PDA

View Full Version : Ibanez rg2550ex gk prestige kopen?



skilled61
23 juli 2011, 14:33
Hallo,
ik wil een gitaar gaan kopen en dat is de ibanez rg2550ex gk prestige, iemand die ik kenbied hem mij aan voor 500 euro alleen heb ik niet veel verstand van gitaren en vraag ik me af of dat wel een goede koop is(dus of ik het moet doen:P) en wat hij nieuw kost.
alvast bedankt.

whoosh
23 juli 2011, 14:48
Hallo,
ik wil een gitaar gaan kopen en dat is de ibanez rg2550ex gk prestige, iemand die ik kenbied hem mij aan voor 500 euro alleen heb ik niet veel verstand van gitaren en vraag ik me af of dat wel een goede koop is(dus of ik het moet doen:P) en wat hij nieuw kost.
alvast bedankt.

Ik heb het goedkopere broertje, een RG1570 (dat is het model zonder slagplaat en Ibanez elemetjes ipv de IBZ/Dimarzio's op de 25xx). Zowieso goede gitaar. De 25xx was destijds iets van 900 euro, zie ze wel vaker voorbij komen voor rond de 500, dus de prijs is wel OK mits....

....de gitaar in goede staat is :) Let vooral op de tremelo en toplock, geen uitgelubberde schroefjes en dat soort ellende want dat kost tijd, moeite en geld moest je er ooit iets aan moeten doen.

EDIT: zie een paar topics verder een RG3120 die met koffer 650 euro heeft gekost, da's wel een betere deal geweest hehe.

GravyTrain
23 juli 2011, 17:17
Is op zich wel een goede prijs ALS de koffer erbij zit tenminste (die is nieuw standaard meegeleverd) en de gitaar in goede staat is.

Ik heb ook de RG1570 (het goedkopere broertje dus) en vind het de fijnste gitaar die ik in handen heb gehad tot nu toe, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

mesaman
23 juli 2011, 18:26
die gitaren spelen heerlijk,kan je heel veel plezier mee hebben.Een van de meest comfortabele gitaren die er gemaakt zijn. Alleen de oude rg 550 vind ik beter(jem is iets duurder,anders had ik die gemeld) tis de prijs die je zelf acceptabel vind.niet heel duur imo