PDA

View Full Version : Fender Stratocaster American Special



BurnsRJ
25 juli 2011, 20:42
Vorige week heb ik een Fender Stratocaster American Special gekocht. Hoewel ik een wat meer stevige rock/metal georienteerde gitarist ben, heb ik altijd het gevoel gehad dat ik (ook) een fender moest hebben. Juist omdat het voor mij een gitaar voor 'erbij' is, ik speel doorgaans op mijn musicman, ben ik buitengewoon tevreden. Een uitstekende gitaar voor een leuke prijs (€ 900,00).

Ik heb de 2-color sunburst gekocht. Waarom geen standard? Tsja, ik heb aardig wat fenders getest en mijn ervaring is dat ik toch echt een fors duurdere fender moest hebben om echt het prijsverschil te horen (wil je een nieuwe kopen). Ik vond de American special, zeker na een afstelbeurt, heel fijn en licht spelen. Met name clean, vind ik het een 'echte fender'. Bovendien is de hals zeer prettig. Behalve die headstock he....

Inmiddels ruim een jaar op de markt, wat zijn jullie ervaringen?

Weeble
26 juli 2011, 10:43
Ik heb hem een keer uitgeprobeerd. Op zich wel veelzijdig. maar ik vond de nek niet zo lekker aanvoelen.

Btw, je moet wel foto's van je gitaar posten!:sssh:

Tankman
26 juli 2011, 14:11
De 70's headstock is JUIST zo vet! Verder heb ik alleen goede ervaringen met de American Specials. Zelf nog overwogen om een HSS te kopen voor ik bij mijn Charvel uitkwam. Vervolgens kocht een vriend van me wel een SSS. Te gek ding!

Buzzel
26 juli 2011, 15:42
70's headstock rocks!!!

Enne geen topic zonder foto's!!!

BurnsRJ
26 juli 2011, 19:47
Ik heb nog even geen foto om de simpele reden dat ik de gitaar nu even niet thuis heb staan.....helaas dus, maar ik zorg dat er snel een foto komt! De meningen over de headstock verschillen dus, dat is goed om te zien :-)