PDA

View Full Version : nieuw lid



simetra
25 juli 2011, 21:15
Hey!

Ik ben Jan, speel gitaar sinds kerstmis 2002.
Ik heb in verschillende bands gespeeld, van soft-rock tot death metal.
Momenteel speel ik in een metalband met zowel invloeden uit de deathmetal - melodic deathmetal en metalcore.

Ik had me al een tijdje geleden bij dit forum aangesloten omdat ik er nuttige informatie kon terug vinden over gitaren en versterkers, maar ben nooit zelf actief geweest.

Omdat ik nu al een beetje meer ervaring heb, maar nog steeds met heel veel vragen en gitaardillema's zit, dacht ik dat het wel eens een goed idee kon zijn om mijn vragen & eventuele antwoorden te kunnen uiten onder mensen met dezelfde passie. Ik kan beginners leuke tips geven, terwijl de meer ervaren spelers mij tips kunnen geven :)

Even nog enkele details over mezelf die wel leuk of nuttig zijn om te weten op dit forum:
- Ik schrijf enorm veel spellingsfouten, op het randje van dyslectie af, ik ben zelf nooit getest, dus ik heb geen idee of ik het heb. Indien ik in gesprekken spellingsfouten maken (vooral dt - ch-g - ei -ij -..) gelieve mij hierop niet af te rekenen. Ik ga zoveel mogelijk moeite doen om wat ik te vertellen heb 'verstaanbaar te maken'. Maar ik ga hiervoor niet speciaal elk woord gaan dubbel shecken.

Gitaren:
main-gitaar: Ibanez RG370DX
back-up gitaar 1: Ibanez GRGR121
eerste gitaar: Squier Stratocaster

Versterker:
Head: Engl Fireball 100
Cabinet: Engl standard 4x12 cab (met celestion V12-60 speakers)

Pedalen:
Boss NS2
Boss TU3

Zo, indien er nog vragen zijn mogen jullie die altijd stellen!

MVG,
Jan

rpl
25 juli 2011, 22:42
Hey Jan welkom hier.
Ikzelf ga ook ergens eens de fout in hoor, je moet je alleen niet gek laten maken door enkele dodo's hier :D

Duhsjaak
26 juli 2011, 06:00
Hi
Dyslectisch? Richt je compu zo in, dat ie jou helpt in plaats van andersom.
Je hebt dus PM (een persoonlijk bericht).

En verder kan het van invloed zijn op je (on) mogelijkheid om noten te leren. Ikzelf heb dat nooit als een probleem ervaren.

Hoe dan ook: Een dyslect kan net zo genieten van muziek als een figuur die dat niet heeft.

Welkom dus.
Vriendelijke groet, Gus

simetra
26 juli 2011, 14:59
Hi
Dyslectisch? Richt je compu zo in, dat ie jou helpt in plaats van andersom.
Je hebt dus PM (een persoonlijk bericht).

En verder kan het van invloed zijn op je (on) mogelijkheid om noten te leren. Ikzelf heb dat nooit als een probleem ervaren.

Hoe dan ook: Een dyslect kan net zo genieten van muziek als een figuur die dat niet heeft.

Welkom dus.
Vriendelijke groet, Gus

hmm.. bekijk het eerder als een light vorm van dysorthografie. Het probleem speelt zich enkel af op het vlak van mijn schriftelijke prestaties. Maar dysorthografie wordt vaak bij dyslectie gerekend omdat het een kenmerk ervan is. Op het vlak van muziek is 'niet zonder kunnen' mijn enige afwijking :) Buiten hier en daar een spellingsfout zullen jullie er niets van merken ;)