PDA

View Full Version : Nieuwe Fender Stratocaster



beunklats
26 juli 2011, 12:31
hallo

Ik speel nu een aantal jaar gitaar en zit er over na te denken om een fender strat te kopen,
Ik zit te denken tussen een paar gitaren.
Dit zijn ze:
Fender American Strandard
Fender American Special
Fender Highway one
Fender Classic 70's
Fender Deluxe Players

Ik heb ze nog niet uitgetest.
Ik wil van tevoren graag jullie mening over deze gitaren weten.
Welke steekt er volgens jullie boven uit en welke is er minder.
Graag hoor ik jullie mening.

Gr
Johan

Luke-wannabe
26 juli 2011, 12:50
Als je écht waar voor je geld wilt koop je een Road Worn! Je moet natuurlijk houden van de relic (of je er niet aan storen), maar als je een goed exemplaar hebt, heb je een heel fijne gitaar.

Uit je rijtje vind ik zelf de Highway One toffe gitaren, door de dunne lak. Klinkt stiekem tóch beter ofzo.. Halsjes zijn me persoonlijk alleen iets te dun en te plat.. Am std zou ik persoonlijk niet voor gaan. Beetje vlees noch vis gitaartje vind ik dat persoonlijk.

beunklats
26 juli 2011, 14:25
ha, bedankt voor de reactie.
Hopenlijk komen er nog meer reacties.
Is er ook nog een groot verschil tussen maple en rosewood.

Luke-wannabe
26 juli 2011, 14:57
Er is wel verschil, maar ik kom er nooit zo goed achter wát dan precies...

Kingfisher
26 juli 2011, 16:04
ha, bedankt voor de reactie.
Hopenlijk komen er nog meer reacties.
Is er ook nog een groot verschil tussen maple en rosewood.

Ja:
1) visueel
2) visueel
3) visueel
.
.
.
99) tactiel: rosewood voelt wat harder aan
100) audio: rosewood klinkt warmer, maple wat brighter. Maar je moet al fenders goed kennen om het goed verschil te kunnen horen.

beunklats
26 juli 2011, 21:01
Dat zal ik dan eerst moeten uitproberen wat ik lekkerder vind.

Luke-wannabe
26 juli 2011, 21:05
Ik zou m'n gitaar niet uitkiezen op het hout van de toets. Neem gewoon de gitaar die je het best ligt.

beunklats
27 juli 2011, 12:40
Dat was ik ook van plan.;)