PDA

View Full Version : wat voor effecten zijn leuk om te beginnen?



Jenny
25 mei 2003, 20:07
hey,
ik speel nu 2,5 jaar gitaar en wil wel een nieuw geluid proberen. Ik zat zelf te denken aan wat footswitches. Hebben jullie een advies voor een goed geluid? Ik speel meestal rock(greenday,coldplay,Blof) alvast bedankt voor de info! groetjes,Jenny

Matsvansanten
25 mei 2003, 20:54
hmmm....ik weet er niet super veel vanaf, maar heb je al een goede distortion anders zou ik dat kopen (heb ik ook gedaan...). Bv een Boss distortion of iets anders wat je mooi vindt klinken....

Neals
25 mei 2003, 21:26
begin niet aan die goedkope multi-effecten want dat is troep..
neem desnoods een dunlop wah + een boss OD1 ofzow... kan je leuk meespelen, chorus doet het ook erg goed.

Ronald
25 mei 2003, 21:44
lol het probleem is dat je zoveel meteen eigenlijk zou willen hebben he :smile: maar ja da is nie betalen , maar multieffecten vind ik ook nie zo geweldig , ja mischien de dure wel maar ja da kan ik dus al helemaal niet betalen

maarja ik vraag me af waarmee je goedkoper af zou zijn , met een multieffect of losse pedalen , want als beginner zoals ik zou een multieffect op zich juist goed zijn om te zien wat je wil hebben maar vaak zit er vanalles op wat je toch nooit gebruikt

wat vinden jullie het beste , gewoon een een losse pedalen set bij elkaar verzamelen of gewoon een duur multieffect kopen , een boss gt6 of iets dergelijks

Neals
25 mei 2003, 21:58
ik verzamel ze los.. en tis vooral veel proberen met effecten...

Anders Destium
25 mei 2003, 22:22
Smaakkwestie: Voor weinig geld heb je met een multi-effect veel verschillende geluiden, maar voor een goed geluid moet je analoge losse pedalen :wink:

Kjiratsiekoedel
25 mei 2003, 22:33
koop ze 2e hands, als het niet bevalt, dan verkoop je ze voor dezelfde prijs.

Als je dan weer een nieuwe wilt, zelfde truuk.

Antal
25 mei 2003, 23:59
Kijk idd gewoon op marktplaats, dan loop je soms vanzelf ergens tegenaan. En is het toch niets, dan kun je het idd meestal voor (bijna) dezelfde prijs verkopen.

Nocki
26 mei 2003, 07:24
veel gebruikt zijn.

overdrive, chorus, delay en wah

ik zou toch echt gaan kijken voor een delaytje. speelt soms zo lekker als je een solotje hebt...

Nocki

skabouter
26 mei 2003, 08:25
tja, ik ben meer van de multi fx`s. ik zou een beginner een multi-fxje aanraden. bijv de Zoom 4040, 2e hands zo`n 140 euro, das niet veel. er zit van alles wat in, en het klinkt goed. vraag maar aan anders destium.

losse pedalen zijn wat beter jah, maar je meot er wel mee kunnen werken. ik denk dat een beginner meer lol kan beleven met een multifx, en dan later maar eens wat dingen moet herzien.........

Izegrim
26 mei 2003, 12:20
Ja, en als je een goedkoop multifx hebt kun je je oriënteren op welke je tof vindt en die analoog aanschaffen. Ik denk nog altijd dat als je er geen verstand van hebt je beter eerst een referentiekader moet scheppen en dat doe je heel makkelijk met goedkope multifx.