PDA

View Full Version : Timo Somers - 'Als' Gitaarsolo



TimoSomers
27 juli 2011, 17:49
Hey Guys!

Ik ben bezig met een nederlandstalig project album waarvoor ik een aantal leads opneem.
Dit is (een van de) solo(s) van het nummer 'Als'.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!



http://soundcloud.com/timosomers/als-guitar-solo-preview-timo

Harald
27 juli 2011, 18:23
solo? zo te horen aardig uitgearrangeerd voor meerdere gitaren toch? Grappig, behoorlijk prog meets Vai achtig, en nederlandstalig. Dappere combinatie lijkt me. De solo zelf, netjes gedaan, maar zonder de context van de rest van het nummer kan ik er verder weinig over zeggen.

MichaelSS
27 juli 2011, 18:38
Mwah.....

Heb wel eens betere stukken van je gehoord. Dat betekent in mijn oren dat dit "goed" is in plaats van "virtuoos".

Klinkt zeker niet onaardig hoor!

Duhsjaak
28 juli 2011, 07:23
Hi
Behoorlijk goed NL gitaartje! En, laten we eerlijk zijn, goed voor je tellertje van die korte klote stukjes. Nou moet ik eerst drie keer luisteren voor ik een keer goed hoor wat er allemaal gebeurt. Dus trek er maar twee luisterbeurten af.

Ik ga de Moderator vragen om een verbod op van die korte stukjes. Je houdt je recht arm/hand onbeschadigd ondanks alles, krijg je een RSI van telkens de play knop indukken.

Harald heeft wel een punt over het krijgen van een goede indruk van een stukje dat buiten de context is geplaatst. Niettemin vindik het minder gejaagd en lijkt het wat melodieuzer dan je snellere stukken. Misschien zie je dit als een knieval voor de commercie, maar ik denk daar toch iets anders over.

Als de zon schijnt, kun je de schaduw opzoeken. Als je snel kun spelen kun je ervoor kiezen iets langzamers op te nemen en meer aandacht aan toon en frasering te geven. Ik hoop niet dat je dit een vervelende opmerking vind, maar voor mijn gevoel speelt dat hier. Ook die gedubbelde partij (bij mij rechts in mijn koptelefoon) vind ik chique gedaan. Mijn eerste indruk, voor wat het waard is, is dat dit een heel erg leuk projectje zal worden. Een fabelachtige afzwaai van het gebruikelijke NLtalige gedreutel. En dat is heeeeeel hard nodig.

Dit stukje doet precies wat het moet doen: Het maakt mij vreselijk nieuwsgierig naar het totaal resultaat.

Ik hoop dat je het nog eens post met zang en in een wat langere versie!
Vriendelijke groet, Gus

TimoSomers
28 juli 2011, 17:13
Thanks voor de feedback iedereen!

De '2e gitaar' is een synth, die stond er al en ik heb er overheen geknalt (eigenlijk gedubbeld).

Het is geen technisch ingewikkelde solo, maar ben bij deze enorm tevreden over m'n sound en de vibrato/bend shit. Het schreeuwt echt vind ik.

Overigens zit door heel het nummer heen nog wel wat 'vluggetimosomersvingerwerk' hoor ;). En over heel de plaat ook haha.
Maar heb geprobeerd goed 'in dienst van', beetje ala lukather te spelen.

caliban
28 juli 2011, 17:21
Cool die synth :). En de solo vind ik heel erg mooi qua melodie, het hoeft niet altijd tig noten per seconde te zijn.

Duhsjaak
28 juli 2011, 19:34
Hi
Helemaal mee eens! Ik vind het geheel in embryonale versie al geweldig klinken. Plus (stop stopwoordje van mij, gekaapt door een grootgrutter, dus ik moet ervan af) dat de langzame stukken mooier worden van de snele en vise versa.

Echt benieuwd naar het totaal geluid als het af is!!!
Vriendelijke groet, Gus

Tunes
29 juli 2011, 11:11
Is het technisch niveau in NL de laatste jaren zo snel beter geworden ?

Het lijkt er haast wel op, komt dat nu door internet/opleidings mogelijkheden enzenz ?

Waar ik zelf echter niet zo van ben is, drummers die tegenwoordig een complete solo lijken te spelen (daar waar het geen solo is), mis een beetje de kunst van het weg laten.

Luc-O
30 juli 2011, 23:10
Te gek gozer! Als dit de toekomst van NL-talig is, ben ik om!

TimoSomers
5 augustus 2011, 16:44
Thanks guys!
De cd is nog vol in productie maar als de tijd daar is gooi ik hier wat samples neer :).