PDA

View Full Version : Telecaster neckplate vervangen



robert-gitarist
27 juli 2011, 13:36
Hallo allemaal,

Zoals sommige wel weten, bezit ik sinds kort een MiM Fender 50's Telecaster. Nog steeds ontzettend blij mee ;)
Er waren alleen 2 puntjes waar ik me lichtelijk aan irriteerde namelijk het chrome wat van de brug af bladerd en een kale neckplate. Dat laatste slaat natuurlijk nergens op eigelijk maar voor mij is het een detailtje ;)
Nu heb ik een nieuwe Fender vintage Tele brug gekocht (met messing zadels) en die wil ik vanavond op zetten. Aangezien toch de snaren eraf moeten, wil ik meteen de neckplate verwisselen.

Zijn er nog aandachtspunten voor het vervangen van een neckplate? Of is het gewoon een kwestie van losdraaien die handel, omwisselen en weer vast draaien? Ik kan me namelijk zo voorstellen dat je de schroeven misschien kruislings weer los en vast moet zetten.

Bedankt alvast voor de hulp ;)

Hendriks
27 juli 2011, 13:48
Met beleid losdraaien (kruislings ) en niet te vast draaien , dan heb je kans dat je een schoef doldraait. Verder peanuts.

robert-gitarist
27 juli 2011, 13:56
Ah bedankt voor je reactie :)
Ik heb al eerder eens een neckplate vervangen van mijn Sambora strat. Niet de schroeven kruislings vast of los gedraaid ofzo... :chicken: Is verder wel goed gegaan maar ja, we zijn nu paar jaartjes verder en iets wijzer :D :seriousf: