PDA

View Full Version : EZdrummer loop probleempje



Highway49
26 juli 2011, 10:18
Hoi allemaal,

sinds kort ben ik een beetje aan het experimenteren met EZdrummer in combinatie met Reaper. (omdat ik m'n zo dom ben geweest m'n gratis Cubase voor Mac uit te lenen die ik bij mn interface kreeg...)

Anyhoe, zat gisteren met een klein probleempje. Ik had het tempo van het project op 155 gezet (4/4 maat). Wil er een simpele voorgeprogrammeerde groove inzetten, gaat allemaal prima en als ik 'm uitrek (loopen dus) geen problemen. Maar - in EZdrummer kun je de grooves ook instellen op 1/2 snelheid en ze dan in je project slepen. Probleem was - daarna loopte de groove niet meer. Leek wel alsof ie een 3/4 werd - terwijl ie gewoon de helft van de snelheid op zou moeten pakken.

Iemand ervaring hier mee gehad? Best vervelend namelijk...

Thanks!

EDIT: ik kon nog wel loopen - maar de maatsoort was compleet in de war...

marter544
26 juli 2011, 14:46
Ik denk dat de kans groot is dat je illigale software gebruikt, en dan heb je naar mijn ervaring (ik heb ook EZdrummer + reaper) gewoon een ontzettend buggy werking.. Er is wel een oplossing maar die kost geld. Als je het al wel origineel hebt heb ik niks gezegd.

Highway49
26 juli 2011, 20:10
Heb je gelijk in. Maar ik moet er wel bijzeggen dat ik de software altijd graag eerst wil proberen zonder de beperkingen van een Trial (ik ben het pas sinds een paar dagen gaan proberen), een daarbij komt ook dat ik het zodanig weinig ga gebruiken dat ik dat het geld niet waard vind.

Moet ik er wel bijzeggen dat ik zulk soort bugs, door het gebruik van niet-legale versies, nog nooit eerder gezien heb...