PDA

View Full Version : Alleycat Guitars ( Geen Spam )



SRV2000
22 juli 2011, 19:56
Hallo medemuzikanten.

Ik zit regelmatig op MP en dan kom je hier en daar wel eens wat tegen, zo kwam ik ook een aantal gitaren van: Alleycats relics tegen

Nu ben ik bekend met het werk van Eric van Haar guitars en ook heb ik wel eens wat werk van Rebel Relics gezien maar nog nooit van Alleycat.

Ik heb altijd wel een flinke GAS gekregen van een goede relic gitaar en probeer me hier een beetje in te verdiepen.

De prijzen van Alleycat vallen mij reuze mee, Maar is het ook wat?
Kortom voordat ik in mijn auto stap om een gitaar te halen wil ik eerst wel wat informatie willen.

Hoe zit het met de kwaliteit van het materiaal en afwerking ( houtsoort enz )
Komt de Relicwerk een beetje realistisch over?
Hoe klinken deze gitaren meestal?

Ik heb namelijk een mooie Tele zien staan waar ik wel belang bij heb.

Is het vergelijkbaar met de kwaliteiten als Fender?

Dit is overigens niet als spam bedoeld maar het opvragen van informatie

Bedankt.

en heeft Krijn ook een website.

Hendriks
22 juli 2011, 20:08
Kwaliteit is wisselend (van horen zeggen) , Guitarkid heeft een fijne tele .
Krijn koopt op MP en Ebay parts en assembleert ze , soms Allparts , Mighty Might,etc , en geeft ze vervolgens een relicjob. Niet te vergelijken met Haar en RebelRelic die bouwen vanaf scratch.

macwilliams
22 juli 2011, 20:36
Ik wil graag een opmerking maken hoewel ik dit op geen enkele wijze kan onderbouwen.

Ik zie wel eens bij onderdelen van gitaren een bod uitgebracht die laag is door ene Krijn en hoewel ik weet dat er genoeg mensen zijn die krijn heten heb ik het idee dat deze en die andere krijn dezelfde zijn.

Een ding moet ik dan ook zeggen, het ziet er allemaal goed uit en hij steekt er tijd in en die uren betaal je ook natuurlijk. Dus dan is een mooi gelukte body die zo ineens 50 jaar ouder uitziet voor €200,- niet veel geld ondanks dat het misschien een squier is of London city.

Zie het als een schilderij van een onbekende schilder en vraag je af:
Vind je het mooi ?
Heb je het geld er voor over ?

Dan moet je het gewoon doen!!

Nogmaals, het is een ehm hoe zeg je dat....Hypothese?

Hoe dan ook, ik vond dat ik dit moest zeggen, ik vind het echt mooie gitaren.

SRV2000
22 juli 2011, 20:52
Dat ben ik inderdaad met je eens.
op zich hoeft een gitaar die van goede onderdelen zijn gemaakt niet eens zo duur te zijn.
Je heb wel eens op mijn stratocaster gespeeld en die doet weinig onder van een Fender, Maar wat ik voor mijn gitaar kwijt was kan ik nog niet eens een 2e handse MIM Fender voor kopen.

Stel dat de gitaren van Alleycat zo`n 450 euro kost en nergens naar klinkt dan heb je een dure schilderij aan de muur hangen :P

Hendriks
22 juli 2011, 21:03
Er is wel eens een Alleycat hier gepost , die poster was er erg blij mee ,,, maar ik vond hem er maar matig uitzien , hals niet helemaal recht , slagplaat scheef , dat soort dingen. Voor 450 kun je zelf ook wat leuke parts kopen en assembleren.

macwilliams
22 juli 2011, 21:10
Er is wel eens een Alleycat hier gepost , die poster was er erg blij mee ,,, maar ik vond hem er maar matig uitzien , hals niet helemaal recht , slagplaat scheef , dat soort dingen. Voor 450 kun je zelf ook wat leuke parts kopen en assembleren.
Dat zou ik ook liever doen, zelf "antedateren" en dan assembleren.
Voor het optisch verouderen kun je hier genoeg info krijgen en we houden er een leuk topic aan over.

G.G.
22 juli 2011, 21:10
Ik heb nog nooit een gitaar van Alleycat in mijn handen gehad, maar ik sluit mij volledig aan bij Mac W. Ook ik struin regelmatig MP af en zie (een) Krijn bieden, ook op diverse strat MEUK, waar ik liever geen cent aan zou uitgeven.

Er zijn inderdaad meerdere mensen die Krijn heten, maar het valt me op dat er heel veel op stratspullen geboden wordt, en lang niet altijd top spul.

Kijk goed wat je koopt, kan prachtig zijn, en soms niet.

Doet me een beetje denken aan P uit het oosten van het land die je vroeger veel op MP zag.

Ik ga niemand afbranden, kan super spul zijn en ik heb er nooit eentje in mijn handen gehad, maar exact hetzelfde als Mac W was mij dus ook opgevallen.

macwilliams
22 juli 2011, 21:11
Dat ben ik inderdaad met je eens.
op zich hoeft een gitaar die van goede onderdelen zijn gemaakt niet eens zo duur te zijn.
Je heb wel eens op mijn stratocaster gespeeld en die doet weinig onder van een Fender, Maar wat ik voor mijn gitaar kwijt was kan ik nog niet eens een 2e handse MIM Fender voor kopen.

Stel dat de gitaren van Alleycat zo`n 450 euro kost en nergens naar klinkt dan heb je een dure schilderij aan de muur hangen :P


Die gitaar moet je ook helemaal niet weg willen doen.

SRV2000
22 juli 2011, 21:11
Er is wel eens een Alleycat hier gepost , die poster was er erg blij mee ,,, maar ik vond hem er maar matig uitzien , hals niet helemaal recht , slagplaat scheef , dat soort dingen. Voor 450 kun je zelf ook wat leuke parts kopen en assembleren.

Ja maar relicen is nog niet zo makkelijk als het er uitziet.
ik heb het 2 keer geprobeerd nauw het leek wel of het vol houtworm zat.
als je gitaren bouwt horen de onderdelen wel goed gemonteerd te worden dat ben ik met je eens.

maar als je dit ziet vind ik het nog niet eens zo slecht. alleen moet ie wel goed klinken :D

http://link.marktplaats.nl/466296645

hij kan het wel !!!

bass blom
22 juli 2011, 21:17
Ja maar relicen is nog niet zo makkelijk als het er uitziet.
ik heb het 2 keer geprobeerd nauw het leek wel of het vol houtworm zat.
als je gitaren bouwt horen de onderdelen wel goed gemonteerd te worden dat ben ik met je eens.

maar als je dit ziet vind ik het nog niet eens zo slecht. alleen moet ie wel goed klinken :D

http://link.marktplaats.nl/466296645

hij kan het wel !!!

ik vind dat er meer uitzien of het een tijd in een natte schuur heeft gelegen

macwilliams
22 juli 2011, 21:17
Ik heb nog nooit een gitaar van Alleycat in mijn handen gehad, maar ik sluit mij volledig aan bij Mac W. Ook ik struin regelmatig MP af en zie (een) Krijn bieden, ook op diverse strat MEUK, waar ik liever geen cent aan zou uitgeven.

Er zijn inderdaad meerdere mensen die Krijn heten, maar het valt me op dat er heel veel op stratspullen geboden wordt, en lang niet altijd top spul.

Kijk goed wat je koopt, kan prachtig zijn, en soms niet.

Doet me een beetje denken aan P uit het oosten van het land die je vroeger veel op MP zag.

Ik ga niemand afbranden, kan super spul zijn en ik heb er nooit eentje in mijn handen gehad, maar exact hetzelfde als Mac W was mij dus ook opgevallen.

Ik denk dat het wel meer van de vaste marktplaats afstruiners hier is opgevallen, ik meen me een telefoongesprek te herinneren met Geert1976 over deze krijn en onze gedachtes kwamen aardig overeen. Net als bij een paar andere bouwers.

Wat zijn we soms een opmerkzaam volkje, helemaal in touch met onze feminine side. :D

macwilliams
22 juli 2011, 21:31
ik vind dat er meer uitzien of het een tijd in een natte schuur heeft gelegen

Ik vind het ook heel mooi, het lijkt alsof de gitaar jaren gelden is achtergelaten op een parkbankje. :mmmm:

G.G.
22 juli 2011, 21:32
Jammer van die foute brug, lomp verzaagde PG en deukje in het midden van de kop, terwijl je juist meer langs de rand zou verwachten.

Hendriks
22 juli 2011, 21:34
Tip voor een goede relic : kijk eens op ebay , daar zit MJT relics , die gebruiken bodies van Wildwood , echt topspul , ze verkopen complete pakketten , compleet met hardware en ze maken de relic zoals de klant het wil van aged toy heavy relic. Voor rond de $800 incl. shipping , paar leuke pups erin en je bent klaar.

Ik heb een keer een Wildwood bodie in mijn handen gehad , heerlijk lightweigt Swampash.

Staat op mijn verlanglijsje.

SRV2000
22 juli 2011, 21:47
Ik vind het ook heel mooi, het lijkt alsof de gitaar jaren gelden is achtergelaten op een parkbankje. :mmmm:

Voor je het weet komen de koude dagen er weer aan zodat ik weer lekker binnen kan knutselen.
Wat zeg je er van Mac W. als ik een een swamp ash body op de kop kan tikken. hebben we een leuk knutsel projectje voor de donkere dagen :D

Net als vroeger ;)

macwilliams
22 juli 2011, 21:59
Voor je het weet komen de koude dagen er weer aan zodat ik weer lekker binnen kan knutselen.
Wat zeg je er van Mac W. als ik een een swamp ash body op de kop kan tikken. hebben we een leuk knutsel projectje voor de donkere dagen :D

Net als vroeger ;)

Weet je, we moeten even om tafel gaan zitten. Ik stuur je zo een PM met wat ideeën.

Hendriks
22 juli 2011, 22:48
Voor je het weet komen de koude dagen er weer aan zodat ik weer lekker binnen kan knutselen.
Wat zeg je er van Mac W. als ik een een swamp ash body op de kop kan tikken. hebben we een leuk knutsel projectje voor de donkere dagen :D

Net als vroeger ;)

Je hebt Swampash en Swampash , als je een goede tele wilt maken ben je toch aardig wat centen kwijt .

je kunt voor weinig een leuk uitziende tele bouwen , mooie relic van maken ,maar dat is nog geen garantie voor een goed instrument . Ik denk dat Krijn de meeste tele's op looks verkoopt , er zullen vast ook goede tussen zitten ,maar dat is niet de doelgroep . Het oog wil ook wat.

Oranjeaap
22 juli 2011, 22:56
Hij heeft een facebook pagina, beetje zoeken dan heb je hem zo gevonden.

Ik moet zeggen dat er erg mooie tele's tussen zitten. Ik heb er wel eens aan gedacht om een 2ehands fender telecaster op de kop te tikken, en dan hem deze laten relic'en
Dan heb je in iedergeval wat zekerheid over de kwaliteit van het hout etc.

whoosh
22 juli 2011, 23:03
Niet te vergelijken met Haar en RebelRelic die bouwen vanaf scratch.

Hmm, Haar is zeker waar.

RebelRelic; heeft iemand dit dan weleens gezien ? Totdat ik er een keer echt bewijs van zie ga ik er vanuit dat de bodies en nekjes hier binnenkomen vanuit de States en in Amsterdam worden gefinished, gereliced en geassembleerd. Maar van scratch ? nah....

Begrijp me niet verkeerd, niks mis mee, maar is niet van scratch :)

guitarkid
22 juli 2011, 23:16
.... Guitarkid heeft een fijne tele .


Klopt Henk. Ik heb 'm overigens wel een beetje opgeleukt (met o.a. jouw Rumpelstiltskin pu's, nog steeds erg lekker!), treblebleed (dank aan Oigun!) en een Fender vintage tele brug.
De relic is beslist ok, hij speelt als een zonnetje en ik heb er niet bepaald veel voor betaald, 't was één van de eersten.
Mede-forumlid Jeroen Schaaf wil 'm unbedingt lenen als hij een videoclip gaat maken, puur voor de looks!!! :)
Volgende week gaat hij mee op tour naar Portugal! :crazyhappy:

geert1976
23 juli 2011, 00:38
Krijn is inderdaad de man achter de Slenterkat gitaren.

Hij maakt veel gebruik van body's, halzen en hardware van Squiers en LC gitaren en verschillende losse rommel wat die op MP koopt.

Hij heeft bij mij wel eens een basswood body gekocht en een hals van Johnson.
Body en hals heeft die gerelict en pretendeerde later, toen de gitaar klaar was, dat de body van alder was hhhmmmm, tja.

Als ik kijk naar welke onderdelen hij veelvuldig gebruikt, vind ik de gitaren wel een beetje duur betaald....

Hendriks
23 juli 2011, 09:19
Hmm, Haar is zeker waar.

RebelRelic; heeft iemand dit dan weleens gezien ? Totdat ik er een keer echt bewijs van zie ga ik er vanuit dat de bodies en nekjes hier binnenkomen vanuit de States en in Amsterdam worden gefinished, gereliced en geassembleerd. Maar van scratch ? nah....

Begrijp me niet verkeerd, niks mis mee, maar is niet van scratch :)

Pepe heeft een Cabronita en die is dacht ik vanaf Scratch , ik heb zelf een strat gehad van RebelRelic en die bodie en hals kwamen inderdaad van Warmoth , dus ook niet verkeerd.

newbreed
23 juli 2011, 12:19
Krijn is inderdaad de man achter de Slenterkat gitaren.

Hij maakt veel gebruik van body's, halzen en hardware van Squiers en LC gitaren en verschillende losse rommel wat die op MP koopt.

Hij heeft bij mij wel eens een basswood body gekocht en een hals van Johnson.
Body en hals heeft die gerelict en pretendeerde later, toen de gitaar klaar was, dat de body van alder was hhhmmmm, tja.

Als ik kijk naar welke onderdelen hij veelvuldig gebruikt, vind ik de gitaren wel een beetje duur betaald....

Hmm ik vraag me af waarom er op gitaarnet altijd alles
zo moet worden afgezeikt. Ik ken Krijn persoonlijk niet en heb geen gitaar van hem. Ik heb wel een keer contact met hem gehad over een
Tele en toen kreeg ik keurig een mailtje met een opsomming van de
Gebruikte materialen. Inderdaad een squier body ed.
Ik neem aan dat zo'n relicjob best veel werk is . De verkoper wil er ook iets aan verdienen. De topicstarter moet gewoon langsgaan en de
Gitaren gaan testen. Als het er goed uit ziet en goed klinkt en de prijs us ok, wat maakt het dan uit? Ik heb een Fender tele waar ook vanalles niet aan klopt maar dat ding klinkt als een tiet en speelt ook nog eens errug lekker en daar gaat het toch om.

SRV2000
23 juli 2011, 13:16
Hmm ik vraag me af waarom er op gitaarnet altijd alles
zo moet worden afgezeikt. Ik ken Krijn persoonlijk niet en heb geen gitaar van hem. Ik heb wel een keer contact met hem gehad over een
Tele en toen kreeg ik keurig een mailtje met een opsomming van de
Gebruikte materialen. Inderdaad een squier body ed.
Ik neem aan dat zo'n relicjob best veel werk is . De verkoper wil er ook iets aan verdienen. De topicstarter moet gewoon langsgaan en de
Gitaren gaan testen. Als het er goed uit ziet en goed klinkt en de prijs us ok, wat maakt het dan uit? Ik heb een Fender tele waar ook vanalles niet aan klopt maar dat ding klinkt als een tiet en speelt ook nog eens errug lekker en daar gaat het toch om.

Ja maar ik rij niet zo maar effe van friesland naar amsterdam als ik niet weet hoe de gitaren gemaakt worden.
Nu weet ik dat wel doormiddel van Macwilliams en Geert1976. bespaard me toch weer een reisje ;)

macwilliams
23 juli 2011, 13:44
Hmm ik vraag me af waarom er op gitaarnet altijd alles
zo moet worden afgezeikt. Ik ken Krijn persoonlijk niet en heb geen gitaar van hem. Ik heb wel een keer contact met hem gehad over een
Tele en toen kreeg ik keurig een mailtje met een opsomming van de
Gebruikte materialen. Inderdaad een squier body ed.
Ik neem aan dat zo'n relicjob best veel werk is . De verkoper wil er ook iets aan verdienen. De topicstarter moet gewoon langsgaan en de
Gitaren gaan testen. Als het er goed uit ziet en goed klinkt en de prijs us ok, wat maakt het dan uit? Ik heb een Fender tele waar ook vanalles niet aan klopt maar dat ding klinkt als een tiet en speelt ook nog eens errug lekker en daar gaat het toch om.

Ik zie niemand krijn echt afzeiken, er worden vermoedens geuit.
En zelfs dingen aangehaald die gebaseerd zijn op ervaring en smaak.
Als je dit al afzeiken vind dan heb je niet echt een dikke huid.

RS-Rik
23 juli 2011, 13:53
Die alleycats zijn een beetje vreemd gereliced. Kijk dan bij de bovenste "hoorn" van de tele. Lijkt wel n kozijn met waterschade. Dus of degene die erop gespeeld heeft speelt zo kut dat er a la Blues Brothers 20 liter bier overheen is gegaan of ze snappen niet zo goed hoe een gitaar beschadigd raakt.


uh, ik zit ff op zn facebook te kijken en eigenlijk geld die kritiek alleen voor die ene tele. De rest is best met smaak gereliced. Hier en daar zit een hele goeie dofheid over de lak etc.


En wat de onderdelen betreft, snobisme blijft de hoofdtoon op dit forum. Ik zweer het, niemand gaat t verschil horen tussen een squier halsje van maple (mits goed gefret) en een warmoth triple A supermooi gegolfd maple halsje.
Ik zeg niet dat duur spul niet beter kan zijn maar in veel gevallen, vooral met hout zit er veel tussen je oren en niet er in.

Dus.

guitarkid
23 juli 2011, 15:58
Ik zweer het, niemand gaat t verschil horen tussen een squier halsje van maple (mits goed gefret) en een warmoth triple A supermooi gegolfd maple halsje.
Ik zeg niet dat duur spul niet beter kan zijn maar in veel gevallen, vooral met hout zit er veel tussen je oren en niet er in.

Dus.

Kom maar op met de reacties....... ;)

macwilliams
23 juli 2011, 16:04
Kom maar op met de reacties....... ;)

Tjah, je kunt je afvragen of dat zin heeft. Een met een plank voor het hoofd is moeilijk te overtuigen.

guitarkid
23 juli 2011, 16:24
Tjah, je kunt je afvragen of dat zin heeft. Een met een plank voor het hoofd is moeilijk te overtuigen.

"Plank" als gitaar of euh......??? :seriousf:

Hendriks
23 juli 2011, 16:35
En wat de onderdelen betreft, snobisme blijft de hoofdtoon op dit forum. Ik zweer het, niemand gaat t verschil horen tussen een squier halsje van maple (mits goed gefret) en een warmoth triple A supermooi gegolfd maple halsje.
Ik zeg niet dat duur spul niet beter kan zijn maar in veel gevallen, vooral met hout zit er veel tussen je oren en niet er in.

Dus.

Dan kunnen alle custom shops, Haar,RebelRelic, Nash,Glendale,warmoth, etc nu hun deuren dicht doen , allemaal aan de skweikerts .

Rock Bottom
23 juli 2011, 16:48
Die Krijn komt altijd met biedingen als je wat voor een hals, body of andere onderdelen op marktplaats zet. Heb hem eens een squier bullet strat body verkocht die ik later gereliced weg zag gaan als kwaliteits gitaar.

munkie
23 juli 2011, 19:50
Ach laat ook maar....

;)

whoosh
24 juli 2011, 00:40
Pepe heeft een Cabronita en die is dacht ik vanaf Scratch , ik heb zelf een strat gehad van RebelRelic en die bodie en hals kwamen inderdaad van Warmoth , dus ook niet verkeerd.

Eens, absoluut niet verkeerd. Warmoth levert erg mooie bodies en halzen.
Maar goed, ik zie RebelRelic altijd geadverteerd als "handmade", "handgemaakt" etc. en dat is dus niet helemaal waar :)

Heb er best wel een paar vastgehad in de afgelopen paar jaar en ze zijn echt mooi afgewerkt. De relicjobs zijn vakkundig gedaan, voelen oud en zien er ook doorgeleefd uit, doffe lak enzo. Speelden en pakten ook lekker.

geert1976
24 juli 2011, 01:04
Hmm ik vraag me af waarom er op gitaarnet altijd alles
zo moet worden afgezeikt. Ik ken Krijn persoonlijk niet en heb geen gitaar van hem. Ik heb wel een keer contact met hem gehad over een
Tele en toen kreeg ik keurig een mailtje met een opsomming van de
Gebruikte materialen. Inderdaad een squier body ed.
Ik neem aan dat zo'n relicjob best veel werk is . De verkoper wil er ook iets aan verdienen. De topicstarter moet gewoon langsgaan en de
Gitaren gaan testen. Als het er goed uit ziet en goed klinkt en de prijs us ok, wat maakt het dan uit? Ik heb een Fender tele waar ook vanalles niet aan klopt maar dat ding klinkt als een tiet en speelt ook nog eens errug lekker en daar gaat het toch om.

hoho, ik heb de post niet geplaatst om af te zeiken, maar gezien de gemiddelde hardware die hij gebruikt, vind ik de gitaren duur betaald.

Zijn Tele's gaan gemiddeld voor tussen de E 350,00 a E 450,00 en persoonlijk zou ik dat er niet voor geven wetende welke materialen hij gebruikt.

En indien hij bij mij een goedkope basswood body koopt en later verkoopt, als zijnde een goede alder body, dan frons ik toch wel even mijn wenkbrouwen.

newbreed
24 juli 2011, 10:23
hoho, ik heb de post niet geplaatst om af te zeiken, maar gezien de gemiddelde hardware die hij gebruikt, vind ik de gitaren duur betaald.

Zijn Tele's gaan gemiddeld voor tussen de E 350,00 a E 450,00 en persoonlijk zou ik dat er niet voor geven wetende welke materialen hij gebruikt.

En indien hij bij mij een goedkope basswood body koopt en later verkoopt, als zijnde een goede alder body, dan frons ik toch wel even mijn wenkbrouwen.


Beste Geert, Ik zeg niet dat jij mensen afzeikt. Ik baal er alleen van dat hier op gitaarnet altijd zo negatief over dingen wordt gesproken.

newbreed
24 juli 2011, 10:25
Ja maar ik rij niet zo maar effe van friesland naar amsterdam als ik niet weet hoe de gitaren gemaakt worden.
Nu weet ik dat wel doormiddel van Macwilliams en Geert1976. bespaard me toch weer een reisje ;)


Hoezo niet? Jij wilt toch een gitaar hebben en jij moet beoordelen hoe die klinkt speelt voelt etc etc.

BobvanKempen
24 juli 2011, 10:43
hoho, ik heb de post niet geplaatst om af te zeiken, maar gezien de gemiddelde hardware die hij gebruikt, vind ik de gitaren duur betaald.

Zijn Tele's gaan gemiddeld voor tussen de E 350,00 a E 450,00 en persoonlijk zou ik dat er niet voor geven wetende welke materialen hij gebruikt.

En indien hij bij mij een goedkope basswood body koopt en later verkoopt, als zijnde een goede alder body, dan frons ik toch wel even mijn wenkbrouwen.

Hoewel ik dat aan de ene kant wel kan begrijpen wil je denk ik ook niet weten wat een Gibson Les Paul of een Fender Telecaster aan materiaal en uren kost. Als ik naar die Straatkat gitaren kijk vind ik de meeste toch wel mooier dan een Fender Roadworn en schappelijker geprijst. Dus dan gaat het alleen nog maar om het geluid en die ken ik niet.

Hendriks
24 juli 2011, 11:20
Een Alleycat tele klinkt als ........... een tele , net zoals een €3500 CS Fender tele ook als een tele klinkt .
Een literpak slobber wijn van 2,50 bij de AH proeft naar .............wijn , net zoals een een fles van €100 bij een wijnspecialist.
Kenners en fijnproevers weten de verschillen te vinden en de kwaliteit te waarderen , mensen zonder een ontwikkelde smaak en met minder kennis zullen het verschil niet groot vinden , sterker nog bij een blinde test vinden ze de goedkope mischien wel lekkerder.

macwilliams
24 juli 2011, 12:07
Oh cool, metaforen.

Een heidenauer is een band, een bridgestone is ook een band maar als je met 100KM/uur een scherpe bocht in knalt dan weet je waarom een bridgestone BT014 vijf keer zo duur is als een heidenauer.

En dat weet ik uit eigen ervaring....:crazyhappy::nervous:

Hendriks
24 juli 2011, 12:20
Oh cool, metaforen.

Een heidenauer is een band, een bridgestone is ook een band maar als je met 100KM/uur een scherpe bocht in knalt dan weet je waarom een bridgestone BT014 vijf keer zo duur is als een heidenauer.

En dat weet ik uit eigen ervaring....:crazyhappy::nervous:

En zo is het met zoveel dingen , je krijgt wat je ervoor betaalt.
Ik wist dat jij het zou begrijpen Willem .

geert1976
24 juli 2011, 12:36
Hoewel ik dat aan de ene kant wel kan begrijpen wil je denk ik ook niet weten wat een Gibson Les Paul of een Fender Telecaster aan materiaal en uren kost. Als ik naar die Straatkat gitaren kijk vind ik de meeste toch wel mooier dan een Fender Roadworn en schappelijker geprijst. Dus dan gaat het alleen nog maar om het geluid en die ken ik niet.

Aan de andere kant.

Als ik een gerelicte gitaar zou willen hebben, zou ik op zoek gaan naar een oude kwaliteits Japanner uit de 70's, die kosten je minder als een gitaar van Slenterkat en zal zeker niet minder zijn van kwaliteit:hide:

macwilliams
24 juli 2011, 12:39
En zo is het met zoveel dingen , je krijgt wat je ervoor betaalt.
Ik wist dat jij het zou begrijpen Willem .

Kwaliteit moet betaald worden, logisch. Maar ook de naam die aan die kwaliteit hangt, die naam geeft je een gegarandeerde niveau van kwaliteit en het recht tot reclameren wanneer dit niveau niet gehaald word.

Koop je een squier koop je een heel ander niveau van kwaliteit. En dat weet je en dat is ook hoorbaar voor het getrainde oor.

Ik hoor dat niet, ik koop die dure troep om hier respect en ontzag af te dwingen. Ze klinken en spelen ook allemaal hetzelfde in mijn handen.

Jasper.
24 juli 2011, 12:43
Ik hoor dat niet, ik koop die dure troep om hier respect en ontzag af te dwingen. Ze klinken en spelen ook allemaal hetzelfde in mijn handen.

Haha, sigworthy

Hendriks
24 juli 2011, 13:11
Er zijn mensen die denken dat bv een swampash bodie van een Liteash van dezelfde stapel komt als van een Nocaster en dat de Liteash daarom een gelijkwaardig instrument is , lees de discussies hier maar eens in de trend van : "mijn mex is net zo goed als een USA" .

Om bij wijn te blijven : de slobberwijn van de AH is gemaakt van een mindere soort druiven , maar het zijn druiven . de dure wijn is gemaakt van een betere soorrt druiven en ook nog eens gekweekt op een betere ondergrond in betere omstandigheden. En zo is het ook met hout , pak maar eens bv een Mighty Might bodie en een lichtgewicht Musikraft om maar eens wat te noemen , beide swampash .

Willem: je mag wijn ook vervangen door banden oid.

macwilliams
24 juli 2011, 13:19
Er zijn mensen die denken dat bv een swampash bodie van een Liteash van dezelfde stapel komt als van een Nocaster en dat de Liteash daarom een gelijkwaardig instrument is , lees de discussies hier maar eens in de trend van : "mijn mex is net zo goed als een USA" .

Om bij wijn te blijven : de slobberwijn van de AH is gemaakt van een mindere soort druiven , maar het zijn druiven . de dure wijn is gemaakt van een betere soorrt druiven en ook nog eens gekweekt op een betere ondergrond in betere omstandigheden. En zo is het ook met hout , pak maar eens bv een Mighty Might bodie en een lichtgewicht Musikraft om maar eens wat te noemen , beide swampash .

Willem: je mag wijn ook vervangen door banden oid.

Om bij straattermen te blijven,

Kort door de bocht,
De planken kunnen van de zelfde boom komen maar waar de plank van de boom komt maakt het verschil.

Bij banden ligt dat aan de compound van de band, ondanks dat je van de zelfde (rubber)boom zijn gekomen.

Hendriks
24 juli 2011, 13:36
Om bij straattermen te blijven,

Kort door de bocht,
De planken kunnen van de zelfde boom komen maar waar de plank van de boom komt maakt het verschil.

Bij banden ligt dat aan de compound van de band, ondanks dat je van de zelfde (rubber)boom zijn gekomen.

Het is ook kort door de bocht ,er zijn veel meer factoren , maar ik wil aangeven dat er veel verschillen in het hout zit en voor een beter stukje betaal je gewoon meer.

Op de telemeeting kwam dat goed tot uiting , 2 tele's sprongen er voor mij uit , beide met een lichtgewicht ash bodie .
Ik wil ook niet zeggen dat die ander slecht zijn , zeker voor het geld niet , want als je naar prijs/kwaliteit zouden kijken waren een Baja, een mex en een Liteash de winnaar.

macwilliams
24 juli 2011, 13:55
Het is ook kort door de bocht ,er zijn veel meer factoren , maar ik wil aangeven dat er veel verschillen in het hout zit en voor een beter stukje betaal je gewoon meer.

Op de telemeeting kwam dat goed tot uiting , 2 tele's sprongen er voor mij uit , beide met een lichtgewicht ash bodie .
Ik wil ook niet zeggen dat die ander slecht zijn , zeker voor het geld niet , want als je naar prijs/kwaliteit zouden kijken waren een Baja, een mex en een Liteash de winnaar.

Met kort door de bocht bedoelde ik om het begrijpelijk te houden voor het/mijn boeren verstand. Zonder te veel uit te wijden naar details.

Wat de Baja, Mex en lite ash betrefd kan ik onderschijven dat ze kwalitatief goed zijn en met maar kleine verschillen dicht bijelkaar in de buurt zitten.

Die nocaster daarentegen was toch echt wel van een heul heul ander niveau hoor. Maar als de Baja, Mex en de lite ash met z'n drieën ieder afzonderlijk natuurlijk ruim onder de €1000,- blijven en de nocaster moets €3200,- opbrengen dan is dat idd een vette win voor de El-cheapo broertjes.
Maar als ik ooit in een gekke bui ben dan koop ik toch een nocaster.

Geld ook voor de custom gibsons.

YannickH
25 juli 2011, 00:47
de vergelijkingen die hier soms op het forum gemaakt worden zijn echt prachtig:D