PDA

View Full Version : MI audio compressor wie heeft ervaringen met dat pedaal



champ12
25 juli 2011, 14:28
Misschien een beetje teveel van het goede 6 knoppen op de MI audio compressor ! maar,ik heb geen plaats meer voor een aparte noisgate en dit pedaal is daarvan voorzien !wie van jullie heeft ervaringen met dat pedaal ?


Champ

wamplex
26 juli 2011, 00:31
Heb er geen ervaring mee ,volgens een kennis werken alle functies op het pedaal op elkaar
in moeilijk in te stellen .
De led die waarschuwt voor het oversturen / clippen van het pedaal lijkt nooit te werken .
Ook de pieterpeuter knopjes zijn voor hem geen succes.
De noisgate is volgens hem oke.
Ikzelf wist niet wat ik er mee moest lijkt me meer iets voor clean !

En duur

Rutger
26 juli 2011, 09:32
Dan lijkt me dat je niet goed weet hoe je met een compressor moet omgaan?
De functie van de knoppen zijn gewoon die van de gemiddelde studio compressor. Nu is een compressor idd niet 1-2-3 te begrijpen omdat het vooral om het 'gevoel' gaat en het verschil in sound vaak vrij subtiel is, het vergt wat experimenteren om het goed door te krijgen.

Ik denk dat er op een gitaarcomp meestal maar 2 knoppen zitten omdat de gitarist er andres niet uitkomt :soinnocent:

En als het ledje niet aangaat is dat toch alleen maar goed nieuws?

champ12
26 juli 2011, 11:58
Een clip indicator die niet werkt,even nagekeken wat de functie precies is !Deze dient om aan te geven wanneer het toegevoerde ingangs signaal te hoog is waardoor de output van het apperaat ( meestal een versterker ) gaat vervormen (Clippen).In dit geval zou dit dus in houden dat de compressor gaat doen wat hij niet moet doen het signaal vervormen inplaats van b.v pieken van je onregelmatige en slechte aanslag gladstrijken.Komt dat dan echt zo precies de input van het gitaar signaal in een compressor of is dat per compressor verschillend ?Bas versterkers hebben zon ding,om de input van allerlei verschillende basgitaren aan te passen !Wel raar iets op een pedaal wat niet werkt ,isie stuk ! Van wat ik er van heb begrepen werkt de clip indicator in samenwerking met de level ,en dient deze op dit pedaal om het input signaal van verschillende gitaren en pickups aan te passen aan het pedaal ,ten minste ? volgens de MI audio site !Dus gitaar op 10 input level op10 en de level terugdraaien tot het lamje nog een enkelle maal blinkt !Draaien dus ?

Champ

brenda lee
4 augustus 2011, 15:04
Mijn ervaringen tot dusver.

Volgens Ernst Flieck werkt de clipindicator van de MI AUDIO compressor alleen maar met een heel hoog input signaal en zelden met gitaar.
Volgens Haarguitars werkt de clip indicator zelfs niet met Bill Lawrence L 500 pickups die zijn volgens hen te vintage,ook al worden ze in hardrock en metal gebruikt.
De clip indicator is dus nagenoeg nuttelloos of je moet misschien je distortion voor de compressor zetten ?
De noisgate werkt goed tot prima maar ook met de interne pot krijg ik hem niet vloeiend aflopend ingesteld hij blijft een beetje sputterren of je moet het signaal vrij bot afkappen.
De level moet je dus op gehoor instellen ik vraag me af of de clipindicator wel echt functioneel is.
De rest spreekt een beetje voor zich en de kleine knopjes zijn geen pluspunt bij het instellen !
Wanneer ik opnieuw een keus zou moeten maken zou ik voor een losse noisgate en compressor kiezen
,maar daar ik ruimte gebrek heb en de compressor tussen een wah en distortion in heb staan
( een noisegate is dan welhaast een must ) is dit voorlopig de beste oplossing.
Heb je ruimte genoeg op je board dan zou ik voor een losse noisgate en recht toe recht aan compressor kiezen .
Misschien moet je wat uit gaan proberen.

Hoop dat je hier iets aan hebt

Blondeisbetter

champ12
4 augustus 2011, 20:47
Ik zou dit op de kop kunnen tikken ,lijkt me een goede koop,
Isp decimator + Mxr dynacomp ,160 euros 2dehand / bijna nieuwstaat daar mee kom ik een heel eind denk ik en simpel.

De MI AUDIO klinkt me wat wazig in de oren na een paar reacties,een idee waar hij uit te proberen is ? Ik heb hem nergens gezien !

Champ12

classic78
17 augustus 2011, 21:49
Mijn ervaring tot nu toe.
Ik vind dit een top compressor! Waarom?

- Veel compressors hebben hun eigen geluid. Maar deze compressor laat je gitaargeluid helemaal in takt ook bij maximale compressie. Het voegt alleen compressie toe. er zijn m.i. weinig compressors die je gitaar geluid intakt laten. Wil je je gitaarsound op pimpen? Koop dan een ander pedaal en deze niet. Weet je echter je gitaar te waarderen en ben je er tevreden mee, en wil je dat je cleane toon niet verandert? dan komt deze compressor het best tot zijn recht.

-Dit pedaal is ook te gebruiken als clean boost. Dit pedaal heeft heel veel volume. En ook heel veel sustain. Meer dan de gemiddelde compressor.

-de interne trimpotjes bij de meeste compressors (attack en (soms) release) hebben plaatsgemaakt voor externe. Geweldig! Je hoeft dus niet meer je pedaal open te schroeven. door deze trimpotjes is het pedaal heel veelzijdig. Maar je hebt even tijd nodig om je sound te vinden. Een logisch gevolg als je het mij vraagt.

De gate en de inputlevel control is een leuke bonus feature. Je doet er in de meeste gevallen niets mee, maar het kan van pas komen. Sowieso geloof ik niet in noisegate pedalen, dan ga ik twijfelen aan de kwaliteit van de spullen die ik gebruik. Of je moet een stuk of 6 pedalen tegelijk aan hebben staan. Maar dat komt bij mij niet voor.
De gate kun je eventueel gebruiken in combinatie met distortion. Wil je dan totaal geen ruis als je stopt met spelen, dan is deze gate goed te gebruiken. Voor cleane sounds heb je de gate niet nodig, want deze compressor is zonder de noisegate al vrij stil.
De inputlevelindicator licht niet op met mijn strat, maar wel bijvoorbeeld wanneer je een overdrive/distortion of wah pedaal voor de compressor hebt. Dan kun je de inputlevel iets terugdraaien, waardoor je zeker weet dat het signaal maar een keer clipt en niet 2 keer (een keer in de overdrive en 1 keer in de compressor) Vaak wil je dit niet. Ik in ieder geval niet.
Het is niet zo dat het pedaal er niet tegen kan, het is een hulpmiddel voor de gitarist die niet wil dat er meerdere malen clipping = vervorming optreedt.
Een compressor is naar mijn idee niet voor het vervormen. ik gebruik hem vooraan in de keten. Maar wie ben ik….

Ik vind dat MI audio hier heel goed over na heeft gedacht en een unieke en veelzijdige compressor in pedaalformaat heeft. tevens is deze te gebruiken als clean Booster en noise gate. 3 pedalen in 1. MI audio maakt geweldige pedalen. ze verdienen geen schoonheidsprijs, maar klinken geweldig.