PDA

View Full Version : Updaten van gitaren met zelfde body



simetra
25 juli 2011, 21:28
Hey!

Ik speel al enkele jaren op een Ibanez RG370DX (degelijke gitaar trouwens, ben er nog steeds heel tevreden over).
Maar zoals de meeste gitaristen heb ik nog steeds gitaren die veel te ver buiten mijn budget liggen en gewoonweg beter klinken. Ik heb dan dus besloten om mijn bridge humbucker te vervangen door een Seymour Duncan Blackout. Aangezien de pickups een heel grote rol spelen in de sound, zal deze kleine investering mijn basis ibanez toch wel iets dichter brengen bij de in-mijn-ogen 'perfectie'. Ik hecht absoluut geen belang aan prachtige afwerking. Mijn gitaar moet gewoon een mooi model zijn dat soepel speelt en enorm strak klinkt! Meer als een 350€ gitaar met een blackout pickup heeft iemand als ik dus niet nodig.

Maar onlangs heb ik een onder het stof bedolven gitaar gevonden bij de zanger van men bandje. Een Ibanez Gio van de RG reeks. Hij moest deze niet meer hebben, dus heb ik de gitaar maar geadopteerd. Na wat opzoek werk heb ik gevonden dat het een GRGR121 is uit het starterspakket. Wegsmijten of omhoog hangen als muurdecoratie zouden de meesten denken, maar ik heb gemerkt dat deze gitaar (ondanks ze een beetje kleiner is) ook heel soepel speelt. & uit de gegevens die ik op de Ibanez website kan terugvinden blijkt dat de body, net als mijn RG370 uit basswood gemaakt is. Nu is mijn vraag, aangezien de body toch uit het zelfde hout gesneden is: Denken jullie dat het een waardige back-up of zelfs gewoon tweede gitaar kan zijn voor men RG370 indien ik de bridge pickup vervang door een, net als op men RG370, Seymour Duncan Blackout humbucker?

De gitaar heeft een vaste brug (dus over de kwaliteit van het tremolo systeem hoef ik me geen zorgen te maken)

Alvast bedankt!
Jan

Jasper.
25 juli 2011, 21:34
Ik denk dat het een hele goede backupgitaar kan zijn. Misschien dat je de tuners ofzo nog kunt vervangen als hij snel ontstemt.

macwilliams
25 juli 2011, 21:37