PDA

View Full Version : Suicide Silence - Unanswered cover



YannickH
27 juli 2011, 15:43
http://www.youtube.com/watch?v=lohJexNlmUs

enjoy:)

Arvoitus
28 juli 2011, 01:14
Mooie bo-el, maar ik heb (vooral tijdens de beukstukjes) moeite om je gitaar eruit te pikken uit al die brei. Hoeveel gain gebruik je op die Powerball?

aaronstonebeat
28 juli 2011, 02:14
Mijn muziek is het niet, maar dat mag natuurlijk geen criterium zijn. Qua zang doet het me aan mijn zoon denken die ook screamt en grunt omdat hij nog niet echt kan zingen, misschien schroomt om zijn ware gevoelens te tonen en te verbergen achter muren, rotswanden van geweld. Donald Duck-zang, is wat ik het vind.
Mijn dochter is twee jaar jonger maar in zekere zin al veel meer een volwassen mens. Zij heeft nu een liedje van Mazzy Star in hun band (die van mijn zoon en dochter) ingebracht.

Als gitarist en gitaarleraar valt me op dat je vingers ver boven de toets uitsteken bij het fretten; je fret meer met je gewrichten dan met je vingertoppen als het ware. De pinch-harmonics komen dan weer wel goed uit de verf; dan gebruik je je vingertoppen, alsook bij sommige andere akkoorden.
En je rechter hand-techniek is uitstekend! Los en uit de pols, zonder de hele arm tot achter de oren aan te spannen.

Ik mis een beetje de wat hogere tonen op de gitaar. Die zitten er toch niet voor niets?
Vergeef me als ik al te kritisch klink; ik probeer in contact te blijven met muziek die de jonge mens van nu inspireert.

adrinalino
28 juli 2011, 09:34
Tja, je post het dus je verwacht commentaar.

Het is voor mij gewoon een dikke donkere bij. Ik kan er helemaal niets mee.

Hoi,

Aad.

MichaelSS
28 juli 2011, 11:01
Even weg gelaten dat het ook niet mijn muziek is, kan ik er ook weinig van maken. Het is in ieder geval Strak. Pluspunt.

Als ik jou was zou ik het nummer opnieuw opnemen. Muziek iets hard, of gitaar wat zachter. De balans is weg. De gitaar beheerst het stuk.

Draai ook eens wat bass weg en gooi er een klein tikje treble bij. Scheelt veel denk ik.

Alles bij elkaar is het meer jouw geluidskeuze/opnamekwaliteit/balans dat de zwakke schakel(s) is/zijn in dit stuk.

JGD
28 juli 2011, 12:22
Qua zang doet het me aan mijn zoon denken die ook screamt en grunt omdat hij nog niet echt kan zingen, misschien schroomt om zijn ware gevoelens te tonen en te verbergen achter muren, rotswanden van geweld. Donald Duck-zang, is wat ik het vind.
Mijn dochter is twee jaar jonger maar in zekere zin al veel meer een volwassen mens.

je lijkt een beetje te willen zeggen:
"Metal is voor onvolwassen en als je eenmaal volwassen bent, ga je echte muziek maken"

zo kortzichtig is notabene een docent toch zeker niet..........?

YannickH
28 juli 2011, 13:12
bedankt voor de commentaar allemaal:)
ben er best wel veel mee.
nu met de bo-el is het moeilijk om een fatsoenlijk geluid te halen in drop A met die passieve elementen.(vind ik zelf)
men bass staat niet hoog op men versterker en men gain heb ik op de helft staan. men treble staat tussen1 en 2 uur.
nu de song zelf is nogal een brij. zonder mijn geklooi erbij dan:p. dat vind ik toch. (bij de nieuwe cd is dit niet het geval)
nu nog een probleem dat ik heb is dat als er een brakedown is, dat ik met heel veel moeite men gitaar kan doen zwijgen. krijg er veel lastige doffe bijgeluiden bij. nu er komen nog suicide covers aan en dan zal ik de verhouding van de muziek en mijn gitaar wel proberen in orde te krijgen.
op het einde van de zomer komen er nieuwe ltd 7strings uit en dan koop ik meteen een eclipse bij. daar zitten emg's in (zoals bij de rest van men gitaren) en daar heb ik wel een mooie tone mee in lage stemmingen dus het zal nogwel in orde komen.
ik ga in ieder geval heel goed men best doen voor de covers goed te maken want ik heb er heel veel plezier in! ik heb spijt dat ik er niet eerder aan begonnen ben!
ieder geval heel erg bedankt voor de commentaar:)

Harald
28 juli 2011, 13:45
nu nog een probleem dat ik heb is dat als er een brakedown is, dat ik met heel veel moeite men gitaar kan doen zwijgen. krijg er veel lastige doffe bijgeluiden bij.

Op twee (herstel, drie) manieren op te lossen. De simpelste is een noise gate als eerste in je effectenketen. De andere twee oplossingen zijn met de volumepot of een volumepedaal gewoon je volume dichtdraaien als je niet speelt.

YannickH
28 juli 2011, 14:02
Op twee (herstel, drie) manieren op te lossen. De simpelste is een noise gate als eerste in je effectenketen. De andere twee oplossingen zijn met de volumepot of een volumepedaal gewoon je volume dichtdraaien als je niet speelt.

ja ik heb een killswitch dus daar zou het ook mee moeten gaan als je het zo bekijkt maar.... zoveel tijd er is soms wel niet voor.
en effecten gebruik ik voor de moment niet veel.
boss tu2 tuner, boss ns2 noisesupressor, mwr zakk wylde overdrive en een delay

Harald
28 juli 2011, 14:14
weet niet wat de noisesurpressor doet, maar een noise gate kapt de boel gewoon radicaal af zogauw je onder een bepaald volume zit. Dat gebeurt automatisch. Resultaat is dat als je niets speelt je de ruis en brom die er zit niet nog eens versterkt door effecten en versterker. Die hoor je dan gewoon niet. Zolang je speelt zijn ruis en brom toch niet snel een probleem.

YannickH
28 juli 2011, 14:17
ik heb een noise gate in men ENGL zitten maar die staat uit omdat die niet echt naar men zin is:s
daar krijg ik irritante geluiden mee! verschrikkelijk gewoon

Harald
28 juli 2011, 15:13
Daar zit hij ook al te ver in de keten als je er nog andere pedaaltjes tussen hebt zitten. Moet eigenlijk gewoon behoorlijk vooraan, zodat de pedaaltjes geen brom of ruis binnen krijgen om te versterken.

Als je begint met pedaaltjes versterk je de ruis als je niet speelt, en moet je het noise gate veel te ver instellen. Bij een noot die je laat uitklinken wordt die dan veel te abrupt afgekapt.

YannickH
28 juli 2011, 15:54
de noisegate zit in men amp zelf he, en de noise supressor komt meteen na men tuner. of moet ik hem meteen na men amp zetten?
bv. boss ns2 - boss tu2 - mxr overdrive - delay?

Harald
28 juli 2011, 16:02
Nogmaals, ken die NS2 niet, als die ook als gate kan fungeren zou ik dat doen idd. op de plek waar je hem nu zet, voor je overdrive. Maar heb het idee dat de NS2 meer een filter is, om bepaalde frequenties te onderdrukken. Je hebt echt gewoon een noise gate nodig. Eigenlijk gewoon een killswitch die de boel uitzet zolang het signaal wat er binnen komt onder een door jou ingestelde grenswaarde blijft.

JGD
28 juli 2011, 16:15
nee, de NS-2 is wel echt een gate.

hij werkt echter alleen maar als je hem correct gebruikt, dwz even goed nalezen hoe je hem lust.

dan is het een hele aardige noisegate, maar geen topper

caliban
28 juli 2011, 17:29
Ik vind het wel coole muziek, zolang het geen uur aan een stuk is. Spijtig dat je gitaargeluid niet goed hoorbaar is, gemic'd zou wel leuk zijn :).

Duhsjaak
28 juli 2011, 19:32
...... geen criterium zijn. Qua zang doet het me aan mijn zoon denken die ook screamt en grunt omdat hij nog niet echt kan zingen, misschien .......


Hi
@Aaronstonebeat (sorry, effe off topic)
Het kan zijn dat ik zing omdat ik niet kan grunten!!!

Hoe dan ook een fijne analyse!~Daar moet TS wat mee kunnen.
Vriendelijke groet, Gus

Arvoitus
29 juli 2011, 18:57
bedankt voor de commentaar allemaal:)
ben er best wel veel mee.
nu met de bo-el is het moeilijk om een fatsoenlijk geluid te halen in drop A met die passieve elementen.(vind ik zelf)
men bass staat niet hoog op men versterker en men gain heb ik op de helft staan. men treble staat tussen1 en 2 uur.
Ik ken de Powerball II niet, maar als die net zoals veel metal amps is dan staat je gain vrij hoog.

Forumlid Timo speelt ook met Bo-El's in standaard A. Als hem het lukt, dan moet het jou zeker ook wel lukken ;)

Probeer meer mid/treble in je geluid te stoppen en minder bass, tubescreamers werken ook meestal wel goed.

YannickH
29 juli 2011, 20:15
Ik ken de Powerball II niet, maar als die net zoals veel metal amps is dan staat je gain vrij hoog.

Forumlid Timo speelt ook met Bo-El's in standaard A. Als hem het lukt, dan moet het jou zeker ook wel lukken ;)

Probeer meer mid/treble in je geluid te stoppen en minder bass, tubescreamers werken ook meestal wel goed.

ja ik zal wel wat experimenteren:)
en ik zou graag een ibanez tubescreamer kopen maar ik zou eerst men mxr zakk wylde overdrive verkocht moeten krijgen.
achja het komt wel in orde:ok: