PDA

View Full Version : vox ac30 ccx zekering



johanb
25 juli 2011, 20:33
En plots deed hij het niet meer.zekering in de stekkeraansluiting eruit geknalt.Even beter bekeken ,achterplaat eraf een condensator(?) aan de on\off schakelaar opnieuw gesoldeerd ,en hij deed het weer .Dat was zaterdag,vanavond knalt hij er weer uit,de zekering in de aansluiting van de stekker .Ik denk dat het een groter probleem is. Herkend iemand deze storing? De zekering naast de stekkeraansluiting blijft gewoon heel.

tommus42
25 juli 2011, 21:12
Dat is de primaire zekering, maar weet zo niet wat het is. Misschien dat er kortsluiting ergens in gloeistroomcircuit zit.
Ik heb last gehad van een kapotte gelijkricht buis, maar daarbij ging de zekering niet stuk. Zou je kunnen proberen.
Standby gebruiken is trouwens slecht voor de gelijkrichter, heb ik weleens begrepen

nico verduin
25 juli 2011, 21:28
Standby gebruiken is trouwens slecht voor de gelijkrichter, heb ik weleens begrepenDaarom gaan die oude Fenders een jaartje of 40 mee. en dan nog meet de gelijkrichter goed.:seriousf:
Het kan van alles zijn. Het is wel opvallend dat een cap los zit. Mogelijk weer. Kan ook zijn dat die cap gewoon doorslaat. Tijd voor een monteur :) Martin Staman in Vroomshoop?

tommus42
25 juli 2011, 21:48
Dank je:).
Kunt nog proberen de buisjes te verwijderen, en 1 voor 1 terugstoppen.
Succes.

cluseau
25 juli 2011, 22:03
Vervang nou maar die 5AR4 / GZ34 en blijf voortaan van de standbyswitch af.

johanb
25 juli 2011, 22:32
Uit de reacties begrijp ik dat de 5ar4 buis moet worden vervangen door een GZ34 en dat ik de standby switch altijd op on zet en alleen de power switch moet gebruiken.

cluseau
25 juli 2011, 22:34
Uit de reacties begrijp ik dat de 5ar4 buis moet worden vervangen door een GZ34 en dat ik de standby switch altijd op on zet en alleen de power switch moet gebruiken.

Gedeeltelijk goed. De 5AR4 of GZ34 is hetzelfde. Slechts een andere stempel maar tis dezelfde buis. Het is de dikkere buis naast de 4 EL84.

Dat van de schakelaar heb je goed. :)

johanb
29 juli 2011, 10:10
Een nieuwe JJ GZ34 erin gezet,en hij doet het weer. Gelukkig

cluseau
29 juli 2011, 22:57
Een nieuwe JJ GZ34 erin gezet,en hij doet het weer. Gelukkig

Nu eens kijken of hij heel blijft.

johanb
30 juli 2011, 20:33
Kijken.? Uh...ik heb de versterker weer inelkaar gezet:seriousf:.De vorige buis heeft het 3 jaar volgehouden,Of is dit een storing die elk moment weer kan gebeuren? Ik heb ook een zelfbouw 5E3 kit ,deze heeft ook een GZ34 buis.Kun je daar ook beter de standby switch niet gebruiken?En wat is het advies bij een kwartier niet spelen? helemaal uit,de master/gainknop uit of alleen de volume knop van de gitaar uit

tommus42
30 juli 2011, 21:11
Standbyswitch niet gebruiken, bij een kwartier niet spelen draai ik altijd het volume op de gitaar dicht. Kunt hem ook uitzetten, maar dan moet de gelijkrichtbuis afgekoeld zijn, voor je hem weer aanzet. Tenminste dat is denk ik het beste voor de buis en de elco's.

cluseau
30 juli 2011, 23:14
Kijken.?

Niet te letterlijk nemen ;) ik bedoel natuurlijk even aankijken of hij het langer volhoud dan je de laatste tijd gewend was.

Voor een kwartiertje pauze, gewoon aan laten staan.