PDA

View Full Version : marshall jcm 800 slash



kennyver
28 juli 2011, 15:53
hoi ik heb een jcm 800 top en cab
maar mis het echte marshall scheurgeluid
heb al verschillende settings geprobeerd
kan me iemand helpen?
er zitten el 34 lampen in
hoe kan ik deze amp echt laten scheuren??

robert-gitarist
28 juli 2011, 15:57
JCM Slash en geen echt Marshall geluid... Dude!.. :dontgeti::dontgeti:

Hoe is de staat van de buizen?

refused199
28 juli 2011, 16:01
Die snap ik ook niet helemaal inderdaad...



hoe kan ik deze amp echt laten scheuren??

Ik zou die volumeknop zeker eens wat verder open draaien, mocht je dat normaal nooit doen. Dan kom je er pas echt goed achter waarom je nou precies zo'n amp koopt.

YannickH
28 juli 2011, 16:28
als je volume niet boven de 5 komt zul je die scheur inderdaad niet krijgen.
als je op laag volume speelt kun je beter een lekkere overdrive pedaal ervoor hangen.
dat moest ik ook doen met men ex marhall.
ofwel zo'n attenuator toestand geval ding kopen. (ken de naam niet)

iWishmaster
28 juli 2011, 16:38
ofwel zo'n attenuator toestand geval ding kopen. (ken de naam niet)
De Slash signature heeft al een ingebouwde power scaling, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.



kennyver, je had niet toevallig vroeger een telecaster om keiharde bruce springsteen metal op te spelen?

Jasper.
28 juli 2011, 16:39
De Slash signature heeft al een ingebouwde power scaling, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.



kennyver, je had niet toevallig vroeger een telecaster om keiharde bruce springsteen metal op te spelen?

Ja, dat is de AFD100 maar de TS had het over de JCM slash, die bestaat ook nog volgens mij. En die heeft geen powerscaling.

En wat c0b-alexi zegt: misschien is het wel verstandig om een overdrive pedaaltje ervoor te hangen met lagere volumes.

iWishmaster
28 juli 2011, 16:44
Ja, dat is de AFD100 maar de TS had het over de JCM slash, die bestaat ook nog volgens mij. En die heeft geen powerscaling.

En wat c0b-alexi zegt: misschien is het wel verstandig om een overdrive pedaaltje ervoor te hangen met lagere volumes.

De oude Slash "Silver Jubilee reïssue" is er ook nog ja, even vergeten. Dat ding moet verwacht ik net als alle marshalls knetterhard. Booster ervoor zal wel helpen, deed Slash zelf ook volgens mij.

Maar ik moet zeggen dat ik het topic een hoog trol-gehalte vind hebben ...

YannickH
28 juli 2011, 16:51
een mxr zakk wylde overdrive ervoor en je hebt een hele lekkere brute scheur;) die gebruikte ik ook het meest. en ik heb er wel een paar vergeleken voor men marshall

E-J
28 juli 2011, 16:57
De Silver Jubilee en Slash modellen hebben gewoon een gain knop hoor. Voor een mooie JCM800 achtige oversturing: trek de input gain knop uit en zet de knop verder dan 12:00 uur. Als dat nog niet genoeg is klik de output master knop in. Zit een geweldige scheur in, ook op lage volumes.

Kamiess
28 juli 2011, 17:01
Ik heb zo'n idee dat hij een normale JCM800 heeft.
Dat staat in zijn bericht nl JCM800 top en cab.

caliban
28 juli 2011, 17:14
Rocksound zit hem ook in de vingers, nietwaar?

Dimitri92
28 juli 2011, 17:59
uhm... ja...
Een jcm800 die geen marshall scheur heeft...
Wil niet vervelend zijn hooooor, maaaaaaar...?
Heb je wel eens geprobeerd te draaien aan die knopjes? :crazyhappy:
Ze zijn er om te gebruiken he. En ja ik moet toegeven die dingen moeten hard staan voor de ultieme beleving. Maar je kunt me niet wijsmaken dat je op een volume waarbij je niet doof raakt geen lekker geluid uit een jcm 800 kunt halen.

robert-gitarist
28 juli 2011, 18:23
Ik heb zo'n idee dat hij een normale JCM800 heeft.
Dat staat in zijn bericht nl JCM800 top en cab.

Maar in de topictitel staat JCM 800 Slash ;)
Top en cab kan ook wel want Marshall heeft ook apparte 4x12' Slask cab's met daarin 4 vintage 30's ;)

Ik blijf het vreemd vinden, geen Marshall scheur uit een JCM800. Als iets een Marshall scheur heeft is het de JCM800 serie wel, of het ding nou 2204 heet of Slash...scheuren wil ie wel :blast:

Bijl
28 juli 2011, 20:40
hoi ik heb een jcm 800 top en cab
maar mis het echte marshall scheurgeluid
heb al verschillende settings geprobeerd
kan me iemand helpen?
er zitten el 34 lampen in
hoe kan ik deze amp echt laten scheuren??

Aan de reacties te zien missen we wat info.

Hoe hard zet je 'm en waar gebruik je de versterker (oefenruimte, of thuis, of...)
Welke instellingen kwamen tot nu toe het dichtst in de buurt?

En die laatste vraag moet wel beantwoord kunnen worden door een paar JCM800 eigenaren aan de hand van instellingen beschrijven denk ik.

Thiez
28 juli 2011, 21:01
Misschien zoek je de metal sounds uit 80's. Die hebben idd allemaal JCM800's maar daar staat 9 van 10 keer wel een overdrive voor.
En wat versta je onder marshall scheur? Misschien is het geluid wat je zoekt wel een marshall MG100 geweest ;)

the sure thing
28 juli 2011, 21:11
Zullen we maar bij het begin beginnen....

Welke JCM 800 heb je?
Welke cab heb je? Met welke speakers?
En: welke gitaar heb je?

big dooley
28 juli 2011, 21:22
misschien moet ie er een boss MT2 voor zetten...:seriousf:

YannickH
28 juli 2011, 21:46
buy guitar hero and play like slash!:gitarist:
volgens mij wilt hij gewoon het geluid van slash...
draai je jcm800 open. vervolgens drink je een fles jack uit en dan kom je er wel