PDA

View Full Version : Stratocaster moeilijkheden



JahMikeY
23 juli 2011, 15:28
Hallo mensen, ik heb een redelijk klein vraagje.

Ik sta op het punt om mijn fender strat te voorzien van nieuwe snaren, het fretboard van vuil te verlossen ( tandenborstel eroverheen en insmeren met ceder meubelolie ) en de actie/intonatie even goed af te stellen,
maar weet niet of de duur hiervan ( zonder snaren op het beestje ) ervoor zorgt dat hout gaat kromtrekken en dingen helemaal fout gaan...

Moet ik de veren eruit halen als de snaren eraf zijn?
Of juist niet?
Verdere suggesties?

Bij voorbaat dank!

Mikey

bass blom
23 juli 2011, 15:31
een beetje gitaar moet dat rustig kunnen hebben hoor

barno
23 juli 2011, 15:32
Vrees niet, er wordt daarover veel onzin verteld. Gewoon snaren deraf, rustig proper maken, nieuwe snaren en klaar. Zolang je geen andere snaardikte gebruikt, komt alles mooi terug in vorm.

JahMikeY
23 juli 2011, 16:01
mensen, bedankt!
ik ga meteen aan de slag!

piezo
23 juli 2011, 17:34
Als je een moderne Strat brug hebt met 2 meskanten i.p.v. 6 schroeven, zou ik brug en veren wel even loshalen, zodra je als laatste de buitenste 2 snaren losdraait. De meskanten kunnen anders beschadigd worden.

JahMikeY
25 juli 2011, 12:00
Als je een moderne Strat brug hebt met 2 meskanten i.p.v. 6 schroeven, zou ik brug en veren wel even loshalen, zodra je als laatste de buitenste 2 snaren losdraait. De meskanten kunnen anders beschadigd worden

Zo'n brug met 2 meskanten heb ik dus, en ik heb de snaren van laag naar hoog er afgehaald... Brug en veren gewoon laten zitten.
Het kan dus alleen met de meskantjes misgaan?
Goeie tip voor de volgende keer, danku!