PDA

View Full Version : Ashton D 39 CEQ



sas62florett
26 juli 2011, 21:18
Ik zag deze op de site van Wessing in Den Bosch. Van Australische makelij.
Lijkt me een gaaf gitaartje. Ik zie alleen nergens reviews. Iemand ervaring mee? Anders maar een reisje naar Den Bosch en eens proberen. Tis maar om van de straat te zijn. Gr. Jos

Ernest01
26 juli 2011, 21:49
Even Google gebruikt en op de site van Ashton dit gevonden :

http://www.ashtonmusic.com.au/documents/AshtonD39_Review.pdf

Is dus geen Rosewood, zoals de winkel suggereert... kan volgens mij ook niet voor die prijs.
Inderdaad maar bespelen en kijken (horen) of het je bevalt.

sas62florett
27 juli 2011, 15:29
Even Google gebruikt en op de site van Ashton dit gevonden :

http://www.ashtonmusic.com.au/documents/AshtonD39_Review.pdf

Is dus geen Rosewood, zoals de winkel suggereert... kan volgens mij ook niet voor die prijs.
Inderdaad maar bespelen en kijken (horen) of het je bevalt.

Thanks man, ik ga morgen op pad. Gr. Jos

sas62florett
28 juli 2011, 16:56
Thanks man, ik ga morgen op pad. Gr. Jos

Ben gaan kijken, prima ding. Mooi en de bodem en sides zijn van palisander.

Wel gelamineerd, maar in die prijsklassen vind ik dat wel kunnen, zeker met een solid bovenblad.

Niet gek van de Aussies.

Ernest01
28 juli 2011, 19:03
En... heb je 'm gekocht ?

Wel bijzonder dat de zij- en achterkant van - gelamineerd - palisander zijn. Volgens de fabrikant is het maple. Maar goed, als de kleur donker is zal het wel goed zijn.

sas62florett
28 juli 2011, 19:41
Nee, ik heb hem niet gekocht om de dood eenvoudige reden dat de cutaway uitvoering verkocht was. Wel een mooi fietstochtje op de ATB van 100 km v.v. Dus ik heb de normale uitvoering bekeken en gehoord. De cutaway uitvoering is besteld en zou er over een paar weken moeten zijn. Ik heb geen haast omdat ik wacht op een bestelde Fender strat customshop 56 uit Engeland. Ik heb er lang op moeten wachten, maar dan heb je ook wat. Maar dat is heel persoonlijk. De Aston doe ik mezelf cadeau eind november, mijn verjaardagsfeestje. Wat ik wel vreemd vind is dat de D 39 ceq niet op de website van Ashton staat. Alsof hij uit produktie is. Het gelamineerde Rosewood ziet er overigens wel mooi uit hoor. Ik heb andere gitaren gezien in het hogere segment met ook gelamineerde zij en achterkanten. Dus voor mij geen belemmering om de D39 voor 165,- te kopen. Ze hebben bij Wessing een aardige site, kijk maar eens www.muziekwessing.nl Mocht je nog tips hebben ik hou me aanbevolen. Gr. Jos

sas62florett
29 juli 2011, 19:41
Nog wat ontdekt. Ik denk dat de D 39 ceq niet bestaat. En dat de afbeelding op de site van Wessing identiek is aan die van Guitarplayer.nl Zij beelden een D 35 aan met precies dezelfde specs en voor maar 99 euro. Je denkt dan al snel, dat kan niets zijn. Maar toch, bekijk de specs eens en laat maar horen wat je er van denkt. Ik durf het wel aan. Zodra mijn Fender customshop 56 binnen is en mijn saldo laat het toe, dan bestel ik hem gewoon voor 99,- incl. verzendkosten bij guitarplayer.nl

Ik heb overigens geen aandelen in de zaak, ha ha.

Gr. Jos