PDA

View Full Version : volume probleem mesa boogie



gafje
26 juli 2011, 12:49
Beste,
ik heb volgende setup:
Mesa Boogie Dual Rectifier met een tubescreamer ervoor (TS9DX) in lus met een noise suppressor.
Nu ondervind ik af en toe bij het aanleggen van mijn versterker dat ik een stuk minder volume krijg. Wanneer ik dan mijn gitaar gewoon direkt in de input van mijn Mesa steek heb ik terug mijn normaal volume dus moet het probleem bij mijn tubescreamer of noise suppressor liggen.
Iemand enig idee wat ik kan doen om het probleem te vinden of iemand die weet hoe dit komt?
THX!

bass blom
26 juli 2011, 13:11
who needs a tubescreamer op een dual rectifier? :chicken:

doe hem eens gewoon tussen gitaar en input, kijken wat er dan gebeurt.

Bijl
26 juli 2011, 13:25
Je bent de eerste die een Tubescreamer in de effectsloop zet voor zover ik weet. Ik sluit me aan bij dhr. Blom.

gafje
26 juli 2011, 13:43
Bijl, ik steek die tubescreamer niet in de effect loop maar vóór mijn input van mijn mesa.

En bass Blom, de tubescreamer dient hier niet als bron voor distortion maar voor het afwerken van uw geluid. Deze staat dan ook maar op 1 en is een ENORM verschil en kan ik alleen maar aanraden aan mensen die een strak geluid willen met veel distortion.

gafje
26 juli 2011, 13:45
En ik bedoel dat de tubescreamer in de lus van de noise suppressor zit, niet in de loop van de versterker. (sorry als het onduidelijk was)

muziekschuur
26 juli 2011, 13:51
noise suppressor is een noisegate. Dus je treshhold afstellen. En anders kabelbreuk?

gafje
26 juli 2011, 14:01
ja had ook al gedacht aan de bekabeling maar dan is het toch raar dat wanneer het niet gaat, en ik plug mijn gitaar even direkt in de versterker, dat het daarna wel gaat terwijl ik niets aangeraakt heb van kabels en dergelijke...
treshhold staat altijd hetzelfde en dan zou ik toch altijd minder volume hebben?

bass blom
26 juli 2011, 14:05
zijn ze al oud die screamer en die noise supressor?
wellicht dat de jack in/uit delen verroest zijn?

muziekschuur
26 juli 2011, 14:43
Als je strumt precies rondom het moment dat ie open gaat dan zou dat kunnen. Dan zwakt ie de attack af en hoor je dekay = zachter... Maar dan zou die ook moeten stotteren...

Als hij gevoed wordt door een batterij en die is leeg aan het raken dan klinkt dit als bekend gedrag.
Anders even een 9 volt voeding erop zetten...

gafje
26 juli 2011, 14:54
de screamer is nog geen jaar oud, de suppressor is wel al een paar jaar. Hoe kan ik de jack in/uit delen het beste ontroesten?

pedalen worden gevoed met adapter dus daar kan het ook niet aan liggen.

bass blom
26 juli 2011, 15:00
de screamer is nog geen jaar oud, de suppressor is wel al een paar jaar. Hoe kan ik de jack in/uit delen het beste ontroesten?

pedalen worden gevoed met adapter dus daar kan het ook niet aan liggen.

ff flink wat er in en er uit raggen zou al moeten helpen :D

muziekschuur
26 juli 2011, 15:10
Heb je een plaatje van de pedalen?

DemolitionColorScheme
26 juli 2011, 16:20
Voor het geval je het nog niet hebt gedaan, probeer eerst de units te bypassen? Heb je dan nog het probleem of krijg je je volume terug. Zo ja, bij welk pedaal zakt het volume dan weer als je hem aanzet?

Anders ook even elk pedaal 1 voor 1 in de chain zetten en kijken welke nu echt het probleem is. Moet één van die zijn, lijkt me eerder, dan alle twee.

Bijl
26 juli 2011, 16:27
de tubescreamer dient hier niet als bron voor distortion maar voor het afwerken van uw geluid. Deze staat dan ook maar op 1 en is een ENORM verschil en kan ik alleen maar aanraden aan mensen die een strak geluid willen met veel distortion.

En als je de pedalen wel aansluit, maar uitschakelt, is er dan nog steeds een volumeverschil?

Wat staat er op 1? Distortion of level? Ik ga er van uit dat level op unity gain is ingesteld.

Ik heb zelf een TS808 en een Boss NS2, en nooit problemen met volumeverschil. Ik heb de voorversterker van de amp ook in de loop van de NS2 geplaatst.

DemolitionColorScheme
26 juli 2011, 16:46
Ik ga er van uit dat level op unity gain is ingesteld.
Als 'ie het goed doet netjuist wat hoger, om de pre-amp wat meer te duwen en strak te trekken. ;)

gafje
27 juli 2011, 09:02
Ik zal deze avond pas foto's kunnen plaatsen van de pedalen.

Op mijn screamer staat mijn drive op 1 en mijn level op de helft (tussen 5 en 6).
Ik ga deze avond nog eens testen om één voor één te bypassen als het probleem zich voordoet. (is niet altijd zo en dat is het rare eraan)

gafje
27 juli 2011, 14:48
@Bijl: Welke invloed geeft dit als je de voorversterker ook in de loop van de NS2 plaatst? (gewoon uit interesse)

Bijl
28 juli 2011, 09:07
De ruis van je voorversterker wordt dan ook door de NS2 tegengehouden, en het klinkt iets strakker als je een rust speelt.

Dirk_Hendrik
28 juli 2011, 18:26
Ik ga deze avond nog eens testen om één voor één te bypassen als het probleem zich voordoet. (is niet altijd zo en dat is het rare eraan)

Dat was gisteravond dus ik ben benieuwd. Ik sluit me aan bij DCS's opmerkingen over het willen weten hoe de bypass situatie is. Roestige jacks op een DX als oorzaak ... naah. Dan was je hier gekomen met vragen over gekraak en erger

Met drive op 1 en level of 5-6 zou ik persoonlijk het gevoel hebben dat er nog niet echt heel veel gebeurt in een TS.