PDA

View Full Version : Stratocaster voor mijn wensen...



semt-x
26 juli 2011, 14:44
Hallo allemaal,

ik zoek een stratocaster om mee te beginnen...
De enige wensen die ik heb, is een Sunburst kleur, 2 single coils en 1 humbucker (HSS) en een tremelo.
ik speel al jaren een Les Paul en wil gewoon graag een Strat erbij hebben om mee te klooien.
Dacht zelf aan een Squier Bullet of een Richwood...
Hebben jullie ideeën of suggesties?
ThnX

Buzzel
26 juli 2011, 15:41
Ik heb wel is op richwood gespeeld. En ik denk dat die wel iets beter zijn dan de squiers maar dat kon ook exemplarisch toevaltje zijn :seriousf:.

Gewoon allebij proberen in de winkel en goed vergelijken.

Kingfisher
26 juli 2011, 16:02
Als je je toch niet wil vastleggen aan de naam Fender: koop een Warmoth pakket.

lollol
26 juli 2011, 16:27
Ik denk dat warmoth te duur is, omdat hij zelf richwood en squier noemt (En als je geen speciale eisen hebt is warmoth een beetje raar ofzo, hoewel de kwaliteit dan wel weer heel goed schijnt te zijn)

Wat is je budget?

EDIT: En waarom per se HSS als je al een LP hebt?

Jasper.
26 juli 2011, 17:01
Ik zeg london city. Leuke strats voor het geld, en je kan er makkelijk een slagplaatje met HSS opzetten.

Tankman
26 juli 2011, 17:03
Hallo allemaal,

ik zoek een stratocaster om mee te beginnen...
De enige wensen die ik heb, is een Sunburst kleur, 2 single coils en 1 humbucker (HSS) en een tremelo.
ik speel al jaren een Les Paul en wil gewoon graag een Strat erbij hebben om mee te klooien.
Dacht zelf aan een Squier Bullet of een Richwood...
Hebben jullie ideeën of suggesties?
ThnX

Als de keuze gaat tussen een Squier Bullet en een Richwood, zou ik voor de Richwood gaan. Squier Bullets zijn verschrikkelijk. Als je iets van Squier wilt, neem minimaal de Standard serie, maar de echte juwelen zijn bij de Vintage Modifies en de Classic Vibe series te vinden. De ultieme Squier vind ik de Squier Deluxe Strat. Echt een te gekke gitaar voor 379 euro, met Duncan Designed elementjes. Super ding!

semt-x
26 juli 2011, 19:31
Een budget.... rond de 200 euro denk ik? Mocht het echt honderden keren beterzijn, dan is iets meer ook niet erg.
Ik dacht een HSS aangezien het wel eens lekker kan zijn om zo nu en dan een wat dikkere rock sound te kunnen pakken. Maar als dat ook met 3 single's gaat is dat geen probleem.
Die london city gitaren, waar kan je die kopen? Zien er goed uit!

macwilliams
26 juli 2011, 19:54
Gitaren gaan niet met honderden maal beter.

Jasper.
26 juli 2011, 20:06
Een budget.... rond de 200 euro denk ik? Mocht het echt honderden keren beterzijn, dan is iets meer ook niet erg.
Ik dacht een HSS aangezien het wel eens lekker kan zijn om zo nu en dan een wat dikkere rock sound te kunnen pakken. Maar als dat ook met 3 single's gaat is dat geen probleem.
Die london city gitaren, waar kan je die kopen? Zien er goed uit!

Pfoe, volgens mij zijn ze failliet gegaan en zie je ze nog wel eens rondgaan op veilingen. Of misschien tweedehands. Misschien hebben een paar winkels ze nog wel hangen, maar dat weet ik niet.

Je kunt natuurlijk ook een humbucker in singlecoil formaat scoren en die erin doen. Ik vind namelijk een groot minpuntje aan mijn LC dat de brugpickup standaard niet zo heel lekker is. Wat te schel. De andere twee zijn wel aardig.