PDA

View Full Version : Noise in Baja Tele



caliban
26 juli 2011, 20:15
Ik heb op repetitie last van noise met mijn baja, vooral met wat overdrive, en wanneer ik mijn snaren even niet aanraak. Nu lees ik op internet dat baja's vaker last hebben van noise, en velen shielden daarom de holtes met de elektronica in. Ook zit er veel losse kabel in de holte onder de knoppen door de vele schakelmogelijkheden, hetgeen bijdraagt aan noise vrees ik. Wat is volgens jullie nu de beste optie? Schakelingen versimpelen of shielden...

jutter
26 juli 2011, 20:38
Meest simpele is eerst te shielden. Is dit niet afdoende dan kun je altijd nog naar de elektronica kijken, bijvoorbeeld de elementen waxen.

Succes!

macwilliams
26 juli 2011, 21:10
Weet je toevallig ook of de pickup draden staalomvlochten zijn?
Zo niet zou dat naast de rest shielden ook kunnen helpen om bijgeluiden te onderdrukken.

Hendriks
26 juli 2011, 21:15
Weet je toevallig ook of de pickup draden staalomvlochten zijn?
Zo niet zou dat naast de rest shielden ook kunnen helpen om bijgeluiden te onderdrukken.

Het zijn 2 draden aan de pu's . Shielden zal helpen , als je de extra schakelingen niet gebruikt kun je ook gewone goede pots , etc plaatsen ,scheelt een hoop draad.

caliban
27 juli 2011, 14:00
Ik ga er eens mee experimenteren. Ik gebruik vooral de brug pickup, dus ga gewoon een keer proberen alle andere verbindingen los te solderen. Kan eventueel later nog wel shielden.