PDA

View Full Version : Randall RM4 | MTS Modules Chassis



r3active
22 juli 2011, 23:41
Ik ben van plan om deze pre-amp te kopen...

http://www.thomann.de/nl/randall_rm4_chassis.htm

ik heb al vaker gespeeld op Randall amps met de MTS modules, ik vind die dingen echt fantastisch. alleen ik hoef niet zo amp want ik heb een goede buizen amp zelf (PV Valveking 112) , toen kwam ik deze tegen en leek mij dit de oplossing om die geweldige tonen toch te kunnen bemachtigen. nou is de vraag voor dat ik zoiets ga kopen : ik zie bij de site allemaal informatie staan over midi etc en alle soorten loops, maar hoe werkt zoiets is het kopen en modules er ook bij kopen en dan gewoon in de effects loop van me eigen amp pluggen of werkt dat niet zo makkelijk?

Heeft iemand hier ervaring mee? specifiek ook met deze RM4?

muziekschuur
24 juli 2011, 01:28
Zo te zien koop je alleen een chassis. Voor net geen 700 euro. Daarbij komt dus dan nog een aantal modules.
Jouw combo i.c.m. deze Randall kan prima. Gewoon van het chassis naar je effect return (dan zit je direct in de eindtrap van je Peavey).

Met een midivoetpedaal kun je dan dus schakelen tussen welke module actief is (van de 4 die je in het chassis hebt gemonteerd. Als je dan ook nog een A/B schakelaar zou gebruiken kun je dan ook nog de Peavey versterker als nummer 5 integreren. Lijkt me wel een ontzettend mooi systeem. Maar niet goedkoop.

De preamp modules zijn allemaal net geen 200 euro. Is misschien wel leuk. Dus 4 preamp modules zijn 800 euro en het chassis 700. Dus voor 1500 euro heb je een heel coole 4 kanaals preamp.

Het leuke is natuurlijk dat je makkelijk losse modules bij kan kopen of gewoon zelf modules kan modificeren of bouwen.

muziekschuur
24 juli 2011, 01:39
De vraag is natuurlijk hoe gevarieerd je dat vindt en hoe ver je bent. Heb je al een uitgebreid pedalboard? Als dat antwoord ja is dan is dit preampsysteem wellicht voor jou. Maar als je nog geen pedalboard hebt lijkt me dat stap 1 omdat je daarmee dramatischer verschillen in geluid bereikt dan met een preampmodule.

Als Eddie van Halen over een Fender speelt of over een hotrodded Marshall. Hij klinkt als van Halen. Maar van Halen zonder phase 90 en zijn overdrive pedalen zal een stuk minder klinken (bij zijn hardrockstukken) als met. En dan maakt het minder uit dat hij een fender of marshall bak gebruikt.

Dat zijn een beetje de verhoudingen. Maar als je eerst via die preamp versterker je doel wil bereiken en je zit nog zonder band lekker te freaken thuis en je kan de centjes missen, dan is dit zeker een tegek systeem waar niks mis mee is. Want op die manier leer je veel versterkers intiem kennen.

r3active
24 juli 2011, 14:36
Ja daar heb je wel opzich wel een punt ja en ik heb een aantal pedaaltjes. maar de reden waarom ik deze wou aanschaffen is omdat ik dan de George Lynch (wat mijn favo gitarist is) modules wil kopen want die dingen klinken zo gaaf. dat zijn 3 verschillende stuks en een blackface module erbij.... als ik dat aansluit op me combo en die op bijv clean zet met blackface heb je meerder versterkers en dat leek voor mij het grote voordeel.

ik had ook al wel gezien dat het vrij duur is maar opzich heb ik dat er wel voor over. ik heb ook een GL Zoom G2G Sig pedaal maar dat komt niet echt in de buurt vind ik. en dat was het voordeel met die modules ik kan ook wel Randall MTS Lynchbox kopen maarja daar betaal je dan ook minimaal 2000 euro voor. dusja


En als ik dat zie op het plaatje moet je dan zo rack kastje erbij kopen waar je het in kan hangen zo te zien?

YannickH
24 juli 2011, 18:32
je kan toch ook een randall RM100 M kopen en dan de modules van lynch bijkopen en die er in plaatsen...

r3active
24 juli 2011, 18:40
waar is die te koop dan? en voor hoeveel?

YannickH
24 juli 2011, 18:53
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Guitars/Electric-guitar-amps/Randall-RM-100-M-100-Watt-Tube-Chassis-for-all-Modules/art-GIT0007332-000

de gitaristen van devildriver gebruiken hem ook en die hadden ook een module van lynch er in gemonteerd. daarom dat ik het wist:p

muziekschuur
24 juli 2011, 19:59
Stel dat je die preamp koopt en je monteert dan samen in een rack een 2x20 watt eindtrap, dan heb je wel een setje wat iets eerder eindtrapvervorming zal leveren.

Maar alles bij elkaar opgeteld is wellicht je combo inruilen en deze RM-100 aanschaffen een heel mooie oplossing. Tenzij je die 4e module mist. Maar 3 kanalen lijkt me ruim voldoende...

Zit er bij die 1100 euro dan ook 3 modules? Of is dat extra?

YannickH
24 juli 2011, 20:15
de 3 modules die op de randall RM100 zitten zijn er bij.
of bedoel je iets anders?

r3active
24 juli 2011, 20:55
Stel dat je die preamp koopt en je monteert dan samen in een rack een 2x20 watt eindtrap, dan heb je wel een setje wat iets eerder eindtrapvervorming zal leveren.

klinkt mis dom maar dit krijg ik ff niet door ? moet je dan ook nog een eindtrap monteren om dat te gebruiken of ?



en @ c0b alexi
die lynch modules zijn gruwelijk echt waar!
Zitten die modules er wel bij?
want ik zie toch heel vaak dat ze dan goedkoop lijken maar dan blijken die modules er niet bij te zitten, en dan word het als nog 600 euro duurder.... en omdat amps al niet goedkoop zijn, is zo pre amp rack voordeliger dan denk ik zo?

YannickH
24 juli 2011, 21:37
zouden ze die dan verkopen zonder die modules??
zou wel raar zijn. en dan word het ook duur...
hier de amp op de randall site:
http://www.randallamplifiers.com/Amplifiers/MTS-Heads/

r3active
24 juli 2011, 22:31
zoals ik het daar bij music store lees verkopen ze ze zonder

"First, you have 3 independent modular channels that can be loaded with your choice and combination of the available tube preamp modules. Load each channel with a preamp tone that fits only your needs with the ability to expand your arsenal anytime a new tone is needed. With more than a dozen tube preamps always available, chances are you´ll have a hard time picking just three."

dit staat er bij die RM100 M die jiij stuurde

en bij de Kirk Hammet signature head op die site staat

"The Kirk Hammett Signature Head is a RM 100 with Kirk´s Signature Modules: KH1 (Clean with Headroom), KH2 (Kirk`s Classic Rhythm), KH3 (Kirk`s Modern Lead)



Features:
3 Preamp Modules:
KH1 (Clean with Headroom)
KH2 (Kirk`s Classic Rhythm)
KH3 (Kirk`s Modern Lead)"

dus ik maak hierop uit dat zonder modules en dan worden ze inderdaad heel duur. dan is die RM4 Pre Amp chassis goedkoper zelfs als ik er 4 modules bij koop

YannickH
24 juli 2011, 22:43
ooh, ja srry dan, ik dacht dat het met de modules samen was.

r3active
24 juli 2011, 22:54
dat is het nadeel dat die dingen best wel duur zijn..

tis wel echt geniaal idee alleeen weer zo duur... :( :(

YannickH
24 juli 2011, 23:09
dat is het nadeel dat die dingen best wel duur zijn..

tis wel echt geniaal idee alleeen weer zo duur... :( :(

dure hobby he:p
al bepaal je zelf wel hoe duur ze is.
maar zou je je eigen sound niet maken i.p.v. die van lynch na te maken?
ik heb er helemaal geen problemen mee he!
maar ik wou ook altijd de sound van de gitarist die ik op dat moment super vond.
ik wou zen pedalen, zen gitaar...en dan effe later was ik weer fan van iemand anders en moest ik die zijn sound weer hebben...je snapt wel waar ik heenwil he.
het kost allemaal bakken vol geld! ik heb nu een eigen sound waar ik super tevreden over ben.
als je echt voor altijd(niet altijd maar toch een hele tijd) de sound van lynch wilt is het goed, maar als je zoals ik om het half jaar een andere sound wilt...
ik ben ondertussen redelijk van die verslaving af;)

r3active
24 juli 2011, 23:44
Ja ik snap precies wat je bedoelt. en die Lynch modules is beetje basis voor het halen van zijn tone denk ik.

maar Lynch is wel een gitarist die super goed is en echt door hem ben ik gitaar gaan spelen maar een ding waar hij wel om bekend staat dat als het om Amps aan komt is dat hij per cd/tour etc zijn Gear aanpast, hij heeft sinds Dokken , Lynch Mob en solo zoveel amps gebruikt. van Randall , Soldano , Peavey , Marshall plexi's etc en ook een hoop underground achtige amps dus de tone zoals hij zal je nooit precies krijgen ook mede door het feit dat hij zijn style heeft en ik mijn. ik heb dingen van hem overgenomen zoals hij ze plectrum vasthoud ivm snelheid etc.

dat is het nadeel en ik ben er inmiddels wel uit dat ik inderdaad niet zijn tone wil namaken want dat is denk ik onmogelijk maar meer beetje die tone met eigen flavour er door heen.

http://www.youtube.com/watch?v=f8mg4Z8lEjI

dat is de tone waar ik het meest na streef en dan met me eigen flavour. maar ik heb ook geen idee wat voor settings hij daar gebruikt of welke amp, ik weet niet of jij hoort hoe dat precies is?

muziekschuur
25 juli 2011, 00:08
Ik heb me een beetje verdiept in de sound van George Lynch en ik denk dat jouw Peavey een prima basis is voor die sound. Ik zou me verder bezig houden met een duidelijk George Lynch pedalboard en je kan dan zijn sound waarschijnlijk zeer dicht benaderen.

Probeer ook eens de Peavey 3120. Dat is een 3 kanaals top waarbij je dus snel kanalen kan wisselen. Maar echt nodig is dat niet je huidige amp kan waarschijnlijk prima de sounds maken mits je het voert met de juiste pedalen.

Dat is in ieder geval een stuk goedkoper en net zo veel fun.... (vind ik).

YannickH
25 juli 2011, 00:08
lynch is inderdaad een geweldige gitarist. ben zelf ook fan hoor:)
maar over zen sound en settings enzo kan ik je helaas niet helpen.
daar weet ik zelf niet zoveel van.
ikzelf heb een goede sound naar mijn zin, maar men geluid voor solo's te spelen... dat is helemaal nog niet naar men zin. en hoe ik het zo zou krijgen...ik zou het niet weten.
ik ken die theorie niet van mids en highs en wat het allemaal ook is.
op gebied van gear enzo weet ik wel wat, maar van settings....! desasterXD

r3active
25 juli 2011, 00:18
Thanks voor alle info, ik ga me beetje verdiepen in het tweaken met me amp en kijken wat ik nodige nog heb qua pedalen om in die richting te gaan.

en me nog is goed gaan bedenken om ik wel moet investeren en die pre amp. hoe leuk het ook lijkt en zal klinken. als ik het met wat extra pedalen goedkoper uit ben is dat inderdaad net zo leuk :)

ik weet toevallig over zijn pedalboard dat ie veel vintage effecten gebruikt
http://georgelynch.com/wordpress/?page_id=81

op die pagina staat bovenaan ze pedalboard van 2008. dus als ik me amp zelf beetje goed weet te tweaken moet ik wel in de buurt komen want meeste pedalen die op zijn board liggen zijn nog te krijgen of een reissue o.i.d.

nogmaals thanks voor alle advies/info

muziekschuur
25 juli 2011, 00:29
Ik zou me niet dood staren op die ouwe grafische boss eq. Zoiets is nieuw van Boss te krijgen in handzamer formaat. En qua sound zal dat niet uitmaken. De rest van de pedalen lijkt me niet zo'n probleem. Links lijkt me een zelfgemaakte univibe. Maar dat is maar een gok. Misschien weet je zelf wat het is? Ah, plaatje vergroot. Het is een Deja Vibe.

http://georgelynch.com/wordpress/wp-content/uploads/2010/04/LynchPedalboard2008B_small.jpg

Al met al niet een bijster uitgebreide pedalboard. Wel heel veelzijdig. Maar Robin Trower zou ook met dat pedalboard kunnen spelen en klinken als zichzelf. M.a.w. veel van zijn techniek bestuderen en veel spelen.

Plezier man.

P.s. ik heb me een tijdje in Wah's verdiept. En er zijn een paar Wah pedalen met een Q-filter erin (Q-tron is de hedendaagse Electro Harmonix versie van de originele Mu-tron pedalen). Een van die nieuwerwetse wah pedalen heet de Wowee wah . En die kun je bij Thomann bestellen voor nog geen 170 euro. Dan heb je een Mutron filter in je wah. En dat biedt je dan twee pedalen ineen. Is maar een tip.

bass blom
25 juli 2011, 00:52
hmm, deja vibe bouwen..
heb je linkje?

r3active
25 juli 2011, 02:53
Die Wah die naaste zijn board ligt is Morley Dragon Wah zijn signature.
en die schijnt volgens hem zelf een knop te hebben waarmee je je "sweetspot" gelijk kan vinden als je dat ding intrapt.

En ja die Dejavib zal ook wel zo vintage pedaal zijn. want die nieuwe ziet er alweer wat anders uit geloof ik.

meeste pedaaltjes van hem zijn vintage zoals die Script logo Phase 90.
dit is toevallig dan t board van zijn 2008 tour want er staan wat filmpjes op internet waar hij over zijn gear vertelt dat hij heel veel oude pedaaltjes gebruikt zoals bij een oudee TS om de amp mee te boosten om er een beetje meer juice in te krijgen.

@bass blom
ik niet , ik ben niet technische genoeg om ook maar iets te maken haha

Liquid_Metal
26 juli 2011, 10:21
De vraag is natuurlijk hoe gevarieerd je dat vindt en hoe ver je bent. Heb je al een uitgebreid pedalboard? Als dat antwoord ja is dan is dit preampsysteem wellicht voor jou. Maar als je nog geen pedalboard hebt lijkt me dat stap 1 omdat je daarmee dramatischer verschillen in geluid bereikt dan met een preampmodule.

Als Eddie van Halen over een Fender speelt of over een hotrodded Marshall. Hij klinkt als van Halen. Maar van Halen zonder phase 90 en zijn overdrive pedalen zal een stuk minder klinken (bij zijn hardrockstukken) als met. En dan maakt het minder uit dat hij een fender of marshall bak gebruikt.

Dat zijn een beetje de verhoudingen. Maar als je eerst via die preamp versterker je doel wil bereiken en je zit nog zonder band lekker te freaken thuis en je kan de centjes missen, dan is dit zeker een tegek systeem waar niks mis mee is. Want op die manier leer je veel versterkers intiem kennen.

Wat mij betreft is de voorversterker het belangrijkste onderdeel van je geluid, zeker als je veel gain gebruikt. De gitaar doet ook veel voor je geluid en je eindversterker en speaker voegen ook toe, en met pedalen kun je je geluid afmaken (denk aan modulatie en delay).
Ik zou in de zoektocht naar tone dus met de voorversterker beginnen en dit is een mooie preamp. Zeker tweedehands kijken (waarbij je geduld moet hebben!) want ze zijn zeker te vinden.

muziekschuur
26 juli 2011, 15:58
http://www.thomann.de/nl/fulltone_mini_deja_vibe.htm

Hier een vergelijking van diverse Vibes;

http://www.youtube.com/watch?v=lxMSWscw9lI

r3active
27 juli 2011, 23:35
die dejavibes zijn wel vet die ga ik anders nog eerst ff aanschaffen binnekort. erg goede pedaaltje super tof zo'n beetje slushy sound

ME.
1 augustus 2011, 17:10
r3active: Je hebt PM!