PDA

View Full Version : Enquete over bands en internet



MjS
25 juli 2011, 20:35
Geen zin in het hele praatje maar wel bereid om eventjes een korte enquete in te vullen (mits je in een band zit)? Klik hier (https://spreadsheets.google.com/a/slootenweb.nl/spreadsheet/viewform?hl=nl&pli=1&formkey=dDdLMWRiOFFDSnNrd2ozMGwtUmVZc0E6MQ) (thanks!)


Beste GitaarNetters, ik heb zelf altijd de indruk gehad dat het hele online-gebeuren voor bands een hele kluif is. Je hebt je website, je hebt ergens muziek staan (MySpace, SoundCloud, etc), je hebt misschien wel cd's die je wilt verkopen en je hebt nog de dialoog met de fans in de social media (Facebook, Twitter).

Ik heb de indruk dat zoiets makkelijker moet kunnen. Waarom niet één centrale plek waar alle online activiteiten van de band bij elkaar gekoppeld worden, zonder dat je daar een website voor moet (laten) maken? Zowel voor de fans als voor de bands lijkt me dat een stuk makkelijker. Ik zou het gaan gebruiken, maar ik ben ook maar een persoon. Ik ben dus erg benieuwd hoe jullie het online met de band aanpakken.

Klik hier voor de enquete. (https://spreadsheets.google.com/a/slootenweb.nl/spreadsheet/viewform?hl=nl&pli=1&formkey=dDdLMWRiOFFDSnNrd2ozMGwtUmVZc0E6MQ)

Afhankelijk van de resultaten ga ik met een bevriende developer (zelf als designer) proberen een (gratis) dienst op te zetten om bands te helpen om alles online makkelijker te maken. Er gaat veel werk in zitten, dus ik zou dus eerst graag weten hoe bands dit nu aanpakken. Je helpt me er erg mee! Vanzelfsprekend krijgen deelnemers die hun email achterlaten als eerste een uitnodiging, mocht er iets van de grond komen.


Noot: ik heb toestemming van de mods voor deze thread. Het uitgangspunt hiervan is ook niet om geld te verdienen, maar om muzikanten te helpen.

bass blom
25 juli 2011, 20:43
Helaas.

De spreadsheet op deze URL kan niet worden gevonden. Controleer of u de juiste URL gebruikt en of de eigenaar van de spreadsheet deze niet heeft verwijderd.

Meer informatie vindt u in het Helpcentrum van Google Documenten.

TimS
25 juli 2011, 20:44
Helaas.

De spreadsheet op deze URL kan niet worden gevonden. Controleer of u de juiste URL gebruikt en of de eigenaar van de spreadsheet deze niet heeft verwijderd.

MjS
25 juli 2011, 20:51
Dank, my bad! URL was niet helemaal compleet geloof ik. Nu zou het moeten werken!

Henri H
25 juli 2011, 22:25
Heb hem ingevuld.

Tof initiatief. :ok:

Ik hoop dat we er ooit gebruik van kunnen maken, lijkt me wel ideaal.

TimS
26 juli 2011, 00:34
Ingevuld. Is het trouwens niet handiger om kwalitatieve data te verzamelen? Ik kan me niet voorstellen dat enorm veel mensen dit in gaan vullen.

MjS
26 juli 2011, 01:08
Ingevuld. Is het trouwens niet handiger om kwalitatieve data te verzamelen? Ik kan me niet voorstellen dat enorm veel mensen dit in gaan vullen.

Kwalitatieve data als in inhoudsanalyse van bandwebsites? Of als in interviews met bandleden? Of hoe bedoel je dat? Groot nadeel is in ieder geval dat het arbeidsintensiever is.

Respons is vrij goed te noemen, heb al meer ingevulde enquetes dan verwacht. En ik heb er ook al een paar dingen van geleerd.

Beste manier: misschien niet. Bruikbaar: absoluut.