PDA

View Full Version : Prince Of A Thousand Enemies (Arabic Metal)



Fusion
24 juli 2011, 16:42
Metal/rock met een Arabisch tintke. Alle gitaren met de Fractal.

Ik hoor graag wat jullie er wel/niet leuk aan vinden!


http://mystic.bandcamp.com/track/not-of-this-world-pt-3-prince-of-a-thousand-enemies

Cubone
25 juli 2011, 01:57
Hi,

Mooi hoor, op het begin leek het een beetje te hardcore voor mij. Maar dat was snel weer voorbij. Ik hou wel van dat arabisch tintje, hoewel dat pas begint bij 1.34

Ik moet wel bekennen dat als ik naar het nummer luister, ik een heel erg 'midi' gevoel erbij krijg....Maar de sfeer van het nummer is erg nice, cker een leuk nummertje prince of persi....ahem ahem of a thousand enemies !

3.34 Pachelbel's canon????:)

Keep it up,

groet,


:blast:

Fusion
25 juli 2011, 16:44
Hoi Cubone, thanks voor je reactie. Ja, op de gitaren (en de sample van de fluit) na is alles door mij noot-voor-noot MIDI geprogrammeerd. En het is echt ontzettend moeilijk om daar feel in te krijgen. Wellicht ga ik ooit nog wat meer randomizen en humanizen etc, maar helaas is dat vaak best tijdrovend :(

Fusion
25 juli 2011, 16:48
Oh, enneh, geen Canon hehe. Het lijkt erop, maar is toch wel essentieel anders. Canon gaat I V vi iii IV I IV V en die van mij gaat gewoon I vii vi V IV iii IV V haha... gewoon harmonieus descending zeg maar, maar wel met een constante kwint tov de tonica erin

Duhsjaak
26 juli 2011, 06:59
Hi
We moeten soms door onze oogharen heen durven kijken. In de heel grote producties wordt soms maanden aan een nummer gewerkt. Die tijd, dat geld en die compu capaciteit hebben wij in de regel niet in onze bedroom recording dingen.
Ik vind het daarom een bijzonder excentriek en oorspronkelijk muziekje.
En of de fluit neuzelt? We zitten hier op een gitaristen forum, dus mij zal het jeuken.

Zou je nog eens in woorden van één lettergreep aan een layman willen uitleggen wat een fracto is?

Verder schiet ik altijd een beetje in de lach van de namen/teksten bij metal. Regelrecht weggerukt uit een verzonnen verleden. Vreselijk romantisch allemaal. Maar je wilt niet meemaken wat er gebeurt als je vriendin zich een jaar niet heeft gedoucht.

A thousand enemies? Man doe eens normaal! Zoveel heb zelfs ik er niet eens! Smiley, geintje etc.

Ik vond het behoorlijk origineel. Een niche in de markt misschien?
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
26 juli 2011, 15:30
Haha, Duhsjaak, je komt wat mij betreft in aanmerking voor de leukste reply die ik ooit heb gehad :)

Een Fractal is een Fractal Axe-Fx (een ampsimulator/effects-bak).

De titels, ja, je hebt volkomen gelijk! Pretentieus geneuzel in de marge, helemaal waar. De titel "Prince Of A Thousand Enemies" overigens komt uit de tekenfilm Watership down, ik vond m wel mooi in die film. Misschien zonder die context is t nog pretentieuzer haha.

Thanks voor je positieve comments! Ik heb hier slechts een uur of 15 aan gespendeerd schat ik zo in. Van componeren tot deze mix, dus ja, het kan met betere tools en meer tijd veel beter, maar ja....

Bloodline
28 februari 2012, 12:20
Feedback op Not of This World part 3.

Intro is lekker een headbang stukje, stuk @ 00:35 is ook gaaf!
De mix klinkt wat dunnetjes, had wel wat dikker gemogen dan komt het stukken beter uit de verf.

Electro acoustic:
Heel creatief! Complimentjes, drums klinken net wat te sample achtig, heb je al eens superior 2.0 + Metal Foundry geprobeerd?
Snap niet dat je mijn feedback, dit is toch prima shizzle?

duckman
29 februari 2012, 10:27
mooie compositie, leuk de arabische invloeden.
Sluit me aan bij bovenstaande reviews, soms te mechanisch en inderdaad mix had wel iets dikker gemogen.
Maar buiten dit soort kleine details erg top gedaan!

Fusion
2 maart 2012, 12:14
Hoi Bloodline, thanks voor de feedback. Ik was gewoon benieuwd wat n metalhead er van zou vinden :) Ik zal eens proberen of ik n volgende mix wat dikker kan krijgen!