PDA

View Full Version : HNBGD Vester Stage Series



Flitser
27 juli 2011, 21:53
Na bijna 4 jaar lang elektrisch gitaar spelen had ik zin om nog een instrument erbij te nemen. Maarja, een drumstel is zo luidruchtig en groot, en een keyboard vind ik persoonlijk te saai. Maar een basgitaar heeft mij altijd wel aangesproken. Ik had zelfs eens een tijd terug al zin om er één te kopen, maar toen koos ik er voor om een nieuwe versterker voor m'n gitaar te kopen.

Nu, een jaar later, heb ik m'n versterker verkocht. Ik vind hem toch te Bluesy klinken, maar helaas had ik er te weinig verstand van toen ik hem kocht. Ik zat weer bij mezelf na te denken. Het bas gevoel begon toch weer een beetje te kriebelen. Ik keek even rond op wat sites, maar veel meer dan 150 euro voor een set wilde ik niet uitgeven. Toen zei m'n ma dat ik beter een bas op Marktplaats kon zoeken, omdat je dan gewoon meer bas voor je geld krijgt. Alzo. Ik had iets moois gevonden, namelijk een bas van het merk Vester, met een 30w versterker van het merk Novanex. De prijs was 140 euro, maar ik heb er uiteindelijk 120 voor hoeven betalen. Ik had er niet bijzonder veel van verwacht, gewoon een hele simpele beginnersbas die een beetje stroef speelt met een slechte versterker zonder opties. Het was een hele aardige man die de bas al heel lang op zolder had liggen en er simpelweg niks meer mee deed. Prima. Ik had hem aangesloten, en meteen voelde het goed. De bas voelde prima, zag er mooi uit, maar klonk nog niet precies zoals ik gehoopt had. Het klonk niet "diep" genoeg zeg maar. Na een switch te flippen klonk hij precies zoals ik het gehoopt had; echt precies dat geluid in m'n hoofd. Ook zaten er nog dingen als distortion op de versterker, ook meer dan ik verwacht had. Ik ben er dus meer dan tevreden mee en ga lekker beginnen met spelen :) Ik kan al slappen en al best wel snel finger picken, wat me eigenlijk wel verbaast. Met een plectrum kan ik al shredden enzo, maar ik vind dat een echte bassist met zijn vingers speelt. Hier is een foto van het beestje:

http://94.100.123.10/1367250001-1367300000/1367251901-1367252000/1367251964_5_SSWP.jpeg

Weet iemand trouwens hoeveel deze gitaar en versterker nieuw kosten? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar :)