PDA

View Full Version : Wat voor een pedaal zoek ik?



Venlonaer
23 juli 2011, 19:58
Zoals de titel al verraad ben ik op zoek naar een pedaal.
Ik weet niet precies wat ik nu zoek.

Ik zoek een soort van boostpedaal maar dan het effect omgedraaid zegmaar.

http://www.youtube.com/watch?v=GcNiKCmWdYE&ob=av3e

Hier een voorbeeld (van 1:58 tot 2:20). Hierna wordt de distorion weer normaal.


Ik zat te denken aan een MXR Equalizer of een MXR Boost??? Maar ik weet dus niet of ik het met een van deze pedalen voor elkaar ga krijgen?

Hulp is dus meer dan welkom.

nak
23 juli 2011, 20:07
Denk niet dat het een omgekeerde boost is, hoort me meer naar een equalizer waar het laag en hoog dichtgegooid is, zodat je alleen wat mid overhoudt.
Beetje alsof je de gitaar door een telefoon hoort.
Bij de meeste eq stompboxen kan je de output level ook nog wel boosten of dempen.

Terminus
23 juli 2011, 22:37
Als je een plaat opneemt gebruik je gewoon een nieuwe take, nieuwe track, andere versterker en nog veel meer. Dit effect kan je live nadoen met een Equaliser in je effects loop of na je distortion. Je draait wat hoog en laag weg, misschien voeg je hier en daar wat hoog-midden toe en je bent er.

Ibanez heeft er een speciaal pedaal voor gemaakt, de LF-7 Lo-Fi. Die heeft ook wat distortion om een wat extremer effect te krijgen.

bass blom
23 juli 2011, 23:30
ja dat is heftig EQ-en
parametrisch zou ik denken

Venlonaer
24 juli 2011, 00:14
Okay bedank! Dan ga ik op zoek naar een MXR EQ :ok:

FruscianteFan
24 juli 2011, 00:45
Mag ik vragen waarom per se een MXR? Niet dat die niet goed zijn hoor...

Terminus
24 juli 2011, 01:07
Nou ja zodra je op fora gaat zoeken naar 'wat voor EQ moet ik hebben' is het antwoord bijna altijd 'niet die van Boss, want die ruist als een ziekte' en 'die van MXR want die ruist niet als een ziekte'. Het geeft eerder aan dat de TS al onderzoek heeft gedaan.

Venlonaer
24 juli 2011, 10:05
Helemaal goed. En daar komt nog bij dat ik al twee pedalen van MXR heb die simpelweg goed bevallen. Ik heb goede ervaring met MXR en dus daarom kies ik daar nu weer voor.