PDA

View Full Version : Wat te doen? Goede multi-effectenbak of losse pedalen.



Gitaar4ever
26 juli 2011, 17:15
Hallo,

Heb vorig jaar een Orange Rocker 30 en een Gibson SG aangeschaft, en over
beide ben ik nog zeer tevreden! Had daar ook een Boss ME-70 (multi-effectpedaal) bij gekocht
maar daar ben ik eigenlijk nooit echt tevreden over geweest. Heb deze nu dan ook verkocht.

De hoeveelheid tonesuck die eruit komt kon ik niet meer aanhoren. Je hele buizengeluid gaat eraan.
Heb laatst een Fulltone GT 500 geleend en dat is echt een wereld van verschil, vele malen mooier.
Maar nu sta ik dus voor een dilemma. Op zich hou ik wel van effecten maar zal ik nu over gaan op
losse pedalen of is er toevallig ook een multi-effectenbak zonder al die tonesuck met goede kwaliteit.

Het belangrijkste vind ik Distortion, Delay en Chorus en het is voorlopig nog voor thuisgebruik.
Wat ik al zei die Fulltone GT 500 is een apparaat met fantastisch geluid, maar dan betaal je wel €200,-
voor één effect. Ben benieuwd waar jullie voorkeur naar uitgaat en of er een multi-effectenbak bestaat
met de kwalteit van bijvoorbeeld dus zo'n Fulltone pedaal.

JohnLord
26 juli 2011, 17:55
Of er multi's bestaan waarvan de drives net zo goed zijn als die van je Fulltone weet ik niet. Feit is wel dat je met Boss multi's zo'n beetje de zwakste drives in huis haalt. In combinatie met een goed drive pedaal zoals je fulltone is de ME70 goed bruikbaar voor de reverbs, delays, en chorus, zeker voor thuis.

Gitaar4ever
26 juli 2011, 21:44
De Boss ME-70 heb ik dus net verkocht en ik zit nu te dubben wat ik moet doen.
Weer een multie-ffectenbak kopen (van een betere kwaliteit) of overgaan op losse pedaaltjes.

Op dit moment heb ik enkel een cry baby wah, maar wil sowieso nog iets met distortion.
Dat is prioriteit nummer 1.

Ik heb gehoord dat line 6 goede dingen maakt........

josan
26 juli 2011, 22:15
Ik ken geen multi-effect die helemaal transparant/neutraal/true bypass is. Allemaal hebben ze wel een effect op het geluid, ook al zet je alle effecten uit. Dit moet je wel onderscheiden van het feit of je de distortions of overdrives mooi vindt klinken. Ik vind persoonlijk de Korg/Vox distortions beter klinken dan bijvoorbeeld Boss of Zoom. Gek genoeg heb ik een goedkoop Zoom multi (GN1ext), die bij alle efecten uitgeschakeld het geluid minder beinvloedt dan zijn duurdere broertje G7.1u (zelfde chip, zelfde AD-DA bitrates). Dus waar het precies aan ligt???

RoelSmoel
26 juli 2011, 22:28
De M5/M9/M13 van Line 6 zijn ontzettend vette bakken, en je geluid gaat ook niet naar de kloten..:)

Gitaar4ever
27 juli 2011, 23:07
Maar zo'n Line 6 is dus veel beter als een Boss effectenbak?
En wat zijn nog meer aanraders?

robert-gitarist
27 juli 2011, 23:17
Als je toch maar een paar effecten nodig hebt en je hebt z'n toffe set up dan zou ik zeker gaan voor losse pedalen. Je betaald meer maar je bent uiteindelijk wel klaar. Multi effecten zijn leuk maar er zit altijd wat bij dat je irriteerd. Met name de drive's.
Ik zou gaan voor losse pedalen en vooral tweedehands gaan kijken. Prima te doen. Fulltone GT500 kom je tweedehands ook redelijk vaak tegen. Je zou ook eens wat pedalen kunnen gaan testen in de winkel en kijken welke en wat je bevalt.

even
30 juli 2011, 11:58
Waarom niet beide? Ik gebruik een TC nova, RMC wah, Hardwire Valve ditstortion en ZVEX distortron keurig gemonteerd op een Pedaltrian.:)