PDA

View Full Version : batterij(en) wisselen EMG's



Soulflyhigh
25 mei 2003, 23:20
Hee ik heb even een stom vraagje over EMG elementen. Eens in de zoveel tijd moet je die batterij(en) verwisselen. Hoe gaat dit in z'n werk? Moet je dan weer je snaren eraf halen of kan dit vanaf de onderkant bij de electronicaplaat? en oh ja hoe lang gaan die batterijen ongeveer mee. Ik zit namelijk e denk en aan een volgende gitaar met EMG's. Alvast bedankt

shredneck
25 mei 2003, 23:47
dat ligt aan de manier van inbouwen van de pick up set.

in mijn les paul zit het batterijtje gewoon in de electronicaruimte, kleppie eraf schroeven en een nieuwe duracell erin, hoppa, weer een jaar scheuren!

Meestal , heb ik me laten vertellen, zit het batterijtje in de tremoloruimte. Ik heb die natuurlijk niet op mijn lp.
Als je de ruimte hebt kun je er zelfs een heel mooi inbouwkastje voor kopen en dan kun je er van buitenaf bij.

Bates15
26 mei 2003, 08:32
Mijn batterij zit onder mijn brug element, net achter te trem inderdaad. Inderdaad een keer per 12/15 maanden afhankelijk van hoe vak ik mijn kabel in mijn gitaar laat zitten na een oefening of optreden.

Soulflyhigh
26 mei 2003, 12:04
Ah bedankt voor jullie reply's. EMG zijn dus toch het overwegen waard.

Bates15
26 mei 2003, 12:16
Ik ben er zeer tevreden over.

alhambra
26 mei 2003, 12:41
Ik vind/vond het 3 keer niks zijn er bij mij dus alweer uit en worden vervangen door Bill Lawrence dingen. Maar als je een gitaar zoekt zonder karakter dan zijn emg's wel goed ja.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: alhambra op 2003-05-26 12:42 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: alhambra op 2003-05-26 12:42 ]</font>

Bates15
26 mei 2003, 13:04
Karakter maak je toch zelf?

alhambra
26 mei 2003, 13:06
Op 2003-05-26 13:04, schreef Bates15:
Karakter maak je toch zelf?

Als je dat niet snapt dan heb ik maar 1 advies, wordt bassist.

gerrekat
26 mei 2003, 13:30
Ik ben ook helemaal niet onder de indruk van EMG's, erg steriel en karakterloos (idd)....natuurlijk moet je zelf ook karakter in je gitaarspel kunne leggen, maar EMG's brengen dat zeker niet naar boven.

Ik vind ze erg doods het lijkt bijna alsof je een "trigger" op je gitaar zet zoals bij een drumstel!

Maar de batterijen gaan erg lang mee iig!
die van mij deden het er idd ruim een jaar op, maar die EMG's zijn allang de deur weer uit, geef mij maar een vet passief element!

Bates15
26 mei 2003, 15:07
Natuurlijk mee eens. Ik vindt stangen ook leuk!. Ik speel overigens ook bas ja. EMG is echt zo slecht nog niet maar wel een beetje, tja..... Steriel is het zeker niet. Ik vindt ze erg mooi passen bij mijn MXG.

NeeraDJ
26 mei 2003, 15:15
Vaag ik heb gehoord dat ze wel 3 jaar mee kunnen gaan. Dan heb ik nog een vraag:

Hoe weet je wanneer je je batterij moet vernieuwen?

Alvast bedankt!

PS: Ik heb een Gibson Flying V USA Designer, ff voor degene hier die het zonde vinden dat ik mijn brugelement heb vervangen met een EMG 81: Ik heb het ouwe brugelement (PU)+ de potmeters nog dus hij kan er altijd weer in!

Bates15
26 mei 2003, 15:19
Je hoort dat je signaal begint op te breken. Alsof je een distortion aan hebt staan, minder signaal, vervormd. En ze kunnen inderdaad heel lang mee, mist je steeds je kabel uit je gitaar haalt als je niets er mee doet. Actieve gitaren gaan 'aan' als je je kabel inplugt. Als je een keer in de week speelt en je haalt je kabel eruit dan gaat de bett erg lang mee inderdaad.

NeeraDJ
26 mei 2003, 21:01
Dat wordt een probleem als metal gitarist heb ik namelijk altijd distortion aan, tja soms maar zelden ook clean, maarja dan kom ik er misschien een jaar later achter! :grin:

Nog bedankt voor je tip!

Bates15
26 mei 2003, 21:07
Je merkt het echt wel hoor! Zelfs als je heel veel distortion over een meuk overdrive gooit. Je hoort gewoon dat er wat mis is. Iets ieligs. Ik schrok me rot de 1e kerr. Ik dacht dat mijn amp of mijn speakers stuk waren, of nog erger mijn POD.....

Soulflyhigh
27 mei 2003, 18:11
Ja er zijn vele voor en tegenstanders van EMG's. Maar wat ik niet snap over het algemeen zijn er veel fans van Metallica, Slayer, Zakk Wylde noem maar op. Die gebruiken ook allemaal EMG's. Ze hebben natuurlijk nog een hoop shit er tussen staan maar ja. Ze zullen toch een deel van hun sound aan de EMG's te danken hebben en dan zullen deze spelers zelf het 'karakter' er wel in liggen.

Static-M
27 mei 2003, 18:26
Ik vind/vond het 3 keer niks zijn er bij mij dus alweer uit en worden vervangen door Bill Lawrence dingen. Maar als je een gitaar zoekt zonder karakter dan zijn emg's wel goed ja.

&lt;font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: alhambra op 2003-05-26 12:42 ]&lt;/font>

&lt;font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: alhambra op 2003-05-26 12:42 ]&lt;/font>

Iedereen heeft het de hele tijd over Bill Lawrence dingen hiero... SD toch? Hoe klinken die dingen dan? Beetje metal-geluid?

gerrekat
27 mei 2003, 19:29
Ja er zijn vele voor en tegenstanders van EMG's. Maar wat ik niet snap over het algemeen zijn er veel fans van Metallica, Slayer, Zakk Wylde noem maar op. Die gebruiken ook allemaal EMG's. Ze hebben natuurlijk nog een hoop shit er tussen staan maar ja. Ze zullen toch een deel van hun sound aan de EMG's te danken hebben en dan zullen deze spelers zelf het 'karakter' er wel in liggen.

Ben het met je eens ze kunnen wel vet klinken, in feite doen ze dat ook, maar op een of andere manier missen ze IMO iets, maar op de oude platen van Slayer gebruiten ze Bill Lawrence L 500's (tot aan reign in blood!)
Metallica gebruite tot aan master of puppets Seymour Duncan Invaders Zakk heeft altijd EMG's gehad, vette gitarist, maar dat soort mensen laten alles goed klinken geloof me!

Soulflyhigh
27 mei 2003, 20:01
Ik vind/vond het 3 keer niks zijn er bij mij dus alweer uit en worden vervangen door Bill Lawrence dingen. Maar als je een gitaar zoekt zonder karakter dan zijn emg's wel goed ja.

&lt;font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: alhambra op 2003-05-26 12:42 ]&lt;/font>

&lt;font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: alhambra op 2003-05-26 12:42 ]&lt;/font>

Iedereen heeft het de hele tijd over Bill Lawrence dingen hiero... SD toch? Hoe klinken die dingen dan? Beetje metal-geluid?

Die Bill Lawrence's zijn gewoon van het merk Bill Lawrence. Je kunt ze alleen bestellen op www.billlawrence.com Er zijn wel een soort replica's verkrijgbaar die een stuk minder lekker klinken (ik geloof dat jv ze laatst bij Musik Produktiv besteld had) Die Bill Lawrence 500 XL schijnen inderdaad voor metal erg lekker te klinken. Er zijn meerderen mensen die op het forum die dingen willen bestellen (ik ook) dus misschien kunnen we die dingen samen bestellen maar daar is al een topic over moet je maar ff zoeken suc6