PDA

View Full Version : ZOU het eventueel heel misschien mogelijk zijn om..............



JGD
22 juli 2011, 14:24
..... een LAB L11 transistor versterker na te bouwen in rackversion?

Ik heb een LAB L11 transistor bak, 200 watt.
En ik ben er gedurende de jaren achter gekomen dat het mijn ultieme versterker is.

Ik heb alles geprobeerd, marshalls, Mesa;s, Peavey's, Engls, noem het allemaal maar op.

maar NERGENS krijg ik dat onmenselijek strakke diepe geluid uit als mijn eigen ouwe trouwe LAB11

Maar ik zou willen dat ik een hele mooie gereviseerde had, liefst in 19" rack.

Zou zoiets mogelijk zijn?
Ik zou er best wel redelijk wat knikkers voor over hebben maar ben zelf net zo handig als Geer en Goor bij elkaar.

cluseau
22 juli 2011, 15:57
Alles is mogelijk maar moet toch eerst bekeken worden.
Is je Randall toch niet wat je ervan verwacht had?

JGD
22 juli 2011, 16:10
nee, toch niet misschien.

ik haal er toch nog niet DAT uit wat ik wil.

mijn lab in zo'n randall-formaat bak, dat zou ideaal zijn.

cluseau
22 juli 2011, 16:16
maar na weken tweeken, klinkt hij toch nog niet zo goed als de LAB.


Dat kan gebeuren.

Weet je zeker dat de lab in een 19" behuizing te bouwen is? Ik wil het wel voor je onderzoeken maar dat 19" spul kost een paar centen. Je hebt gezien dat er kwa afmetingen wel wat mogelijk is maar ik zal het eerst moeten bekijken voor ik ook maar iets zinnigs kan zeggen tenzij er hier iemand is die je is voorgegaan.

Dirk_Hendrik
22 juli 2011, 19:21
Frans,
Volgens mij lees ik in bovenstaande post nabouwen. Niet een Lab in een 19 inch doos overzetten ;) De laatste optie zou wel de gemakelijkste zijn.

tommus42
22 juli 2011, 21:25
Ik zou zeggen, zoek een schema (of twee) van dat ding. Niet mijn kopje thee, maar ik heb begrepen dat het geen verkeerd ding is.
Mooi eraan is dat ie erg goed is, maar (gekopieerd daargelaten) hou ik het bij buizen.

JGD
22 juli 2011, 23:51
Hoera!!! Hoera!!!

het is gelukt!!

na een avond afstellen luisteren afstellen luisteren afstellen luisteren afstellen luisteren, heeft onze andere gitarist exact ontdekt wat die LAB nu zo goed laat klinken en heeft die exacte frequenties kunnen kopieren.

mijn Randall klinkt nu exact, bijna nog beter, dan de LAB.

we kwamen erachter dat de versterkers (LAB en Randall) elkaar nauwelijks ontlopen en dat de magie van de LAB dus ergens in de pre-amp gebeurt.... en dus te kopieeren is.

we hebben op een geven moment bijv. de pre-amp van de LAB door de eind-amp van de Randall gepompt en toen was mijn geluid er ook.
t was dus mogelijk en het geheim lag dus ergens in de equalizer.


Ik kan niet uitleggen hoe blij ik nu ben, ik ga slapen met een glimlach van oor tot oor.

Topic wordt hiermee overbodig maar hartelijk dank anyhow voor de reacties.

@ clouseau: we hebben idd mijn kabinet nog omgezet naar 4 ohm zodat de Randall nu inderdaad maximaal werkt!
hij gaat echt nog heel veel harder dan ik ooit nodig zal hebben.

cluseau
23 juli 2011, 10:23
Frans,
Volgens mij lees ik in bovenstaande post nabouwen. Niet een Lab in een 19 inch doos overzetten ;) De laatste optie zou wel de gemakelijkste zijn.

Je hebt gelijk :crazyhappy: in dat geval wordt het al wat minder interessant voor JGD, kostbaar grapje. Maar zo te zien is de oplossing al gevonden.