PDA

View Full Version : Wat zal ik doen



Chezzy
25 mei 2003, 19:53
Hallo,
Ik ben opzoek naar een upgrade voor mijn 'gitaar setje'. Ik heb nu een Epiphone LP Studio Gothic en een Roland PM-1 (mede voor mijn electrische drum kitje).
Nu heb ik rond de €2000 beschikbaar voor een upgrade. Ik zat zelf te denken aan een nieuwe gitaar (Gibson LP ofzo) en misschien een nieuwe amp. Wat suggereren jullie? Nieuwe amp? Wat voor soort nieuwe gitaar? En eventueel wil ik ook nog een wah. Suggesties voor een goede wah?
Even wat pre's:
-Ik treed niet veel op. Ik hoef dus niet met 120 dB te blasten. Maar ik wil toch wel eens op kleine events wat kunnen doen.
-Ik speel dingen van Eric Clapton tot Slayer. Wat meer de rock/blues kant op. Geen Jazz.
-Een tremolo is geen must. Mag wel.

Gewoon een lekkere gitaar en amp waar ik klaar mee ben. Die Gothic was toch nog niet geweldig en ik had steeds het gevoel dat het beter kon.

Note: ik weet dat het persoonlijk is en dat ik gewoon in de winkel moet gaan spelen. Ik ga dit ook doen maar ik ben zeker geen amp expert dus tips zijn zeer welkom!

Groeten en alvast bedankt,
Chezzy

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Chezzy op 2003-05-25 19:54 ]</font>

JV
25 mei 2003, 20:18
ik zou dan toch óf voor een gitaar óf voor een versterker kijken

als je 1000 voor beide uittrekt kan je leuke dingen halen, maar dan is het het weer allemaal nét niet snap je, misschien eerst gewoon een gitaartje van 1250-1500 ofzo, dan spaar je nog ff door en koop je daarna alsnog een goeie versterker

Pickslide
25 mei 2003, 20:23
Ben het met JV eens, een van beide doen. Als je geen optredens hebt zou ik eerder voor een gitaar gaan. Je kan altijd nog een leuke oevenamp erbij kopen (bijv. vox cambridge 15 watt 140 Euro, zo'n unit ga ik ook binnenkort erbij halen)

Je moet ff kijken wat voor gitaar je dan zou willen Gibson model of toch een wat fender of ibanez achtigere gitaar.

Persoonlijk zou ik voor de Ibanez JS 2000 gaan maarja das natuurlijk mijn smaak :razz:
Kortom ga lekker zelf testen.

Chezzy
25 mei 2003, 20:36
is zo'n voxcambridge beter dan mijn Roland PM-1?

Pickslide
25 mei 2003, 20:43
Ik moet bekennen dat ik de Roland PM-1 niet ken (overheen gelezen). Maar ik weet wel dat die Vox in zijn prijsklasse en grote een hele leuke is. Het is de beste practice amp die op dit moment ken. Er zit in ieder geval een pre-amp buisje is (dan heb je nog lang ging buizen bak maar klinkt wel beter) En een celestion speaker.
Ik heb veel op zo'n amp als deze gespeeld en heb nu besloten om er ook maar een te halen om op mijn kamer te oevenen (huisgenoten :razz: )

Je moet wel een Cambridge hebben de pathfinder van Vox klinkt beduidend minder!

Matsvansanten
25 mei 2003, 20:57
ik weet niet zo super veel maar als wah zou ik misschien wel naar een cry baby kijken, vriend van me heeft zo'n ding, klinkt lekker en is nie al te duur...

Mitch
25 mei 2003, 21:11
Mijn advies is ietsje anders: koop in ieder geval een net iets betere amp.
Met bijv. een Peavey Bandit of H &amp; K Tour/Attax heb je voor een paar honderd euro een amp die zacht genoeg gaat voor thuis, maar waar je in een oefenruimte of een klein optredentje nog mee weg komt.
Voor 1000E heb je tweedehands erg veel mogelijkheden voor een echt goede gitaar, hou je nog een honderdje of wat over voor een lekkere wah of ander effect.

Kasper
25 mei 2003, 21:56
Als je niet tevreden meer bent over je gitaar, zou ik eerst daarvoor kijken, 2e hands voor €1500 of zo (moet niet zoveel zijn, denk aan een Gibson LP Studio). Nieuw kan je daar ook al heel wat leuks mee doen. JS1000 bv.

Mag ik vragen waarom je niet meer content bent over je Epi Goth? Ik was eerst ook van plan om één te kopen maar heb het toch niet gedaan, is het de sound of overall dat je niet meer aanstaat?

Chezzy
26 mei 2003, 10:13
Een LP studio heb je wel nieuw voor €1500, toch?
Ik vind de Epi niet zo mooi meer (zwart wordt saai), de klank is ook niet echt wat ik zoek (was het wel toen ik hem kocht) en de kwaliteit/afwerking is nou ook weer niet super.

De Teng
26 mei 2003, 10:34
Nou... als ik ook een duit in het zakje mag doen. Het kan altijd beter, houd dat in je achterhoofd. Maar als je ineens een veel betere gitaar gaat kopen van rond de 1000 euro (ik neem aan dat je die oude plank van jou in gaat ruilen?) én nog een goede buizenbak van onder de 1000 euro kom jij chronisch klaar op je gear de komende maanden.

Bedenk dat als je een klotenamplifeur hebt en een supergitaar dat je het toch bijna niet terug hoort. Omgekeerd ook, dus ga voor beide goede kwaliteit. (ipv de combinatie van superieur en middelmatig)

Een buizenbakkie van 20 W gaat hard zat of desnoods 40W. Een Marshall DSL 401 of een Ashdown Peacemaker 20 komen in je bereik. Dat zijn beslist niet misselijke apparaten en je blaast een heel eind weg met die dingen!

Succes ermee, persoonlijk vind ik dit de beste keuze, je zet ook geen 3.2L V6 motor in een Lada. Get the point?

alhambra
26 mei 2003, 10:47
Als je nu er van uit gaat dat je voor je oude spul ook nog is zo'n 400 euro vangt ga dan is eerst heel goed zoeken op internet naar 2ehands spul (ebay.de is b.v. wel mooi).

Als je goed zoekt een beetje mazzel hebt en niet teveel merk afhankelijk bent dan kan je voor 1400 euro makkelijk een setje kopen die nieuw 3000 euro of meer zou kosten.

Chezzy
4 juni 2003, 13:06
Als je nu er van uit gaat dat je voor je oude spul ook nog is zo'n 400 euro vangt ga dan is eerst heel goed zoeken op internet naar 2ehands spul (ebay.de is b.v. wel mooi).

Als je goed zoekt een beetje mazzel hebt en niet teveel merk afhankelijk bent dan kan je voor 1400 euro makkelijk een setje kopen die nieuw 3000 euro of meer zou kosten.
Klein schopje
Ik wil niets 2e hands verkopen en eigenlijk ook alleen maar nieuwe spullen hebben. Ik koop vrijwel altijd al m'n spullen nieuw...