PDA

View Full Version : 2 nieuwe tracks nieuwe EP Long way down (melodic punkrock)



Pickslide
27 juli 2011, 14:57
Er zijn twee tracks van onze nieuwe EP te beluisteren/downloaden op http://www.longwaydown.nl/emptyhearts/. Check et uit!

Robdop
2 augustus 2011, 17:32
drums en gitaar zijn lekker afgemixed!

ik vind alleen die zang echt helemaal niks...
hoor weinig interessante melodie, beetje ielig!

"ik kan niet zo goed zingen maar het is toch punk" dat idee heb ik er een beetje bij! voorderest zegt de muziek me gewoon helemaal niets.
vraag me niet waarom, sound van de instrumenten zit snor, maar het doet me weinig.

I.T.T. bijvoorbeeld : help is on the way van Rise Against (ook melodic punk toch?)

pasqual
3 augustus 2011, 00:38
drums en gitaar zijn lekker afgemixed!

ik vind alleen die zang echt helemaal niks...
hoor weinig interessante melodie, beetje ielig!

"ik kan niet zo goed zingen maar het is toch punk" dat idee heb ik er een beetje bij! voorderest zegt de muziek me gewoon helemaal niets.
vraag me niet waarom, sound van de instrumenten zit snor, maar het doet me weinig.

I.T.T. bijvoorbeeld : help is on the way van Rise Against (ook melodic punk toch?)

Zo slecht is die zang toch niet? Het kan zijn dat je er niet van houdt. Dit is een soort van rock ( punk ) die rauw moet klinken maar ondertussen toch erg gelikt is. ( snappie? ). Ik ben hier snel op uit geluisterd maar dat is alleen maar mijn mening, zegt niets over de ( goeie ) kwaliteit.
Maar mijn persoonlijke voorkeur daar gelaten: goeie mix, vette gitaar, bas mag wel iets harder in de mix, liedjes zitten goed in elkaar. Hier zullen echt wel liefhebbers voor te vinden zijn.

Duhsjaak
3 augustus 2011, 13:33
Zo slecht is die zang toch niet? ............ goeie mix, vette gitaar, bas mag wel iets harder in de mix, liedjes zitten goed in elkaar. Hier zullen echt wel liefhebbers voor te vinden zijn.

Hi
Zoals ik dus. Ik kan de lol van verschillende soorten muziek prima inzien. Het heeft erg te maken met mood en omstandigheden. Maar hier ga ik graag effe voor zitten.

Ik heb wel het idee dat ik naar een speciale Gitaarnet mix aan het luisteren ben. En het is natuurlijk een sociale zelfmoord, maar eerlijk gezegd vind ik in de mix de drums ook een beetje bekaaid er van af gekomen.

Om het een beetje goed te maken (en niet in de laatste plaats omdat ik het ook zo vind): ik vind het gitaarwerk ook erg leuk.

Het heerlijke is dat bij dit soort muziek het idee nog niet helemaal is verlaten dat het spelen vooral gebeurt in dienst van het groeps geluid. Dat hoor ik hier helemaal terug. Geen achterlkijke capriolen of zelfbevlekkingssolo's.....

Nou nog effe dokteren op een fool proof manier om m op glimmer te krijgen en dan mee de auto in. Nou wacht ik altijd effe voordat ik m aanzet.

Op dit hofje denken ze toch al dat er eentje op de loop is bij mij, maar dan gaat ie ook open. Eigenlijk moet je de bas in de achteruitkijk spiegel kunnen zien (niet letterlijk natuurlijk - de spiegel moet op de bas meedenderen). En dan maar genieten. Ik heb er nou al plezier in.

Heel fijn!

Een puntje van kritiek: Ik ben warm voorstander van EP's met 18 nummers. Dus geen gelul, het blijft de komende 14 dagen kloteweer! Aan het werk.
Vriendelijke groet, Gus

pasqual
3 augustus 2011, 16:37
sorry maar als ik dit soort muziek hoor moet ik steeds hier aan denken


http://www.youtube.com/watch?v=F7Rd9_DmpNo&feature=related


kon het niet laten :makeup:

vertel eens: hoezo?

jannest
3 augustus 2011, 17:03
vertel eens: hoezo?

wilde 'm eigenlijk weghalen wegens te flauw
maar helaas je heb 'm al gequoted

hoezo ???
weet niet kwam ineens bij me op