PDA

View Full Version : Wat heb ik nodig?



Vraag
25 juli 2011, 20:48
Hallo,

Ik speel al zo'n vijf jaar in een drie-mans-band. Ik heb dus de volledige gitaarsound in handen. Ik wil een wat gevarieerder geluid hebben en daarom onder andere wat nieuwe pedalen aanschaffen. Op dit moment speel ik op een Gibson LP en een London City Comet door een Peavey Bandit 112, maar ik ga denk ik overstappen op een Fender Blues Junior.

Mijn pedalboard: Boss DS-1 -> MXR Carbon Copy -> GFS LED-tuner -> Dunlop Cry Baby.

We spelen muziek in de richting van Editors, Bloc Party, Arctic Monkeys etc. Kortom Indie-rock en Britpop-achtige muziek.

Het probleem waar ik mee zit: de distortion. Ik vind de Boss echt te beperkt en ik vind hem veel te overstuurd en krijg er geen fatsoenlijk geluid uit. De delay is echter fantastisch en de tuner werkt zoals ie moet werken. Een wah gebruik ik maar heel af en toe.

Ik heb al goede berichten gelezen over de Fulltone OCD als overdrive die het goed standalone doet. Die lijkt mij heel veelzijdig, maar hij is redelijk duur. Verder moet ik nog iets van een boost hebben over die overdrive voor een extra zetje (een TS808 wellicht of gewoon een LPB-1?).

Iemand goed advies of misschien aanvulling op mijn pedalboard?

roger
25 juli 2011, 23:13
Toevallig! Ik heb zelf een fulltone ocd gemaakt met ingebouwde solo boost (Flowerbooster) . Werkt voor mij perfect! http://tapatalk.com/mu/52aee34b-dc5e-fdba.jpg

roger
25 juli 2011, 23:15
Oh ja en nog een ts 808 clone ervoor voor de extra gain!
http://tapatalk.com/mu/52aee34b-dcd1-83c5.jpg

driftkop
26 juli 2011, 02:15
Ik zou eerst proberen wat voor een geluid je uit de nieuwe versterker kunt halen. Misschien heb je helemaal geen ander pedaal nodig maar was de versterker het probleem. Verder zou ik de wah en tuner vóór de distortion and delay zetten: gitaar -> wah -> tuner -> dist -> delay. Succes!

DemolitionColorScheme
26 juli 2011, 10:42