PDA

View Full Version : Guitar for Life ( Telecaster )



SRV2000
25 juli 2011, 23:12
Hallo Gitaarnetters,

Ik speel nu 6 jaar gitaar en heb door de jaren veel gitaren gehad.
Sommigen heb ik nog in mijn bezit maar ook veel heb ik weg gedaan omdat het simpel weg niet mijn ding is.
Ik speel nu al een tijdje op een Squier 50`s Classic Vibe en dat bevalt mij prima.

Ik wilde niet veel geld aan gitaren uitgeven omdat ik nog steeds opzoek was naar de gitaar die bij mij zou passen. Naar een lange zoektocht weet ik wat ik zoek. een Guitar For Life !!! kortom een Telecaster.

Omdat jaren plezier van deze gitaar wil hebben wil ik er niet op bezuinigen. Ik heb liever dat ik nog 2 maanden flink moet door sparen dan dat ik een gitaar koop die het net niet is.
Mijn voorkeur gaat uit naar een/of:

Sunburst
Classic white
Butterscotch

Mijn Squier Telecaster is voorzien van gloss maple toets die lekker dun aan voelt. dit zou ik ook graag bij mijn nieuwe tele willen hebben.

Ik zat zelf te denken aan een.

American special telecaster.
52 reisue Telecaster.

Welke zouden jullie mij aanbevelen?

rpl
25 juli 2011, 23:15
ik zou voor die 52 reisue gaan alleen al voor zijn dikke hals, volgens mij heeft die American special een smal nekske.

SRV2000
25 juli 2011, 23:20
ik zou voor die 52 reisue gaan alleen al voor zijn dikke hals, volgens mij heeft die American special een smal nekske.

Mijn voorkeur gaat wel naar een dunne hals:dontgeti:

macwilliams
25 juli 2011, 23:27
Als je nou eens langs komt dan kun je een Baja, lite ash en een mex proberen.
Zeg maar wanneer je terug bent van vakantie.

(de mijne zijn niet te koop) ;)

BobvanKempen
25 juli 2011, 23:30
Mijn voorkeur gaat wel naar een dunne hals:dontgeti:

Ik ken dat gevoel, ik ben altijd een LP man geweest maar sinds ik een Am Standard Telecaster in mijn handen heb wil ik eigenlijk niet anders weer (was wel 3 weken erg wennen). Het gewicht, het geluid en de bespeelbaarheid zijn geweldig. Ze geweldig zelfs dat ik Vrijdag een Fender American DeLuxe Telecaster 3t sunburst in huis krijg en morgen een Fender Thinline 3T sunburst verwacht (van de bekende Terrence Holmers). Helaas moet ik van mijn vrouw nu wel de Am Standard verkopen maar goed , you win some and you lose some.

SRV2000
25 juli 2011, 23:36
Als je nou eens langs komt dan kun je een Baja, lite ash en een mex proberen.
Zeg maar wanneer je terug bent van vakantie.

(de mijne zijn niet te koop) ;)

Baja is toch een Mex ? tenminste als ik mij goed kan herinneren is Baja een schiereiland van Mexico... Baja California.

Ik meende dat alles te koop was bij jou hahah:seriousf:

allochthomas
25 juli 2011, 23:38
niet naar mac luisteren en een 52 reissue kopen:)

macwilliams
25 juli 2011, 23:44
Baja is toch een Mex ? tenminste als ik mij goed kan herinneren is Baja een schiereiland van Mexico... Baja California.

Ik meende dat alles te koop was bij jou hahah:seriousf:

Jep, Baja is mex.
Nope, niet alles is te koop.


niet naar mac luisteren en een 52 reissue kopen:)

Het ging mij om de neck profielen die hij even moet voelen, wellicht kan hij dan beter beoordelen of hij een wat plattere hals wil of misschien toch een dikke.

BobvanKempen
25 juli 2011, 23:59
Overigens, wat moet ik me bij het gewicht van een AVRI voorstellen?

allochthomas
26 juli 2011, 00:07
Ligt er aan, ik heb er 1 in m'n handen gehad die bijna niks woog en die van mij weegt dik 4 kilo.

macwilliams: Ik denk dat ik met de U shape wel mijn favo nek heb gevonden. We moeten eigenlijk eens al die tele's naast elkaar zetten en testen:)

Baco
26 juli 2011, 06:45
Zeker de G&L Asat gitaren niet vergeten...

macwilliams
26 juli 2011, 07:07
Ligt er aan, ik heb er 1 in m'n handen gehad die bijna niks woog en die van mij weegt dik 4 kilo.

macwilliams: Ik denk dat ik met de U shape wel mijn favo nek heb gevonden. We moeten eigenlijk eens al die tele's naast elkaar zetten en testen:)

Dat zouden we eens kunnen doen.

Hendriks
26 juli 2011, 08:47
Baja en 52 RI vallen af , die hebben beide een stevige hals . Ik zou eens naar een Blade kijken ,die hebben ook dunne halzen.

Er is veel gewichts verschil bij 52 RI's , van een dikke 3 kg tot bijna 4 kg . Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een lichte . De 7.25 radius en vintage frets moeten je wel liggen.

FruscianteFan
26 juli 2011, 11:00
Hallo Gitaarnetters,

Ik speel nu 6 jaar gitaar en heb door de jaren veel gitaren gehad.
Sommigen heb ik nog in mijn bezit maar ook veel heb ik weg gedaan omdat het simpel weg niet mijn ding is.
Ik speel nu al een tijdje op een Squier 50`s Classic Vibe en dat bevalt mij prima.

Ik wilde niet veel geld aan gitaren uitgeven omdat ik nog steeds opzoek was naar de gitaar die bij mij zou passen. Naar een lange zoektocht weet ik wat ik zoek. een Guitar For Life !!! kortom een Telecaster.

Omdat jaren plezier van deze gitaar wil hebben wil ik er niet op bezuinigen. Ik heb liever dat ik nog 2 maanden flink moet door sparen dan dat ik een gitaar koop die het net niet is.
Mijn voorkeur gaat uit naar een/of:

Sunburst
Classic white
Butterscotch

Mijn Squier Telecaster is voorzien van gloss maple toets die lekker dun aan voelt. dit zou ik ook graag bij mijn nieuwe tele willen hebben.

Ik zat zelf te denken aan een.

American special telecaster.
52 reisue Telecaster.

Welke zouden jullie mij aanbevelen?
Je hebt het over een 'guitar for life' en de enige voorkeur die je uitspreekt gaat over kleur? Typisch...

Baco
26 juli 2011, 11:02
Je hebt het over een 'guitar for life' en de enige voorkeur die je uitspreekt gaat over kleur? Typisch...

Ah, we zijn allemaal jong geweest, niet ;)

Luke-wannabe
26 juli 2011, 11:39
Tegen een gitaar for life moet je gewoon aanlopen. Die kun je niet afdwingen!

SRV2000
26 juli 2011, 13:08
Zeker de G&L Asat gitaren niet vergeten...

Met alle respect maar met G&L en Blade krijg ik al snel zo`n lowbudget gevoel.

Een 50` Squier telecaster is toch een beetje gebaseerd op de 50`s Fender telecaster?

want de dunne hals van mijn Squier 50`s Classic Vibe vind ik wel prettig.

FruscianteFan
26 juli 2011, 13:12
Met alle respect maar met G&L en Blade krijg ik al snel zo`n lowbudget gevoel.

Een 50` Squier telecaster is toch een beetje gebaseerd op de 50`s Fender telecaster?

want de dunne hals van mijn Squier 50`s Classic Vibe vind ik wel prettig.
50s Tele staat nou niet bepaald bekend om haar slanke hals. En bij G&L denk ik persoonlijk aan hoge kwaliteit, al kan ik me zo snel niet herinneren of ik er weleens een vast heb gehad...

Baco
26 juli 2011, 13:12
Met alle respect maar met G&L en Blade krijg ik al snel zo`n lowbudget gevoel.



Je hebt het over USA G&L gitaren? :eek: Daar begrijp ik nu eens niets van zie

SRV2000
26 juli 2011, 13:15
Je hebt het over USA G&L gitaren? :eek: Daar begrijp ik nu eens niets van zie

Sorry als ik je daar mee gekwetst heb :makeup:
Los van het feit dat het een USA Tele is, zie ik er weinig tot vrij weinig gitaristen op een G&L spelen....

FruscianteFan
26 juli 2011, 13:23
Sorry als ik je daar mee gekwetst heb :makeup:
Los van het feit dat het een USA Tele is, zie ik er weinig tot vrij weinig gitaristen op een G&L spelen....
Moet je maar eens op de site van G&L kijken, staan ze mooi opgesomd :)

Nogmaals: ik heb weinig of geen ervaring met G&L. Laatst bij Death Cab For Cutie speelde de frontman uitsluitend op G&L Tele's, en de bassist van Silverchair speelt ook veel op G&L. Ben geen fan van G&L ofzo, maar voorzover ik weet zijn het gewoon goede kwaliteit gitaren.

Baco
26 juli 2011, 13:29
Los van het feit dat het een USA Tele is, zie ik er weinig tot vrij weinig gitaristen op een G&L spelen....

Feit! Je vindt er ook amper in onze omgeving, dat zal daar ook wel mee te maken hebben. Als je in de buurt bent, spring gerust eens binnen, kan je er eens een paar testen, we spreken dan nog wel eens over het lowbudget gevoel ;)

G&L heeft ook het kapitaal niet dat een Fender heeft voor bv endorsements (om op een grotere schaal te spreken), advertising enz. Maar kom, we dwalen af, die Asat gitaren dus niet vergeten checken dus ;)

Hendriks
26 juli 2011, 13:35
Sorry als ik je daar mee gekwetst heb :makeup:
Los van het feit dat het een USA Tele is, zie ik er weinig tot vrij weinig gitaristen op een G&L spelen....

Kwalitatief schaal ik ze hoger in dan de gemiddelde Fender , maar afijn als er geen Fender op staat is het geen "echte" .

Ribo89
26 juli 2011, 13:36
Ik ken dat gevoel, ik ben altijd een LP man geweest maar sinds ik een Am Standard Telecaster in mijn handen heb wil ik eigenlijk niet anders weer (was wel 3 weken erg wennen). Het gewicht, het geluid en de bespeelbaarheid zijn geweldig. Ze geweldig zelfs dat ik Vrijdag een Fender American DeLuxe Telecaster 3t sunburst in huis krijg en morgen een Fender Thinline 3T sunburst verwacht (van de bekende Terrence Holmers). Helaas moet ik van mijn vrouw nu wel de Am Standard verkopen maar goed , you win some and you lose some.

Heb mijn 52RI ook bij Terrence Holmes gekocht. Zeer aardige gast, mag ook wel eens gezegd worden :).

schizo910
27 juli 2011, 01:13
Met alle respect maar met G&L en Blade krijg ik al snel zo`n lowbudget gevoel.


Je weet waar die L in G&L voor staat, hè?

tillens
26 april 2012, 00:38
Even eentje bumpen; hebben er meer mensen zaken gedaan met Terrence... Lijkt me aardige gozer met een paar mooie gitaren te koop. Zit al tijdje te kijken naar een 52 avri, en hij importeert ze regelmatig uit de USA.

TimS
26 april 2012, 00:46
Even eentje bumpen; hebben er meer mensen zaken gedaan met Terrence... Lijkt me aardige gozer met een paar mooie gitaren te koop. Zit al tijdje te kijken naar een 52 avri, en hij importeert ze regelmatig uit de USA.
Ik heb weleens een gitaar bij hem gezien die ik wilde hebben, maar toen was hij toevallig op vakantie en kon hij niet reageren. Tegen de tijd dat hij terug was had ik al wat anders. Van wat ik heb gevonden is het een hele betrouwbare man die veel spul verhandelt.

geert1976
26 april 2012, 00:56
Ik doe redelijk wat zaken met Terrance en hij is 100 procent betrouwbaar.

heeft altijd goede Fenders voor mooie prijzen.
Zijn Fenders zijn precies zoals ze omschreven zijn in zijn advertentie en hij heeft een constante aanvoer van goede betrouwbare Fenders, Gibson's etc. waar niet mee geknoeid is.

Terrance is een liefhebber puur sang die kwaliteit wil leveren en bovenal is het een uiterst vriendelijke man.

Bij Terrance kun je met een gerust hart een gitaar kopen.

Hendriks
26 april 2012, 08:27
Ik heb er 2 tele's weg gehad en Terrence is ok.

blademan
26 april 2012, 09:24
Met alle respect maar met G&L en Blade krijg ik al snel zo`n lowbudget gevoel.

Een 50` Squier telecaster is toch een beetje gebaseerd op de 50`s Fender telecaster?

want de dunne hals van mijn Squier 50`s Classic Vibe vind ik wel prettig.

Blade en G&L budget gitaren? Volgens mij heb je er nooit een in je handen gehad, want dat zijn niet bepaald budgetgitaren.