PDA

View Full Version : Way Huge Swollen Pickle



tip911
26 juli 2011, 20:33
Hallo,

Ik denk erover na om een Way Huge Swollen Pickle te kopen het pedaal klinkt op youtube fragmenten erg cool maar ik vraag me of ik er ook ''normale'' fuzz geluiden ook kan halen.

Ik speel vooral Arctic Monkeys en britpop achtige dingen is het daar ook goed voor?

lcvanderhelm
26 juli 2011, 20:43
Ik zou hem alleen al vanwege zijn naam wel willen hebben.
Dat staat toch prachtig op je pedal-board?

Cageman
26 juli 2011, 22:31
Ik heb hem. Hij is een van mijn meest gebruikte pedalen. Klinkt vooral vet voor stoner muziek vind ik. Heb m niet heel vaak op softere settings geprobeerd omdat ik daar iets anders voor heb. Mijn vermoeden is dat het er wel mee kan, maar niet het beste middel er voor is. Swollen Pickle is namelijk vooral een monster xD

RoelSmoel
26 juli 2011, 22:34
Mijn Swollen Pickle is anders ook een monster als hij Way Huge wordt:)

Sleeeeeecht:soinnocent:

rhcp_schipper
27 juli 2011, 00:59
Mijn Swollen Pickle is anders ook een monster als hij Way Huge wordt:)

Sleeeeeecht:soinnocent:

Lol, zeker een kern van waarheid! :sssh: :cooler:

Dirk_Hendrik
27 juli 2011, 16:51
Mijn Swollen Pickle is anders ook een monster als hij Way Huge wordt:)

Sleeeeeecht:soinnocent:

Ik kreeg rapportage dat een forumlid aanstoot neemt aan bovenstaande post en deze als "ongepast" ervaart. Ik zou dus willen adviseren om naast die Swollen Pickle ook een Super Hard On, een Big Muff en een Durham Sexdrive te kopen.

Of, voor de klager,
Sorry. Kweek maar wat eelt.

onrust nv
27 juli 2011, 17:00
Ik kreeg rapportage dat een forumlid aanstoot neemt aan bovenstaande post en deze als "ongepast" ervaart. Ik zou dus willen adviseren om naast die Swollen Pickle ook een Super Hard On, een Big Muff en een Durham Sexdrive te kopen.

Of, voor de klager,
Sorry. Kweek maar wat eelt.

Uit SGP hoek? En wat betreft de Brownsound, dan? dat klinkt toch een stuk onsmakelijker dan bovengenoemde naampjes.

Dirk_Hendrik
27 juli 2011, 18:18
Uit SGP hoek? En wat betreft de Brownsound, dan? dat klinkt toch een stuk onsmakelijker dan bovengenoemde naampjes.

Nee. Niet de SGP.
Uit de stoere "we nemen een bandnaam van een moeilijk latijns-satanisch klinkend woord " en "op bandfoto's kijken we allemaal heel boos/alsof we moeten scheiten" metalhoek ;)

onrust nv
27 juli 2011, 20:03
Nee. Niet de SGP.
Uit de stoere "we nemen een bandnaam van een moeilijk latijns-satanisch klinkend woord " en "op bandfoto's kijken we allemaal heel boos/alsof we moeten scheiten" metalhoek ;)

Whahahahahaha, zo zie je maar ook in een metalaar zit een consevatief rigide mannetje. De metalmannetjes kijken idd altijd alsof er een drol overdwars zit.

TSD
31 juli 2011, 22:14
De Swollen Pickle is echt geweldig, mijn meest gebruikte pedaal naast mijn ts-808. Hij is op zich vrij veelzijdig; je kunt er veel verschillende fuzzgeluiden uithalen, maar over het algemeen blijft het allemaal wel redelijk extreem. Als je een softer geluid wil dan in de demo's naar voren komt, is het misschien niet iets voor jou.

Wat betreft Arctic Monkeys, voor Humbug/Suck it and See-fuzz is hij redelijk, maar hij heeft wel een ander karakter, ik zou dan eerder gaan voor een Fuzzface-achtig pedaal voor Turner's geluid of een Big Muff voor dat van Cook, al vind ik hem persoonlijk fijner dan beiden. Vind het nou ook niet bepaald een typisch Britpop-pedaal, maar hij is wel ideaal als je net iets heavier wil gaan.

Mocht je beslissen 'em kopen, vergeet dan vooral niet ook te experimenteren met de twee knoppen die binnenin het pedaal zitten, daar kun je ook nog veel verschil mee maken (sowieso altijd in de winkel even testen en kijken wat voor geluiden je er allemaal uit kunt halen).

En uiteraard gaat ie zeer goed samen met de Big Muff:sssh:

onrust nv
1 augustus 2011, 12:27
De Swollen Pickle is echt geweldig, mijn meest gebruikte pedaal naast mijn ts-808. Hij is op zich vrij veelzijdig; je kunt er veel verschillende fuzzgeluiden uithalen, maar over het algemeen blijft het allemaal wel redelijk extreem. Als je een softer geluid wil dan in de demo's naar voren komt, is het misschien niet iets voor jou.

Wat betreft Arctic Monkeys, voor Humbug/Suck it and See-fuzz is hij redelijk, maar hij heeft wel een ander karakter, ik zou dan eerder gaan voor een Fuzzface-achtig pedaal voor Turner's geluid of een Big Muff voor dat van Cook, al vind ik hem persoonlijk fijner dan beiden. Vind het nou ook niet bepaald een typisch Britpop-pedaal, maar hij is wel ideaal als je net iets heavier wil gaan.

Mocht je beslissen 'em kopen, vergeet dan vooral niet ook te experimenteren met de twee knoppen die binnenin het pedaal zitten, daar kun je ook nog veel verschil mee maken (sowieso altijd in de winkel even testen en kijken wat voor geluiden je er allemaal uit kunt halen).

En uiteraard gaat ie zeer goed samen met de Big Muff:sssh:

Hoe is die filter potmeter?? Kan die de sound nog wat extra punch geven zoals een Q-tron?

TSD
1 augustus 2011, 20:54
Hoe is die filter potmeter?? Kan die de sound nog wat extra punch geven zoals een Q-tron?

Naja de Q-tron's filter reageert op je aanslagdynamiek he, ik zou hem daar niet mee vergelijken. Met deze filter ga je meer van een dikke laag laag naar een iets dunnere hoog (al zijn de begrippen dun en hoog zeer relatief als we het over de Swollen Pickle hebben). Enigszins te vergelijken met de filterknop op de RAT, maar natuurlijk op een andere manier.

In de praktijk hangt de invloed die de filterknop heeft op het overall geluid trouwens weer heel erg af van hoe je de andere knoppen instelt (ik heb mijn filter meestal ingesteld op wat vrij hoog zou moeten zijn, maar het blijft een absoluut beest in het laag, en wordt echt vervelend als je de filter verder tegen de klok indraait). Wat dat betreft is het een vrij complex pedaal waar je na aankoop nog wel een paar uurtjes mee moet aankloten om je sweet spots te vinden.

Daarnaast heeft ie absoluut de grootste db-boost die ik ooit in een pedaal heb gehoord, ik heb die Loudness-knop zelfs voor flinke soloboosts nog nooit verder dan 12 uur gezet (normaal gesproken is iets onder 9 uur al meer dan zat).

onrust nv
2 augustus 2011, 12:00
Dus hij kan flink laag, om bv de bassdrum van mijn ritmebox punch te geven?
Ik had al op 't internet gelezen dat het om een bandpass filter gaat.
Hij is wel extremer in de vervorming dan de groene sovtek big muff en andere fuzzen?

TSD
2 augustus 2011, 16:10
Hoe hij werkt op een bassdrum zou ik niet weten, ik gebruik hem alleen op gitaar (heb hem wel eens voor mijn Moog the Rogue gelegd, daar vervormde hij niet bijzonder veel maar gaf wel een lekkere diepe laag).

Ben zelf niet bekend met de groene sovtek big muff maar vergeleken met de gewone Big Muff van de andere gitarist van mijn band vind ik hem veel voller en beter in het laag/mid. Ik zou niet zeggen dat hij extremer vervormt, maar ik vind dat hij een veel voller en gedefinieerder geluid behoudt als je richting die extreme fuzz gaat dan bv. de Big Muff.

Dat extreme bedoelde ik dan ook meer in relatie tot het Arctic Monkeysgeluid van in ieder geval de eerste drie albums (waar de TS van vroeg of het daarvoor bruikbaar was), dat niet bijzonder extreem is.

onrust nv
2 augustus 2011, 16:37
Met extreme fuzz bedoel ik gewoon kapot geluid(zodat je de blokgolf goed waarneemt) zoals de Zvex mastotron als je de fuzz opengooit en de push knop voluit.