind ik een beetje een "aap met gouden ring".

En dan hebben we het ook nog niet eens over behoud van waarde gehad... :sssh:

Dat is waarschijnlijk de voornaamste reden om een Gibson boven een Epiphone te verkiezen, de waarde. Ik kan me vergissen, maar een 3 jaar oude Epiphone Les Paul Custom is geen pepernoot meer waard. (nouja, bij wijze van spreken dan)

Als ik een Gibson voor 1000 koop, raak ik die meestal nog wel voor 250 kwijt.

grayfink
31 juli 2011, 18:47
Zwaar overdreven, een Epi van 550 blijft 300 waard, tenzij je hem zwaar mishandeld. Een Gibson LP Studio tweedehands van 550 blijft 550 waard en is een betere gitaar.

Epiphoneee
31 juli 2011, 18:58
Zwaar overdreven, een Epi van 550 blijft 300 waard, tenzij je hem zwaar mishandeld. Een Gibson LP Studio tweedehands van 550 blijft 550 waard en is een betere gitaar.

Ik bedoel als je een nieuwe Gibson koopt voor 1000 euro, een tweedehands Gibson daalt niet/nauwelijks in prijs.

macwilliams
31 juli 2011, 19:17
En toch lijken die studio's voor steeds minder geld van de hand te gaan.

johns
31 juli 2011, 19:42
Tja, in mijn ogen is Gibson (de LP en SG iig) nog steeds een beetje een wat slecht ontworpen gitaar met een hoge prijs waardoor mensen denken dat het goed is ofzo. En daarbij is het ook maar gewoon massaproductie. Ik heb echte Gibsons geprobeerd die varieerden van waardeloze rommel (een faded LP, zal wel een studio geweest zijn), iets minder waardeloze rommel (S1, klonk en voelde goed maar de hoge E was net niet te intoneren), redelijk spul (jaren 70 LP) en een hele goede (jaren 70 SG).

De twee epi LP standard die ik zelf gehad heb vond ik onversterkt beter klinken en spelen dan de echte sub 1500 euro gibsons in diezelfde winkel. Maar dat waren wel de beste twee uit de 10 of 15 die ik geprobeerd had daar.

broeder6x6
31 juli 2011, 19:46
En toch lijken die studio's voor steeds minder geld van de hand te gaan.

Voor de kopers niet zo erg maar voor de verkopers wel. De prijs daalt vooral door het stijgende aanbod en niet door verslechterde kwaliteit ofzo

macwilliams
31 juli 2011, 19:56
Ik denk dat dit topic geen uitzondering is en zoals altijd zal verzanden in het welles, nietes moeras van persoonlijke voorkeur. En zoals altijd kunnen we concluderen dat de beste gitaar niet bestaat en ook nooit zal bestaan. Zelfs al zouden we er voor naar de stembureaus gaan, de meeste stemmen maakt het nog niet het beste maar het meest populaire exemplaar.

Het bestaansrecht van dit topic is dus enkel gebaseerd op hoe kan het ook anders, geneuzel.

Maar ff wat anders,
Welke is de goedste telecaster en zo ja waarom dan niet?

macwilliams
31 juli 2011, 20:01
Voor de kopers niet zo erg maar voor de verkopers wel. De prijs daalt vooral door het stijgende aanbod en niet door verslechterde kwaliteit ofzo

Ik ben blij dat ik mijn exemplaren heb gekocht om zelf te houden.

grayfink
31 juli 2011, 20:24
Ik denk dat dit topic geen uitzondering is en zoals altijd zal verzanden in het welles, nietes moeras van persoonlijke voorkeur. En zoals altijd kunnen we concluderen dat de beste gitaar niet bestaat en ook nooit zal bestaan. Zelfs al zouden we er voor naar de stembureaus gaan, de meeste stemmen maakt het nog niet het beste maar het meest populaire exemplaar.

Het bestaansrecht van dit topic is dus enkel gebaseerd op hoe kan het ook anders, geneuzel.

Maar ff wat anders,
Welke is de goedste telecaster en zo ja waarom dan niet?

Nietes,

En de London Shitty Comet natuurlijk.

macwilliams
31 juli 2011, 20:36
Nietes,

En de London Shitty Comet natuurlijk.

Ik dag nauw altoos da 7undar de beste telenkwatser was maar zon sterk armugent kanniknie nee geren.

Maar zijn ze wel duur? Als ze niet duur zijn kant nooit goed zijn. Hebben ze gezegd.

guitar_me
12 augustus 2011, 01:32
het is de epiphone geworden ^^

caliban
12 augustus 2011, 16:05
Nu nog foto's :)

guitar_me
12 augustus 2011, 17:11
Nu nog foto's :)

ja! maar ik moet nog een weekje wachten voor hij in de winkel is

Fireburst
12 augustus 2011, 18:42
ja! maar ik moet nog een weekje wachten voor hij in de winkel is

Je hebt dus niet het exemplaar vastgehad dat je gekocht hebt? Bij Epi's kan je dit als zwaar gokken beschouwen...

geert1976
12 augustus 2011, 18:50
Tja, in mijn ogen is Gibson (de LP en SG iig) nog steeds een beetje een wat slecht ontworpen gitaar met een hoge prijs waardoor mensen denken dat het goed is ofzo. En daarbij is het ook maar gewoon massaproductie. Ik heb echte Gibsons geprobeerd die varieerden van waardeloze rommel (een faded LP, zal wel een studio geweest zijn), iets minder waardeloze rommel (S1, klonk en voelde goed maar de hoge E was net niet te intoneren), redelijk spul (jaren 70 LP) en een hele goede (jaren 70 SG).

De twee epi LP standard die ik zelf gehad heb vond ik onversterkt beter klinken en spelen dan de echte sub 1500 euro gibsons in diezelfde winkel. Maar dat waren wel de beste twee uit de 10 of 15 die ik geprobeerd had daar.

Verklaar je nader, want je kletst in mijn ogen uit je neck.

Ik heb veel Epi's in handen gehad, maar die kwamen t.o.v. de Gibby's toch tekort.

Daarnaast vind ik het wel geinig dat je de Norlin Gibsons goed vind, want dat zijn eigenlijk de meest matige Gibsons uit de geschiedenis.

guitar_me
12 augustus 2011, 19:21
Je hebt dus niet het exemplaar vastgehad dat je gekocht hebt? Bij Epi's kan je dit als zwaar gokken beschouwen...

er waren geen, ze hadden daar alleen merk gibson en stagg, maar de epi kon ik bestellen. Maar ik moet hem daar gaan ophalen als ze me bellen dus zie ik hem daar nog eerst voor dat ik hem zeker koop

langun
12 augustus 2011, 20:09
Voor €510,- zou ik zeker een 2e hands Gibson LP Studio kopen ipv een (te) dure Epiphone. Hij zal dan wel niet wit zijn, maar wel veel beter van kwaliteit.

Een Epiphone LP Custom vind ik een beetje een "aap met gouden ring".

En dan hebben we het ook nog niet eens over behoud van waarde gehad... :sssh:

Een Epiphone LP Custom raak je makkelijk voor 350 euro kwijt, dat lijkt me vrij waardevast, slechts 30% van zijn nieuwwaarde kwijtspelen.