PDA

View Full Version : amp doc gezocht (belgie)



thekid
22 juli 2011, 16:35
Hey

Ik zoek een goede amp doc in belgie. Liefst nog in de mooie kempen :)
Of net over de grens mag ook nog.

Misschien hier even het probleem ook schetsen: Ik heb twee marshall heads en 1 cab. Hoe kan ik die twee heads over 1 box laten spelen tegelijkertijd (afwisselend clean en distortion.) Ik weet dat er iets bestaat van tonebone maar kost wat veel en ik zoek iemand die dit eventueel kan bouwen of mij meer raad kan geven.

MVG

caliban
22 juli 2011, 18:06
http://www.funky-fish.be/
Kan ik persoonlijk aanraden, verder hoor je hier ook veel goeds over:
http://www.n-e-l.be/

reckless_life
22 juli 2011, 20:54
Ik ben bij Tube Amp Service (http://tubeampservice.com/) geweest in Tongeren. Vriendelijk en goede service.

Je heb ook nog FAD (http://www.freeqi.be/) maar dat is in Gent.

Geoff
22 juli 2011, 21:40
Kan je er dan niet gewoon een ABY switch tussen zetten (bij thoma okaze nog een gezien voor 25 euro), en je cab dan op stereo zetten, en elke head naar 1 ingang van de speaker, ik weet dan wel ff niet hoe je de 2 heads tegelijk kan schakelen.

caliban
22 juli 2011, 23:49
Het wordt sowieso gecompliceerd vrees ik. Hoe zit het juist? Een head is clean, andere overstuurd?

thekid
23 juli 2011, 01:12
Ja dat is de planning Ik heb de afd100 en een jcm 800 2210

dus de 2210 zou ik clean willen gebruiken en de AFD100 overstuurd of net andersom even chekken wat het lekkerste is.

nico verduin
23 juli 2011, 09:00
Gezien de stromen die door die speaker kabels gaan zou dat best nog wel eens gepaard kunnen gaan met een vrij luide knal. Het zou dan een verlengstuk van een AB box moeten worden die de ene head verbindt met de speakers en de andere head aan een load (hele dikke weerstand) en omgekeerd. Dat moment van omschakelen zou wel eens niet geheel geruisloos kunnen gaan. Of je moet ook nog een soort Zero-cross detectie maken die op het moment dat het signaal door -0- gaat de omschakeling doet. Dat is het enige moment dat er geen signaal door beide amps gaat en zou het geruisloos kunnen. Los van eventuele groundloop zaken.
Bij een signaal van 5Khz (ik verwacht niet dat je er hoger in pompt), heb je dan een omschakeltijd van 1/5000 = 0.2mSec. Denk niet dat er een relais is dat zo snel schakelt. Net ff gekeken en die zijn 25mSec typical.
Je zou het met Soldi State relais kunnen doen met automatische zero cross detectie, maar dan gaat het wel een dure worden. Bij 100W en 8 ohm praat je al over 3.5A. Dus een 10A relais is geen overbodige luxe. En je heb er minimaal 2 en liever 4 stuks nodig (beide draden schakelen).

thekid
23 juli 2011, 10:39
http://www.tonebone.com/tb-headbone-vt-pr-pics.htm

het bestaat dus wel maar ik zoek iemand die het kan bouwen.

big dooley
23 juli 2011, 10:40
mijn visie:

plug je gitaar in de AFD en daisychain de ander input van de AFD naar de 2210
ruk de eindbuizen uit die 2210, zet een patchkabel van de 2210 FXloop send naar de FX-loop return van de AFD100 en gebruik alleen de eindtrap van de AFD100 (want die heeft tenslotte die mooie electronische attenuator...)

als je de FX-loop van de AFD nu aanzet met je footswitch, komt alleen de preamp van de 2210 binnen op de eindtrap van de AFD100... zet je de FX-loop uit, dan heb je de AFD100 op zichzelf... om beide versterkers uit te balanceren qua volumes kun je de return-level aan de achterkant van de AFD100 gebruiken...

ff voor de duidelijkheid, door de eindpitten uit de 2210 te trekken, heeft deze versterker geen speakerkast meer nodig om zijn werk te doen... er loopt immers geen stroom meer door de uitgangstrafo... dit heeft echter wel tot gevolg, dat met name de gloeispanning zal stijgen van de preampbuizen, omdat er minder stroom getrokken wordt... om dit te compenseren, zal het hoogst waarschijnlijk beter zijn, om de mains selector switch achterop de 2210 op 240 volt te zetten

caliban
23 juli 2011, 14:33
Fx-loop doorschakelen leek mij ook het beste om te doen. Ik ken de amps in kwestie wel niet goed genoeg, maar ik heb zo een tijd mijn zelfbouw preamp in de return van mijn ENGL Fireball gestoken en geschakeld met een AB switch tussen de inputs. Clean van de Fireball (kan je zo helemaal naar smaak afstellen omdat je enkel clean gebruikt), od van zelfbouw preamp. Blijft tot op vandaag een van mijn meeste geprefereerde sound-combinaties.

big dooley
23 juli 2011, 16:31
Fx-loop doorschakelen leek mij ook het beste om te doen. Ik ken de amps in kwestie wel niet goed genoeg, maar ik heb zo een tijd mijn zelfbouw preamp in de return van mijn ENGL Fireball gestoken en geschakeld met een AB switch tussen de inputs. Clean van de Fireball (kan je zo helemaal naar smaak afstellen omdat je enkel clean gebruikt), od van zelfbouw preamp. Blijft tot op vandaag een van mijn meeste geprefereerde sound-combinaties.

moet in principe mogelijk zijn, zoals ik beschreef... de fx-loop van de AFD is serieel, die het signaal onderbreekt, zodra je een jack in de return steekt, maar de loop kan volledig gebypassed worden, mbv de footswitch

zit zelf eigenlijk een beetje te gassen op een AFD, om die op dezelfde manier te combineren met de preamp van m'n JVM... waar overigens de buizen niet uit hoeven, omdat die een silent recording mode heeft, zodra ie op standby staat, zodat de hele preamp tot aan de mastervolume's actief is...
die eindtrap van de AFD en de YJM is een prachtig stukje techniek, met die attenuator en de mogelijkheid om vrijwel elke bekende 8-pins tetrode of pentode erin te proppen, dankzij die automatische bias

Baco
26 juli 2011, 08:53
Hmm, ik zou het warm water niet opnieuw proberen uitvinden, hoor. Als je werkuren en zo gaat beginnen rekenen kom je al snel op een aardig bedragje uit, er komt heel wat bij kijken om zonder kleerscheuren die load te switchen tussen 2 tube heads. Nee, ik zou adviseren om gewoon een Headbone VT te kopen, is oerdegelijk, zelf gebruik ik die ook al een hele tijd. Als je die eens in actie wil zien, kom gerust af.