PDA

View Full Version : wat 'hoort' er op een strat?



Orpheo
24 juli 2011, 16:30
Ik ben ervan overtuigd dat een tele een maple toets en essen body moet hebben,waarbij de body zo licht moet zijn als mogelijk.

Maar wat 'hoort' er op een strat? Ik vind Ze met maple boards het mooist,dus 'hoort' daar alder of ash bij?

Anders gezegd.wat is volgens jullie hèt recept bij uitstek voor 'de' strattone.

bass blom
24 juli 2011, 16:41
nou ik had een keer een ebben toets op mijn mexje en dat was ook erg gaaf.
zwart stratje, witte slagplaat..

Tankman
24 juli 2011, 16:43
Mijn voorkeur gaat dan toch wel voor de Alder body icm met de Maple Neck en toets. Ik herken zelfs in mijn Charvel met de coil split in de verste verte de echte Strat Tone.

Epiphoneee
24 juli 2011, 16:45
Alder body, Maple neck & toets. Body hoeft niet persé zwart te zijn, maar het mooiste vind ik een zwarte body met een witte slagplaat.

Ijselrobo 07
24 juli 2011, 16:45
alder body, maple hals met rosewood of maple toets, een humbucker in de brug en singles in de neck en middle, een tremolo, de 5-way switch, de 3 (volume + tone) knoppen en natuurlijk de positie van de input.

Orpheo
24 juli 2011, 16:52
Het gaat mij echt om tone. Looks telt minder mee,hoewel t ergens mee speelt.

Zwart zal t zeker niet worden.daphne blue :lovelove: of 2tone sunburst.

Ik behoud dan wel de 3 pot configuratie maar onder de slagplaat prop ik bij de brug nog n hotrail,en die kan in serie met de singlecoil. Effe wat meer power!

Venlonaer
24 juli 2011, 16:54
wat 'hoort' er op een strat?

Snaren.....:dontgeti:

marter544
24 juli 2011, 16:59
Elzenhouten body, esdoorn hals, palissander toets. 3 Single coils, eventueel een humbucker bij de brug, maar dan liefst wel splitbaar, je moet gewoon die tussenstandjes hebben. Daarnaast gewoon de pots zoals die zijn, graag een 70's headstock, 5-way switch, medium frets. Liefst wel locking mechanieken, een goede topkwam en een 2 puntstrem, hoewel mijn huidige 6-punts op mijn LC het ook prima doet zonder ontstemmen.

The Unforgiven
24 juli 2011, 17:03
Het gaat mij echt om tone. Looks telt minder mee,hoewel t ergens mee speelt.

Zwart zal t zeker niet worden.daphne blue :lovelove: of 2tone sunburst.

Ik behoud dan wel de 3 pot configuratie maar onder de slagplaat prop ik bij de brug nog n hotrail,en die kan in serie met de singlecoil. Effe wat meer power!

+1 voor Daphne Blue, zag laatst op dit forum iemand met een Daphne Blue strat met een of andere bloemetjes pickguard, die was echt prachtig, weet helaas niet meer wie dat precies was.

Mr.Fingers
24 juli 2011, 17:25
"fletse" (pastel) surfkleurtjes, een maple toets, ash body (voor de fellere sound)

of

metallic kleuren (candy apple red, ocean turquoise,...) of sunburst met een rosewood toets, en een alder body (voor die midrange growl)

Ohja, en chrome/nikkel hardware.

budje
24 juli 2011, 17:38
deuken en krassen!

Hendriks
24 juli 2011, 17:59
Zo dus

http://img848.imageshack.us/img848/774/img0690w.jpg

bass blom
24 juli 2011, 18:05
en een vlieg? :chicken:

TimS
24 juli 2011, 18:07
alder body, maple hals met rosewood of maple toets, een humbucker in de brug en singles in de neck en middle, een tremolo, de 5-way switch, de 3 (volume + tone) knoppen en natuurlijk de positie van de input.
wat ?

allochthomas
24 juli 2011, 18:15
deuken en krassen!
Precies, een strat hoort compleet naar de klote gespeeld te zijn!

Puristen willen natuurlijk een single coil in de brug maar daar kan ik geen bal mee dus voor mij hoort er een humbucker in de brug.

JGD
24 juli 2011, 18:39
wat 'hoort' er op een strat?

de deksel van de prullenbak!


nee hoor, dat is op deze site vragen om gelynched te worden :soinnocent:

tjsa, misschien een moddervet setje Texas Specials?

Dirk_Hendrik
24 juli 2011, 19:10
Wat "hoort" er op een Strat is een stomme puristische truttenvraag. :stop:

Al een kleine 70 jaar wordt er geexpirimenteerd met een Strat als basisconcept waarna deze wordt aangepast aan de wensen van de speler. Aanpassingen die voor de één totaal niet gaan werken en voor de ander precies zijn waar hij/zij naar zocht. Respect dus voor degene die zo'n fantastisch expirimenteerplatform ontwikkelde. Talloze klassiek geworden en veelvuldig gekopieeerde aanpassingen zijn voorbij gekomen.

Vragen wat er "hoort" getuigt van een absoluut gebrek aan respect voor allen die, decennialang, de ballen hadden om dit platform te gebruiken voor aanpassingen aan HUN wensen. Ik zou me de ballen uit m'n broek schamen voor het posrten van zo'n ontiegelijk domme oogkleppenvraag.

En al helemaal als zo ongeveer begint met je vast te leggen op het kleurtje, zo mooi als Daphne Blue ook is.



teeeeering.....:stop:

Orpheo
24 juli 2011, 19:34
Wow, jij hebt ergens major issues... Ik was gewoon benieuwd naar wat sommige gitaristen vinden wat hoort op een strat.heeft niks met purisme te maken maar met interesses en nieuwsgierigheid.

G.G.
24 juli 2011, 19:47
Orpheo, jij denkt aan de Stealth methode (zoals ik een humbucker op mijn esquire onder de slagplaat heb zitten)?

Damn........ je hebt het nu precies over het verborgen geintje bij mijn volgende strat. Als purist wilde ik 3 singlecoils, maar met het brugelement kom ik altijd iets te kort (output) en het is wat te schel.

Railsje (echt een flinke output)wilde ik tussen het brugelement en het middenelent zetten, onder de slagplaat en dan met een PP in serie kunnen schakelen met het brugelement.

Orpheo
24 juli 2011, 19:51
Orpheo, jij denkt aan de Stealth methode (zoals ik een humbucker op mijn esquire onder de slagplaat heb zitten)?

Damn........ je hebt het nu precies over het verborgen geintje bij mijn volgende strat. Als purist wilde ik 3 singlecoils, maar met het brugelement kom ik altijd iets te kort (output) en het is wat te schel.

Railsje (echt een flinke output)wilde ik tussen het brugelement en het middenelent zetten, onder de slagplaat en dan met een PP in serie kunnen schakelen met het brugelement.
Klopt, stealth pickups,das t idee.en dan kan je makkelijk doen en bijvoorbeeld duncans nen zonder de driehoekige 'flange' zodat een gewone humbucker.route volstaat,en je geen badkuip Nodig hebt.


Ideetje.lijm 2 houten klosjes daar waar de stelbout gaat van je hotrail,en schroef je hotrail vast aan dat klosje,Tegen de slagplaat aan. Staat ie zo hoog als kan,en zie je geen schroefjes door de slagplaat piepen,die ogenschijnlijk niks doen.

G.G.
24 juli 2011, 19:56
Klopt, stealth pickups,das t idee.en dan kan je makkelijk doen en bijvoorbeeld duncans nen zonder de driehoekige 'flange' zodat een gewone humbucker.route volstaat,en je geen badkuip Nodig hebt.


Ideetje.lijm 2 houten klosjes daar waar de stelbout gaat van je hotrail,en schroef je hotrail vast aan dat klosje,Tegen de slagplaat aan. Staat ie zo hoog als kan,en zie je geen schroefjes door de slagplaat piepen,die ogenschijnlijk niks doen.

Mijn strat heeft een gewone SSS routing en die laat ik zo. Ik ga hem eerst helemaal lakken, en daarna ga ik het extra freeswerk pas doen. Het moet een ´62-´63 relic worden en vind het vreemd om al het freeswerk voor de mods vóór het lakken te doen. Ook de extra ruimte voor de lefty tremelo gaat pas na het lakken gefreesd worden. Ik hou je bouwplan wel ff goed in de gaten, weet ik gelijk wat wel en wat niet werkt.

Orgasmocaster
24 juli 2011, 19:58
Korina body, rosewood neck, ebony fb... ok voor mij persoonlijk dan..:)

als ik een ultimate strat in klassieke stijl zou willen, dan zou het er zo uitzien:

Chambered Ash body, daphne blue (of vintage white, seafoam green, of een andere kleur uit die tijd)
cream of minty pg
maple/maple neck, met grote vogel ogen (niet van die kleine, die lijken meer op een rare skin disease) en met een amber tint..

tomdiedom
24 juli 2011, 23:02
Als je een maple toets wil zou ik eerder daphne blue nemen dan 2-tone sunburst. Sunburst staat mooier met rosewood, vind ik.
Verder zou ik de sss configuratie ook houden.
Was eerst niet echt gecharmeerd van het single coil brugelement geluid, maar met een beetje drive en eventueel spelen met volume/tone kan je echt fantastische geluiden er uit toveren.

Dit is natuurlijk een fantastische strat:

http://i808.photobucket.com/albums/zz3/tomdiedom/DSC00068.jpg

Nagramoth
24 juli 2011, 23:47
Ry Cooder wist het: een Bigsby!
En deze heb ik voor CMW gebouwd:

http://i924.photobucket.com/albums/ad83/Nagramoth/BS.jpg?t=1304407568

muziekschuur
25 juli 2011, 00:20
Ik dacht altijd 3 fender single coils. Maar toen ik een Charvel So-cal zag raakte ik danig in de war.

Laatst zag ik een Gibson met P90's en toen een Tele P94's blijkt te kunnen bevatten raakte ik danig van het padje.
Een Strat met een Bigbsy....... Ik heb mijn order bij Gretsch al bijna rond met 3 single coils...... met mint groene kappen zoals op een Ibanez Jem zo mooi staat. Maar ik twijfel nog of een Gibson Flying V niet beter met een Telecaster element uitgevoerd kan worden....

Ach ja. Nu weet ik het. Een Stratocaster met Lipstick elementen. Of toch BC Rich electronica....

BobvanKempen
25 juli 2011, 00:24
Wat er op zeker op hoort is een afgeleefde 3T sunburst finish. Brugpickup een Seymour Duncan Little '59, de rest fender noiseless pickups, zwarte of pearl slagplaat, rosewood toets en geen tremelo.

Nagramoth
25 juli 2011, 10:14
Een Strat met een Bigbsy....... Ik heb mijn order bij Gretsch al bijna rond met 3 single coils...... met mint groene kappen zoals op een Ibanez Jem zo mooi staat.

Hehe.... Vergeet de Floyd Rose niet ! :seriousf:

Tja, klant is koning he?

Jasper.
25 juli 2011, 10:22
''De strat'' heeft voor mij een sunburst finish en rozerood fretboard. Zwart of witte slagplaat. Maar dat komt misschien ook wat omdat mijn eerste gitaar (die huurde ik toen, richwood) zo was. Hoewel, ik kon toen al uit meerdere kiezen, en ik koos die eruit.

Zet er een humbucker in, dan is het een superstrat, en dan is het gelijk een heel ander verhaal.

munkie
25 juli 2011, 13:08
Ik heb eens proberen op te schrijven hoeveel opties je hebt bij een volledig naar wens samengestelde Strat. Aleen voor de neck en de body kwam ik al op 2 A4-tjes vol.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Allparts%20Strat/Strat2.jpg

Ik heb nu een samengestelde Strat gewoon 2dehands van MP die een heel eind komt. Dikke ronde maple neck met maple toets van Allparts. met lekker dikke medium jumbo frets in nieuwstaat. Daar kan ik nog 20 jaar mee verder.

Body is van Framire, hout wat niet veel wordt gebruikt voor gitaarbouw. Lichtjes in de olie gezet, gewoon 1 eerlijk stuk hout, what you see is what you get. Elzen mag ook. Als de hals/body passing maar perfect is.

Brug/tremolo is een Wilkinson vintage, Gotoh mechanieken, Graphtec topkam.
Niet bij name bekende Japanse elementen en electronica.

Hij klinkt lekker stevig voor enkelspoels elementen, prima. Ik zou misschien wel een humbucker willen bij de brug maar dan ben ik dat lekkere tussenstandje weer kwijt. SD P-rails? 5 standenschakelaar kraakt wat dus liever goede USA electronica.

Ik heb net de tremolo afgesteld a la Carl Verheyen. Als je de trem max omhoogtrekt krijg je de intervallen G-Bb, B-C# en E-F. Hij blijft net niet op stemming . Dat zou dus beter moeten, die nieuwe USA trem eens proberen waarover net een post was hier. Sperzel mechanieken. Geen Floyd, die verandert de sound teveel en is me teveel gedoe.

Verder het midi gebeuren, Roland hex element goed ingebouwd met de electronica onder de slagplaat, geen plastic doosje. 3e knop wordt volume synth. S1 en S2 knoppen op de slagplaat. 3 standenschakelaar gitaar/gitaar + synth/synth.

muziekschuur
25 juli 2011, 14:29
Waar zit je Hex aansluiting? hele mooie strat trouwens.

Orgasmocaster
25 juli 2011, 16:17
hier een picture of my ash:

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/JJ22-06-08031.jpg

SaferSephy
25 juli 2011, 16:36
wat mij betreft zijn er maar 2 echte basisstrats:

een olympic white strat, alder body, maple neck+toets (liefst een v-tje):

http://www.tv-media.nl/2009git/2009git2.jpg

een sunburst strat, alder body (ash mag eventueel ook), maple neck &rosewood toets (60s oval c shape):

http://www.tv-media.nl/2011/si8.jpg

Die witte moet nodig een refret nodig hebben, maar heb geen idee waar ik aan moet denken in kosten.

Sinner1980
25 juli 2011, 16:38
Wat er op een strat 'hoort'? Puristisch gezien in ieder geval 3 single coils en geen noiseless maar gewoon een 'vintage spec' setje. Verder vind ik zowel maple als rosewood beiden goede opties al heeft maple mijn persoonlijk voorkeur. Verder een tremolo en geen hardtail of floyd. Body van ash of alder kun je ook aan je eigen verbeelding overlaten; in theorie zou zoiets als een 'echte strat' moeten klinken.

Als je er voor kiest om een humbucker in de brug te gooien of er 3 stacked single coils in te doen dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten,dat is maar net afhankelijk van je muziekstijl.

Ik persoonlijk vind een humbucker (of 2) vet in een strat maar qua looks ga ik toch eerder voor single coils.

Daphne blue is vet. Mijn favo kleuren zijn olympic white icm met maple of fiesta red icm rosewood....kwijl...

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/fiesta%20red%20strat/fiestared.jpg

Maarre...ga je van je geloof af? Komt er een stratje (naast je superstrat dan) bij? Een Fender (vast niet)?

Orpheo
25 juli 2011, 16:46
ik wil al heel lang (weer) een daphne blue strat. ik heb er ooit een gehad, en wil er eigenlijk weer een. ik zit te kniezen of ik nu een alder of ash body wil, en of ik nu een rosewood of maple board wil. ik weet eigenlijk al wel dat 't alder moet worden, ash is te fel. maple vind ik het mooist, maar rosewood klinkt lekkerder. maar rosewood staat imho niet mooi met daphne blue.

de strat die ik had heb ik verkocht aan een forumlid, en ik baal enorm van die verkoop. dat is echt een van de weinige deals waar ik spijt van heb. eigenlijk, alle gitaren die ik in het eerste jaar dat iks peelde kocht en verkocht heb, heb ik spijt van (charvel model 6, daphne blue stratje en een '76 winered LP, waar ik toen graag vanaf wilde, maar nu spijt van heb, en een goldtop akoestische gretsch).

spijt spijt spijt...




en eigenlijk wil ik er ook een tele bij :) simpel, ash, geen finish of desnoods butterscotch/blonde, maple neck en toets, geen finish, of nou ja, eeeen laagje, wat je er in no time afspeelt. zwarte slagplaat, en dan de gewone tele-hardware. wel compensated saddles, maar dan wel brass. zoals het hoort! de brugpickup wil ik iets hotter dan normaal, maar dan ook echt een TIKKIE hotter, zodat het super-superfelle eraf gaat. oh, en ik wil een 10'' radius, niet die verfoeilijke 7.5''. eind van dit jaar. dan ga ik die meuk bouwen. (en de strat, tja ik moet echt nog zoeken naar de juiste pickups. ik wil eigenlijk gewoon no nonsense singlecoils, calaham brug, goed block, goeie tuners, wel locking als 't effe kan, maar geen rare bedradingen, singleply pickguard, eigenlijk gewoon een 50ies style strat).

Jasper.
25 juli 2011, 17:07
ach, ik vind daphne blue + rosewood eigenlijk helemaal niet zo raar:
http://phousemusic.com/images/rr60db1.jpg

SaferSephy
25 juli 2011, 17:16
ach, ik vind daphne blue + rosewood eigenlijk helemaal niet zo raar:
http://phousemusic.com/images/rr60db1.jpg

eensch! in tegendeel zelf! Mijn volgende strat wordt waarschijnlijk een daphne blue + rosewood. OF een zwarte met rood turtle slagplaat en rosewood *GASSSS*

De V
25 juli 2011, 23:18
Normaal heb ik een beetje maling aan wat hoort, maar in dit geval maak ik een uitzondering.
Op een 'echte' strat horen 3 singel coil pickups en daarmee basta. :supercool:

Orpheo
26 juli 2011, 00:10
Ik denk eraan om de strat die ik heb, in daphne blue te lakken.hij klinkt en speelt super. Een laagje,zoiets. Kan ie door spelen lekker snel relic-en.

Heb in mn strat nu een wiring gemaakt waarmee ik de motherbucker,middenpickup en halspickup optimaal benut. Het gekke is dat ik de 5way blade op n strat volkomen logisch vind.in gebruik en locatie aar op n lp zit het dik in de weg.

SaferSephy
26 juli 2011, 09:38
Ik denk eraan om de strat die ik heb, in daphne blue te lakken.hij klinkt en speelt super. Een laagje,zoiets. Kan ie door spelen lekker snel relic-en.

Heb in mn strat nu een wiring gemaakt waarmee ik de motherbucker,middenpickup en halspickup optimaal benut. Het gekke is dat ik de 5way blade op n strat volkomen logisch vind.in gebruik en locatie aar op n lp zit het dik in de weg.

als je vanuit een engineering oogpunt kijkt en dit combineert met de factoren kosten en productie, is een strat ook nog steeds het beste ontwerp wat er ooit voor een gitaar is gemaakt. Het is niet voor niets dat die classic vibe/mex stratjes zo enorm populair zijn, je hebt gewoon een goed gitaartje waar ik van overtuigd ben dat ze in eind jaren 50, op de houtkeuze en lak na, niet veel van zullen verschillen. Ik bedoel ga maar na, toen had je nog geen 50.000 verschillende pups, callaway trem block, relic thin skin laquer (gewoon nitro er op flatsen bam) etc etc..nee er moest een gitaar gebouwd worden die weinig kost in productie, en toch de muzikant eer aan doet. Lastige is nu echter dat je in dat segment erg goed moet opletten want er zitten door de mindere QA gewoon draakjes tussen.

thomas_lc
26 juli 2011, 10:11
van deze hele laatste page krijg ik een gruwelijke paal in me broek:mmmm:

Alle strats die hier staan ongeveer zijn zoals het hoort imo.
Geen humbucker bullshit, gewoon lekker met sc's.
in een gibson stop je ook geen strat sc in de brug :supercool:

Kim Wilson
26 juli 2011, 10:19
Tja, als die brug-pickup ook nog bruikbaar was... Ik ben normaal gesproken ook heel traditioneel, maar ik kan het me goed voorstellen als iemand de brug-pu vervangt door een Lil'59 o.i.d. Op e.o.a. manier klinkt de standaard config op de brug altijd te dun, niet mooi rond zoals een strat hoort te klinken. Heel anders dan bij een Tele, waar de brug-pu meestal de meest bruikbare optie is.

Orpheo
26 juli 2011, 10:20
Een strat is zeker n goed ontwerp,maar de tele nèt zo.

Ik vind t Fijn dat je aan n strat veel kan sleutelen,en dat bijna iedere incarnatie te gek of zeker wel oké is.

Het idee dat n floyd louter voor metal is, is imho niet correct.een floyd is gewoon lekker stemvast,en klinkt,mits goed geïnstalleerd, ook super.hij ziet er alleen niet uit ;) idem met humbuckers. pak de juiste, een die eigenlijk bestaat uit 2 'echte' singlecoils, coiltap erop, en gaan.klinkt soms beter dan n singlecoil zelf. Ik vind dat bij n strat de balans tussen brug of hals en midden pickup cruciaal is voor de strattone en vibe...

schizo910
26 juli 2011, 10:24
Aanstekerbenzine en een vlammetje :satisfie:

Dat hoort er op een strat...


;)

muziekschuur
26 juli 2011, 10:36
Toch vind ik dit toch wel een innovatie van de laatste jaren speciaal voor al die Stratocaster mannetjes;

http://www.seymourduncan.com/images/products/electric/stratocaster/SJBJ-1.jpg

En sinds ik deze ESP gezien heb slaap ik slecht

http://a1.images5.thomann.de/pics/prod/206493.jpg

thomas_lc
26 juli 2011, 11:14
Om even terug te komen, Mijn ideale strats zien er zo uit.
Komt binnenkort een classic 50s in sunburst bij :punk:
http://i53.tinypic.com/2qamwjr.jpg

Links is echt een heerlijk Jimi hendrix/ john mayer stratje rechts is voor mij de ultieme SRV sound, early london city exemplaar met de stock pickups en 011's klinkt alles gecombineerd echt als pure texas shuffle

munkie
26 juli 2011, 11:34
Waar zit je Hex aansluiting?

Ik ging dus naadloos over van het huidige naar het imaginaire :ok:

Het is verbazend hoe goed ome Leo's ontwerpen van begin/midden jaren '50 nog functioneren. Bij de Strat heb ik wel een paar probleempjes:

1. De hoge snaarspanning. Is te verminderen door de snaarlengte achter de topkam cq. de brug te verminderen. Dus LH kop als je RH bent. En een Schaller topload vaste brug.

2. Sustain. Ik heb jarenlang Strats met vaste bruggen gespeeld. Mijn huidige parts-o-caster heeft een Wilkinson vintage trem die WEL sustain heeft. Het kan dus wel.

3. Op stemming blijven. Fender monteert al 50 jaar dezelfde trem van pisbakken staal. Een goede Floyd goed afgesteld blijft echt op stemming maar verandert het geluid teveel m.i. en is een hoop gedoe. Je wil een trem die aanvoelt en klinkt als vintage Fender maar dan wel op stemming blijft.

4. Ik heb nooit een echt vet humbucker geluid uit een Strat kunnen halen. Vaste brug helpt, niet teveel hout wegfrezen ook. Positie vd humbucker is wellicht te dicht bij de brug. Ik heb een oude RW strat als hack vehikel. Ik heb daarop de humbucker wel eens wat verder van de brug af gezet. Klonk al een stuk vetter.

proguitar89
26 juli 2011, 11:45
ach, ik vind daphne blue + rosewood eigenlijk helemaal niet zo raar:
http://phousemusic.com/images/rr60db1.jpg

oke, ik zou zelfs niet voor zo kleur kiezen. het geef mij een beetje een gevoel dat zo kleur meer past in een baby kamer van een jongen of voor een oude volks wagen kever. maar het is natuurlijk wat je zelfs mooi vind.

Orpheo
26 juli 2011, 11:50
Munkie, Ben t grotendeels met je eens. Voor n dik humbuckergeluid moet je ook IMHO ander hout hebben,of een gek element als n motherbucker pakken,en dan spelen met de hoogte voor de gewenste output.

Over floyds. Ja hoop gedoe maar als t zit,zit t.ik vind n wilkinsin rotter omdat die meer ontstemt.

Over de tone. Een floyd heedr maar 7 onderdeeltjes meer dan n gewone Trem,dus dat valt alweer mee. Het probleem is het pisbakkenmetaal voor het block. Het moet lekker dik messing of staal zijn,met stalen of messing zadels, en keihard stalen bodemplaat (zoals vroegah). En dàn klinkt n floyd (zonder toplock!) Veel beter. Eigenlijk,als n gewone ouderwetse Trem,met sustain.

Het punt zit m dat je de brug-bodyverbinding loeistrak moet hebben,en gotoh heeft dat gesnapt,en doet dus locking studs. om maar wat te noemen.

Rutger
26 juli 2011, 11:55
oke, ik zou zelfs niet voor zo kleur kiezen. het geef mij een beetje een gevoel dat zo kleur meer past in een baby kamer van een jongen of voor een oude volks wagen kever. maar het is natuurlijk wat je zelfs mooi vind.

Sja, heb dat ook nooit zo begrepen, sommigen worden helemaal wild bij het zien van daphne blue. Of fiesta red, nog zoiets

Geef mij dan maar die olympic white of tobacco sunburst!
Of nee wacht, Antigua :mmmm:

Kim Wilson
26 juli 2011, 12:02
Ik heb geen ideale voorstelling van hoe een strat eruit hoort te zien of wat voor kleur hij moet hebben. Sommige kleuren werken wel, andere niet. Zo vind ik veel kleuren mooi, afhankelijk van het type fretboard. Ik heb ooit een strat gehad die ik qua kleur niet direct zou aanwijzen als ultieme kleur, maar toch was ie schitterend om te zien (vond ik iig). Plaatje:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/strat2-1.jpg

Orpheo
26 juli 2011, 12:09
Daphne blue is mijn favoriet. ik koos ooit mijn eerste strat met mn oren,en niet met ogen of portemonnee. Het was een MiM daphne blue, zo'n 50 ies reissue.heerlijk ding. Toen ik er nieuwe snaren op deed en Alles afstelde,keek ok de film 'some like it hot' met marylin monroe,een van de karakters heette daphne, dus die associatie is gebleven. Daphne blue is mijn favoriet.

Wabbie
26 juli 2011, 12:11
In mijn optiek wordt het brugelement van een strat een heel stuk bruikbaarder als je er een tonepot op zet. Dan kun je er (of ik iig) opeens wel een berg leuke geluiden uit halen.

Qua sustain doen mijn twee strats niet veel onder voor de japanse Epiphone Genesis of mijn Koreaanse LP die ik in huis heb. Ik vind dat juist het karakter van een strat ook mede wordt bepaald door de tremelo, ook als die helemaal plat tegen de body staat. Een goed stalen sustainblok onder je trem maakt trouwens dan wel een wereld van verschil.

Verder natuurlijk drie vette single coils, dikke hals, hoge frets en een setje staalkabels voor snaren en vooral niet te voorzichtig omgaat met dat apparaat.

proguitar89
26 juli 2011, 12:18
Ik heb geen ideale voorstelling van hoe een strat eruit hoort te zien of wat voor kleur hij moet hebben. Sommige kleuren werken wel, andere niet. Zo vind ik veel kleuren mooi, afhankelijk van het type fretboard. Ik heb ooit een strat gehad die ik qua kleur niet direct zou aanwijzen als ultieme kleur, maar toch was ie schitterend om te zien (vond ik iig). Plaatje:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/strat2-1.jpg

die rode is wel mooi, me zus wil ook een strat in het rood ik wil hem in het zwart maar ja ze wou eerst haar operatie afwachten voordat ze gaat sparen.

mesaman
27 juli 2011, 08:20
ik snap die kleuren totaal niet,de strat hoort gewoon wit te zijn.dat weet iedereen toch?:rockon:

G.G.
27 juli 2011, 09:28
ik snap die kleuren totaal niet,de strat hoort gewoon wit te zijn.dat weet iedereen toch?:rockon:

oops, net Surf Green nitrolak besteld en gelige blanke lak ook al in huis. bestelling maar anuleren?


Denk het niet. Dat vind ik juist het mooie van die fendermodellen, iedere kleur staat er eigenlijk wel op, hoe gek ook. Ben gek op mijn Shell Pink strat en mijn Lake PLacid Blue tele.

schizo910
27 juli 2011, 10:17
ik snap die kleuren totaal niet,de strat hoort gewoon wit te zijn.dat weet iedereen toch?:rockon:

dawissiknie!