PDA

View Full Version : Welk effectapparaat raden jullie mij aan?



sloopkogel
22 juli 2011, 17:48
Ik heb momenteel 13 Boss voetpedaaltjes die ik gebruik tijdens optredens.
Ik wil overstappen naar een gitaar effect processor die al die apparaten kan vervangen. Ik speel in een sixties band en heb een Burns als gitaar.
Ik heb ongeveer 400 euro tot mijn beschikking.....welk effectenmachine raden jullie mij aan? Ik speel van The Shadows tot The Kings en van The Rolling Stones tot Dick Dale.......
Hoop op jullie reacties......

jutter
22 juli 2011, 17:54
Ik heb momenteel 13 Boss voetpedaaltjes die ik gebruik tijdens optredens.
Ik wil overstappen naar een gitaar effect processor die al die apparaten kan vervangen. Ik speel in een sixties band en heb een Burns als gitaar.
Ik heb ongeveer 400 euro tot mijn beschikking.....welk effectenmachine raden jullie mij aan? Ik speel van The Shadows tot The Kings en van The Rolling Stones tot Dick Dale.......
Hoop op jullie reacties......

13 pedaaltjes voor een sixties band??? Het enigste wat mij te binnen schiet is een echo apparaat en misschien hooguit een overdrive pedaaltje; meer gebruikten ze toen ook niet.....;)

Henri H
22 juli 2011, 18:08
Line 6 M9, en de TC Electronic Nova System schijnen erg goed te zijn.
Beiden rond de €400,-, maar 2e hands misschien wel te vinden....

Ik vraag me eerlijk gezegd ook wel af wat je in hemelsnaam met zoveel effecten moet in een 60's band, maar hey, u vraagt, wij draaien. ;)

Dirk_Hendrik
22 juli 2011, 23:07
niks effectenmachien. Boss metalzone en een Behringer delay en klaar ben je. Instant 60's sound.

Maar serieus,
de al gestelde vraag nogmaals, wat moet je met 13 pedalen in een 60's band!?:???:

jutter
22 juli 2011, 23:19
niks effectenmachien. Boss metalzone en een Behringer delay en klaar ben je. Instant 60's sound.

Maar serieus,
de al gestelde vraag nogmaals, wat moet je met 13 pedalen in een 60's band!?:???:

Zij waren hun tijd ver vooruit.................................:crazyhapp y:

Justinschut
10 augustus 2011, 19:05
Als je alles in 1 wil zou ik naar de nieuwe POD HD serie kijken van Line6

Dribbel_
10 augustus 2011, 20:04
Als je alles in 1 wil zou ik naar de nieuwe POD HD serie kijken van Line6

+1
Ben zelf ook overgestapt van losse pedaaltjes naar dit apparaat puur voor het gebruiktsgemak en het is de eerste multiplank waar ik echt tevreden over het geluid was :)

onrust nv
11 augustus 2011, 17:41
Schaller fuzz(of fuzzface), octavia en een reverb(verbzilla?)+ delay volgens mij ben je dan klaar.