PDA

View Full Version : TMB brom



Hendriks
26 juli 2011, 14:45
Ik heb een paar weken geleden een 18 watt TMB pakket van iemand over genomen die "koudwater vrees"kreeg. Afijn ik heb hem inelkaar en na alles een paar maal te hebben gecontroleerd vandaag de stekker er maar eens in gedaan en een gitaar ingeplugt.

Hij geeft nu dus een brom en het eerste kanaal geeft geen signaal door , het TMB kanaal werkt wel , ook alle toonpots doen hun werk goed.

Het euvel moet volgens mij dan ook ergens zitten in het eerste kanaal .
Wat kan ik controleren/ meten? Ik heb een goede multimeter.

Dit is de layout:
http://img594.imageshack.us/img594/8476/18watttmbceriatone.jpg

O'ja , ik ben een beginner , dus graag begrijpelijke taal.

flo123
26 juli 2011, 16:56
Veranderd de brom als je aan de toon- en volume-knoppen draait?
Zo ja, kun je precies beschrijven hoe de brom veranderd en bij welke specifieke knoppen?

Hendriks
26 juli 2011, 17:44
Brom blijft gelijk , maar ik denk dat ik het probleem al gevonden heb.Met een kleine schroevendraaier heb ik alle verbindingen gecontroleerd of ze goed vastzaten , bij een heater draad van V2 kreeg ik er geen beweging in en toen ik goed keek zag ik dat die draad vastgeschroeid zat aan pen 7 van die buis , soldeer foutje , dus die heater ga ik even opnieuw bevestigen vanavond en ik heb goede hoop dat het dan is opgelost.

Hendriks
26 juli 2011, 19:06
Opgelost dus , alles werkt perfect .

Hendriks
27 juli 2011, 12:46
Net even de versterker geprobeerd , heerlijk , alleen toen ik hem ging testen op een hoger volume , kreeg ik op het TMB kanaal een pieptoon als ik de mastervolume (vanaf 12 uur) wat hoger zet , het normale kanaal kan ik helemaal opendraaien .

Iemand een idee?
http://img844.imageshack.us/img844/3636/img0732v.jpg
http://img638.imageshack.us/img638/279/img0733y.jpg
http://img708.imageshack.us/img708/3606/img0740kc.jpg
http://img233.imageshack.us/img233/5224/img0741u.jpg

bass blom
27 juli 2011, 12:50