PDA

View Full Version : wat voor effecten zijn leuk om te beginnen?



Jenny
25 mei 2003, 20:07
hey,
ik speel nu 2,5 jaar gitaar en wil wel een nieuw geluid proberen. Ik zat zelf te denken aan wat footswitches. Hebben jullie een advies voor een goed geluid? Ik speel meestal rock(greenday,coldplay,Blof) alvast bedankt voor de info! groetjes,Jenny

Fluffy
25 mei 2003, 20:10
misschien een distortion pedaal van boss ?

Pickslide
25 mei 2003, 20:11
Of een Chorus, kan je ook leuke dingen mee doen zowel clean als met de distortion van je amp.

UncomfortableDotOrg
25 mei 2003, 20:13
Hoewel deze post in het verkeerde forum staaat, wil ik toch even zeggen dat ik eens naar een wah zou gaan kijken...

dat is nou echt een effect waar je iets aan hebt... ik vind de meeste effecten leuk voor 'erbij'... het is niet echt essentieel, maar gewooon om het geheel wat op te leuken... een wah vind ik dan toch iets belangrijker om in je setup te hebben, ook omdat het nooit gaat vervelen... Je kunt het altijd blijven toepassen...

Ik heb zelf een crybaby van dunlop voor 160 euro.. ik weet niet of dat een goede beginnerswah is, of dat er betere zijn... ik ben er in ieder geval wel tevreden mee

Pickslide
25 mei 2003, 20:17
Niet om vervelend te zijn maar het is natuurlijk heel persoonlijk of een wah niet gaat vervelen. Ik ken zat mensen die na een tijdje de wah niet meer zo leuk vonden. Zeker als je gewoon een beetje simpel wil rocken...

Ic3gl0vE
25 mei 2003, 20:22
de enige gitaar met footswitch is de Line6 Variax dacht ik zo.
















oh je wilt effectpedalen? let dan eens op het onderwerp van het forum. en dan post je dit topic nog 2 keer ook...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ic3gl0vE op 2003-05-25 20:23 ]</font>

UncomfortableDotOrg
25 mei 2003, 20:23
het kan natuurlijk, ik ga bij dikke rampunk natuurlijk nie met een wah zitten klooien...

maar een wah wordt al heel lang bij heel veel stijlen toegepast, en toch blijft het een vet effect, dat bijna elke gitarist standaard bij zijn gear heeft...

het toepassen van een wah op een solo is best makkelijk te leren, terwijl bijvoorbeeld een vette delay of whammy veel moeilijker is, daarom is een wah zeer geschikt om mee te beginnen en zal hij waarschijnlijk ook regelmatig gebruikt blijven worden...

Ash ketchum
26 mei 2003, 10:45
160 euro voor een crybaby????
ik had h'm voor 100 bij feedback???

Maar chorus is een hele leuke beginnerseffect by the way!

Neals
26 mei 2003, 11:01
chorus had ik ook als eerste effect, tegenwoordig gebruik ik em als flanger... als je de distortion + flanger aanzet, en de volumepot voor 75% open krijg je een erg vet scheurgeluid wat door merg en been gaat.

moretel
26 mei 2003, 11:33
OD/Distortion, chorus en delay zijn de meest gebruikte effecten en prima voor de muziek die je noemt, maar om te starten blijft een multifx wel handig .
Ik gebruik een multifx en losse pedaaltjes.
Ik vind het gemak van een multifx. wel handig, vaak gebruik je maar een fractie van de mogelijkheden maar de prijs is ook een fractie van losse pedaaltjes, tweedehands zijn ze vaak voor een prikkie te koop. meestal kom je dan wel uit op de effecten die je bevallen, en die kwaliteit is heus nog zo beroerd niet zoals een aantal doet voorkomen, gewoon een kwestie van smaak.
Blijft toch voor de meeste gitaristen een constante zoektocht, er zijn niet voor niets zoveel effecten te krijgen.