PDA

View Full Version : test nrtje van een nieuwe nylon acoustische gitaar met element :)



DTmaster
21 juli 2011, 19:07
Zo.... ik heb van de week een Cortez acoustische gitaar gekocht... en post ff een test mp3 !!!


het is een eigen nrtje van long a go daarom ga ik ook afentoe de mist in hahahah maar de sound is wel ok... mischien wat teveel reverb achteraf!!!

Mvg DTmaster




http://www.box.net/shared/ynnbqgycyzchrlb2hspl

Ernest01
21 juli 2011, 19:17
Goed nummer en professioneel gespeeld ! Reverb had inderdaad iets minder gemogen, maar doet geen afbreuk aan de performance.

DTmaster
21 juli 2011, 19:26
jah thanx!!!! mijn vingers verkrampde opeens waar het C stuk een beetje in het water viel hahahaha maar thanx voor de waardering :)

Cubone
21 juli 2011, 22:02
Hi,

Begon errrug nicee, maar later was het wat minder (slordig).... Denk dat je moet werken aan je uithoudings vermogen van je vingers of zo :???:

Gitaar sound is gewoon goed !


Groet,

:rockon:

Duhsjaak
22 juli 2011, 16:23
Hi
Heerlijk!!!! Dit (inclusief de echo/galm, weet ik veel) is exact het geluid waarmee Gordon Giltrap rond 1968 optrad. In 1971 heb ik nog met hem op het podium gestaan. Deze man presteerde het 10 minuten te kletsen, een nummer van 3 minuten te spelen en dan 10 minuten te kletsen waarom hij het zo'n mooi nummer vond. En die Engelsen lagen aan zijn voeten.
Als jullie vinden dat ik te lang aan het woord ben, nodig ik hem uit voor een 'korte introductie' van dit nummer. Dan zul je nog eens wat meemaken!!!

Ik heb al eens eerder gemeld dat ik wel van bravoure hou en dat het me zal jeuken als het op een bepaald moment gierend uit de bocht gaat.

Dit is dus een nummer naar mijn hart. Het eerste stuk is fabelachtig mooi. En je hebt mijn commentaar over het tweede stuk niet nodig, want daar ben je snugger genoeg voor. En je hebt een waardevolle les geleerd:

Als je niet zorgt voor een ontspannen manier van spelen, krijg je kramp. Nou is één keertje kramp meer of minder geen groot probleem, maar je loop 100% zeker een akelige blessure op als je dit aspect van je spelen niet adressert. En met adresseert bedoel ik niet het onder woorden brengen, maar het onder ogen zien en er naar handelen.

Je stond nu in de 7e versnelling, je hebt me (ik denk ieder van ons) overtuigd van het gegeven dat je tering snel kunt spelen. Nu nog de overtuiging dat je zo relaxed speelt, maar dat je blessurevrij bent en over 10 jaar nog steeds daartoe in staat bent.

Terug naar zijn 5 (voorlopig), gaat het maar om drie dingen
- genieten
- genieten
- genieten

Want alleen dan kom je tot een ontspannen manier van spelen. Mijn pa speelde Hot Club de France. Zigeunerjazz wordt dat ook wel genoemd. Iedere tel een ander akkoord. Dus ook behoorlijk snel. Gespeeld tot zijn 89e en het moment waarop ze in het ziekenhuis een botje in zijn linkerhand niet goed hebben gezet.
Dus oud worden met je gitaar kan easy. Moet je zelf ook wat aan doen.

Voor deze post ben ik streng genoeg geweest. Ik zet m nog een keertje op! Wat een heerlijk stukkie muziek is dit toch!!!
Vriendelijke groet, Gus

DTmaster
23 juli 2011, 05:59
Wow :)

Dit is de beste comment ever period!!!

Ik neem hem nog eens plus wat anders maar dan 100% right!!

Thanx voor de waardering man :)

wormke
24 juli 2011, 00:31
echt mooie klank, en super gespeeld, dat het even slordig gaat worden, maakt het gewoon nog mooier mijns inziens... maar het is inderdaad zeer snel, en zoals duhsjaak zegt, oppassen voor blessures.

Als ik zo een stukjes hoor heb ik altijd spijt dat ik 20 jaar geleden niet besloten heb om muziekschool te gaan doen, maar om alles op men eentje te leren... Dit zal ik ook nooit uit mijn gitaar gaan halen. Maar dat maakt het eens zo mooi om naar te luisteren!!