PDA

View Full Version : HNGD: Gibson Les Paul Standard uit 1992 (Ebony)



BobvanKempen
21 juli 2011, 14:43
Eerst maar eens het verhaal: Gisteravond laat was op op MP nog naar Les Paul aan het kijken en, hoewel ik weet dat sommige van jullie er een gruwelijke hekel aan hebben, had ik er op 2 een "fun" bod gedaan van 1000 euro. Binnen 5 minuten reactie van een dat hij toch echt 1500 euro wilde hebben. 10 Minuten later was het al 1300, en om half 12 kreeg ik een telefoontje dat hij de gitaar verkocht voor 1000.

Vandaag natuurlijk mijn auto kapot dus ik in de trein en jawel hoor, een echte standaard, geen beschadigingen op een tuner die wat beschadigd is, binding mooi vergeeld en de bruine koffer met pink bekleding nagenoeg onbeschadigd erbij. Het enige is dat hij de code niet meer weet dus ik kan voorlopig gaan proberen.

Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
July 18th, 1992
Production Number: 138

Hoewel ik eigenlijk geen Les Paul meer wilde (en al zeker geen zwarte aangezien ik die al 2 heb) kon ik deze toch niet laten staan.

Foto's volgens zodra het fototoestel opgeladen is.

bass blom
21 juli 2011, 14:50
dasnieverkeerdnie

macwilliams
21 juli 2011, 15:15
dasnieverkeerdnie

Wat hij zegdt!! :ok:

BobvanKempen
21 juli 2011, 15:22
Wat hij zegdt!! :ok:

Ja ach, de vraag is hoe lang ik haar hou, want ik wilde toch eigenlijk echt graag een GT of een PRS SC. Maar eerlijk is eerlijk, ze klinkt geweldig alleen weer zon loodzware plank.

Offtopic: Scheelt zon Ashtray cover nu in het geluid? Ben zelf eigenlijk wel benieuwd.

HaroldA
21 juli 2011, 15:53
Offtopic: Scheelt zon Ashtray cover nu in het geluid? Ben zelf eigenlijk wel benieuwd.

Een ashtray op een Les Paul? Nooit gezien... :chicken:

Ronald.ZaZ
21 juli 2011, 16:14
Dus hij heeft 'm opgengemaakt aan de scharnierkant van de koffer nadat ie 'm gejat heeft?
Na het funbod dacht ie "het is niet wat ik ervoor wil hebben maar dan ben ik er wel zo snel mogelijk weer vanaf"

Zal wel niet :seriousf:

Gefeliciteerd met je gitaar

macwilliams
21 juli 2011, 16:35
Offtopic: Scheelt zon Ashtray cover nu in het geluid? Ben zelf eigenlijk wel benieuwd.
Ik heb je een PM gestuurd.

Oranjeaap
21 juli 2011, 21:51
Een ashtray op een les paul zit in de control cavity en schermt de elektronica af. Beetje zoals de binnenkant bekleden met folie. Maar dan een meer elegante manier als je het mij vraagt. Zou geen verschil in geluid moeten maken.
Tenzij je een andere ashtray bedoelt

BobvanKempen
22 juli 2011, 02:10
Een ashtray op een les paul zit in de control cavity en schermt de elektronica af. Beetje zoals de binnenkant bekleden met folie. Maar dan een meer elegante manier als je het mij vraagt. Zou geen verschil in geluid moeten maken.
Tenzij je een andere ashtray bedoelt

Het verhaal is eigenlijk gewoon heel simpel, ik heb net ook een Telecaster gekocht en had daarbij ook een ashtray gekocht die niet past op mijn Tele. Die heb ik naar Willem opgestuurd en vroeg me af of dat nog verschil in geluid maakt. Helaas, vanuit het zuiden naar andere delen in het land is in het verleden gebleken, kan even duren. Dus Willem kan me nog niet vertellen of dat daadwerkelijk veel verschil maakt.

Oranjeaap
22 juli 2011, 12:17
Ah zo.

Gibson plaats soms van deze dingen in de control cavity, lijkt op een ashtray ;)

http://guitarsandgear.sweetwater.com/wp-content/uploads/2009/08/08-cavity-w-shield-300x225.jpg

http://guitarsandgear.sweetwater.com/wp-content/uploads/2009/08/09-cavity-shield-off-300x277.jpg

HaroldA
22 juli 2011, 12:21
Het verhaal is eigenlijk gewoon heel simpel, ik heb net ook een Telecaster gekocht en had daarbij ook een ashtray gekocht die niet past op mijn Tele. Die heb ik naar Willem opgestuurd en vroeg me af of dat nog verschil in geluid maakt. Helaas, vanuit het zuiden naar andere delen in het land is in het verleden gebleken, kan even duren. Dus Willem kan me nog niet vertellen of dat daadwerkelijk veel verschil maakt.

En wat heeft dat met een Gibson uit 1992 te maken? :???: :chicken:

macwilliams
22 juli 2011, 12:35
En wat heeft dat met een Gibson uit 1992 te maken? :???: :chicken:

Daarom stond er ook "oftopic" voor.

HaroldA
22 juli 2011, 12:39
Foto's volgens zodra het fototoestel opgeladen is.

Zijn ze 22 uur later nog steeds niet opgeladen?


Daarom stond er ook "oftopic" voor.

Jaja... :???:

Offtopic: waarom zijn bananen eigenlijk krom? En waarom zou deze vraag in een topic gesteld moeten worden die over een Gibson uit 1992 komt? :sssh:

macwilliams
22 juli 2011, 12:45
Zijn ze 22 uur later nog steeds niet opgeladen?



Jaja... :???:

Offtopic: waarom zijn bananen eigenlijk krom? En waarom zou deze vraag in een topic gesteld moeten worden die over een Gibson uit 1992 komt? :sssh:


Dat weet ik net zo min als dat waarom m'n Aifoon "oftopic" van "offtopic" maakt.

Jasper.
22 juli 2011, 13:00
???:

Offtopic: waarom zijn bananen eigenlijk krom?
Van Willemwever.nl:

Bananen groeien aan een bananenplant, geen bananenboom!
Een bananenplant heeft geen stam maar een soort cilinder van bladeren. Daar groeit een bloemknop aan. Deze knop bevat wel 100 bloemen, en elke bloem wordt een banaan. De bananenplant heeft veel zon nodig.

Wanneer de banaan begint te groeien, wordt deze steeds zwaarder. Door de zwaartekracht gaat de bloemtros naar beneden hangen. Maar, de vruchten willen naar boven blijven groeien, dit heet negatieve geotropie. De vrucht groeit dan tegen de zwaartekracht in. Wortels van bomen en planten groeien met de zwaartekracht mee naar beneden en stengels groeien juist weer tegen de zwaartekracht in omhoog.
Wist je dat de banaan gewoon recht blijft wanneer de trossteel wordt ondersteund?
Er bestaan ook een aantal kleinere bananensoorten die gewoon recht blijven (de trossteel buigt dan niet door door het gewicht van de vruchten).
Het is dus niet genetisch bepaald en heeft ook niets met het 'groeien naar het licht' te maken.
Zelfs Willem Wever dacht dat eerst!

Oranjeaap
22 juli 2011, 13:03
Bananen groeien dus vanuit het puntje naar de zon toe. Als de tros doorbuigt wijst nu plotseling het puntje naar beneden. Maar die wil toch naar de zon toe groeien dus groeit ie krom. Tadaa

HaroldA
22 juli 2011, 14:05
Bananen groeien dus vanuit het puntje naar de zon toe. Als de tros doorbuigt wijst nu plotseling het puntje naar beneden. Maar die wil toch naar de zon toe groeien dus groeit ie krom. Tadaa

Sowieso groeit er geen enkele plant of vrucht naar de zon toe, alleen maar van de zon af. "Groeicellen" kunnen namelijk helemaal niet tegen zonlicht.

macwilliams
22 juli 2011, 14:38
En dan is zo'n ashtray ineens veel minder offtopic geworden.....

HaroldA
22 juli 2011, 14:41
En dan is zo'n ashtray ineens veel minder offtopic geworden.....

Als een ashtray mag, dan mogen bananen ook!

http://forums.artofwarcentral.com/images/smilies/bananahuge.gif


Edit: 'offtopic' vergeten te vermelden! Stom!!!

BobvanKempen
22 juli 2011, 14:53
Beter laat dan nooit maar kon het kabeltje niet vinden:


http://i53.tinypic.com/1zl9oy9.jpg

http://i52.tinypic.com/efsd3o.jpg

http://i56.tinypic.com/2rhl1n7.jpg

http://i52.tinypic.com/32zjaqb.jpg

BobvanKempen
22 juli 2011, 15:04
En offtopic: als een pompstation 24/7 open is en alle dagen van het jaar ook, waarom zit er dan een slot op de deur?

HaroldA
22 juli 2011, 15:06
En offtopic: als een pompstation 24/7 open is en alle dagen van het jaar ook, waarom zit er dan een slot op de deur?

Alle tankstations hebben dezelfde deur? in geval van calamiteiten moet je de deur op slot kunnen doen? Zijn zoveel redenen voor...

Jasper.
22 juli 2011, 15:16
Mooi gitaartje hoor. Ik vind deze zwarte Les Pauls altijd prachtig. Met die vergeelde binding, en overal vingerafdrukken. (niet poetsen hoor) Zien er lekker gebruikt uit, maar hebben toch klasse.

BobvanKempen
22 juli 2011, 15:29
Mooi gitaartje hoor. Ik vind deze zwarte Les Pauls altijd prachtig. Met die vergeelde binding, en overal vingerafdrukken. (niet poetsen hoor) Zien er lekker gebruikt uit, maar hebben toch klasse.

Ik heb voor de rest nog niets aan de gitaar gedaan maar nadat ik de slagplaat eraf gehaald heb wordt er toch echt gepoetst. Op de gitaar zelf zitten geen krassen, beschadigingen en/of butsen dus dat vintage/gebruikte heeft ze toch niet.

Eerst de code van dat slot maar eens zijn te vinden, daar zit nog wel ff tijd in ben ik bang.

sideburns
22 juli 2011, 18:33
Eerst de code van dat slot maar eens zijn te vinden, daar zit nog wel ff tijd in ben ik bang.

Mooie plank hoor ! Ik zou als eerste tnotb uitproberen, als dat niet lukt heb je er nog maar 999 te gaan. Succes.

benwave
22 juli 2011, 18:51
1000 euro ..Tja goed gedaan man ..koopje

macwilliams
22 juli 2011, 19:22
Beter laat dan nooit maar kon het kabeltje niet vinden:


http://i53.tinypic.com/1zl9oy9.jpg

http://i52.tinypic.com/efsd3o.jpg

http://i56.tinypic.com/2rhl1n7.jpg

http://i52.tinypic.com/32zjaqb.jpg

:ok: Helemaal goed, niks meer aan doen.

BobvanKempen
22 juli 2011, 19:28
Dank U wel iedereen! Hoewel ik geen LP meer wilde moet ik zeggen dat deze toch wel lekker speelt. Zit nog te dubben of ik ga proberen deze om te ruilen voor een Goldtop maar dat is nog helemaal niet zeker.

SRV2000
22 juli 2011, 20:12
Ik heb/had precies de zelfde koffer deze is 2 weken geleden gestolen:(

Probeer de code:246 eens:p

macwilliams
22 juli 2011, 21:35
Ik heb/had precies de zelfde koffer deze is 2 weken geleden gestolen:(

Probeer de code:246 eens:p

Ghehehe, die is wel briljant :seriousf:

BobvanKempen
22 juli 2011, 21:59
Nope, wil ook niet. Dus beginnen bij 001 dan maar :S

G.G.
22 juli 2011, 22:30
Leuke LP, wel een hoop geld voor een Musoland.

BobvanKempen
22 juli 2011, 22:35
Leuke LP, wel een hoop geld voor een Musoland.


musoland? Term die nog niet ken ben ik bang.

G.G.
22 juli 2011, 22:37
musoland? Term die nog niet ken ben ik bang.
Ben ik ook bang voor.

Ik kon het niet laten, sorry

SRV2000
22 juli 2011, 22:39
Nope, wil ook niet. Dus beginnen bij 001 dan maar :S

Maar de koffer is open.
Dan kun je toch gewoon een nieuwe code invoeren?
Meestal moet je het lipje om hem te openen naar links schuiven en dan een nieuwe code invoeren. na mijn weten moet dat werken, maar heb nog zo``n koffer staan dus ik ga het effe voor je proberen.

EDIT: Ja HOorrrr.

het knopje schuif je normaal naar links om het te openen nu schuif je het knopje naar rechts ( wel vasthouden)
dan vul je met de andere hand de 3 cijferige gewenste code in en dan pas het knopje los laten

en je hebt een nieuwe code zodat je hem kunt openen ;)

als ik het te moeilijk uitleg maak ik wel effe foto``s

BobvanKempen
22 juli 2011, 22:40
Ach google is mijn vriend zeggen we dan, wil je zeggen dat je denkt dat de gitaar niet echt is? Want dat lijkt me heel erg sterk.

BobvanKempen
22 juli 2011, 23:05
Maar de koffer is open.
Dan kun je toch gewoon een nieuwe code invoeren?
Meestal moet je het lipje om hem te openen naar links schuiven en dan een nieuwe code invoeren. na mijn weten moet dat werken, maar heb nog zo``n koffer staan dus ik ga het effe voor je proberen.

EDIT: Ja HOorrrr.

het knopje schuif je normaal naar links om het te openen nu schuif je het knopje naar rechts ( wel vasthouden)
dan vul je met de andere hand de 3 cijferige gewenste code in en dan pas het knopje los laten

en je hebt een nieuwe code zodat je hem kunt openen ;)

als ik het te moeilijk uitleg maak ik wel effe foto``s

volgens mij werkt dat alleen als het cijferslot op de juiste code staat want bij mij lukt het niet.

SRV2000
22 juli 2011, 23:06
Ach google is mijn vriend zeggen we dan, wil je zeggen dat je denkt dat de gitaar niet echt is? Want dat lijkt me heel erg sterk.

Nauw zo moet het Van Kempen.

Als het goed is ziet jou slotje er zo uit
http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/IMG_2734-1.jpg

Je schuift met je duim het knopje naar rechts ( wel vasthouden) en voert met de andere had je gewenste code in.
Die van mij is nu 000
http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/IMG_2736.jpg

Zodra je de nieuwe code hebt ingevoerd kun je je duim los laten en je nieuwe ingevoerde code werkt
die van mij is nu 111
http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/IMG_2737.jpg

en klaar is het.
je hebt een nieuwe code:D

EDIT: Als het goed is moet het werken als de koffer geopend is bij mij in ieder geval wel.

G.G.
23 juli 2011, 09:34
Bob, quote post # 34 ff en lees dan nog eens goed in het postveld. :soinnocent:

macwilliams
23 juli 2011, 10:51
Ik kon het niet laten, sorry

Hahahaha eikel, das een misselijke grap. :seriousf:

RS-Rik
23 juli 2011, 11:04
Ebony? Dikke boner zul je bedoelen.


Het mist nog wel een Bigsby, dan is het een echte grote mannen gitaar.

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRGsPLbHhPssykjpxFn3en-5z4IXdsAT7_T0TkhbWD2h10ANXBuZA

BobvanKempen
23 juli 2011, 11:23
Ebony? Dikke boner zul je bedoelen.


Het mist nog wel een Bigsby, dan is het een echte grote mannen gitaar.

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRGsPLbHhPssykjpxFn3en-5z4IXdsAT7_T0TkhbWD2h10ANXBuZA

Als ik hem zou houden was de vibramate v7 plus de bigsby B7 al besteld bij Vox Humana. Mocht ik het voor elkaar krijgen een ruildeal met een Goldtop te maken wordt dat setje alsnog besteld. Vind eigenlijk dat een Bigsby standaard op een LP moet zitten.

BobvanKempen
23 juli 2011, 11:26
Hahahaha eikel, das een misselijke grap. :seriousf:

Damn, nu pas zie ik het. En idd dat is best misselijk (en uber grappig als het bij een ander gedaan was).

G.G.
23 juli 2011, 11:36
Sorry Bob, had een biertje op en zag dat het onderwerp al erg lollig begon, kon het niet laten. Ik zie werkelijk niets dat op nep zou kunnen duiden. Denk dat je een hele mooie LP gescoord hebt voor een bijna misdadige prijs. Gefeliciteerd.

BobvanKempen
23 juli 2011, 11:43
Sorry Bob, had een biertje op en zag dat het onderwerp al erg lollig begon, kon het niet laten. Ik zie werkelijk niets dat op nep zou kunnen duiden. Denk dat je een hele mooie LP gescoord hebt voor een bijna misdadige prijs. Gefeliciteerd.

Ach, ik ben ooit begonnen met gitaarspelen om tijdens het bier drinken iets te doen te hebben dus het is U zeker vergeven. Ben wat gevoelig voor fake's sinds ik ooit een Fibson Les Paul Zakk Wylde gekocht heb voor 2500 euro. Die doet nog steeds pijn.

bass blom
23 juli 2011, 11:44
oei, ja, dan komt zo'n grap wat pijnlijk aan

:grouphug:

macwilliams
23 juli 2011, 12:58
oei, ja, dan komt zo'n grap wat pijnlijk aan

:grouphug:

Wederom wat hij zegdt:D

HaroldA
23 juli 2011, 12:59
Ach, ik ben ooit begonnen met gitaarspelen om tijdens het bier drinken iets te doen te hebben dus het is U zeker vergeven. Ben wat gevoelig voor fake's sinds ik ooit een Fibson Les Paul Zakk Wylde gekocht heb voor 2500 euro. Die doet nog steeds pijn.

Dan is zo'n mooie Gibby je van harte gegund!!! :ok:

G.G.
23 juli 2011, 13:04
Ooieee, dat wist ik dus niet. Dan komt ie inderdaad extra hard aan, maar dan is deze gitaar je inderdaad wel even wat extra gegund.

bosnialove
19 maart 2013, 23:25
Oude topics stalker.

Wel mooi, toch toevallig ontdekt hoe ik de code kan veranderen en dat heb ik gelijk veranderd in een ander nummer.

Ik heb zojuist zo'n ashtray gekocht via Ebay. Heeft zo'n ding nou een functie of niet?

Venlonaer
20 maart 2013, 09:27
En dat vraag je nadat je hem al gekocht hebt? Logisch....

Maar Google eens op ashtray....;)

bosnialove
20 maart 2013, 14:20
Niemand?! Op internet zijn de mening verschillend: sommigen willen het erop hebben, anderen weer niet. Maar nergens wordt vertelt of het ook echt helpt..

HaroldA
20 maart 2013, 16:19
Niemand?! Op internet zijn de mening verschillend: sommigen willen het erop hebben, anderen weer niet. Maar nergens wordt vertelt of het ook echt helpt..

Helpt voor wat?!?

bosnialove
20 maart 2013, 17:04
Shit, te vroeg gestopt met typen. ".. wordt vertelt of die cover / ashtray ook ergens voor helpt.." Het zal wel tegen het brommen zijn, maar nergens staat of zo'n ashtray ook veel verschil uitmaakt.

B-stone
20 maart 2013, 21:40
Shit, te vroeg gestopt met typen. ".. wordt vertelt of die cover / ashtray ook ergens voor helpt.." Het zal wel tegen het brommen zijn, maar nergens staat of zo'n ashtray ook veel verschil uitmaakt.

Hebben we het nou over een lp of een tele? Ik ken ze alleen op de teles. Ziet er wel erg vet uit op de juiste tele.

nickofzo
20 maart 2013, 21:45
Ik zeg alleen maar even: als het er niet op hoeft voor een dergelijke functie, moet je het er niet op zetten.

bosnialove
20 maart 2013, 21:55
We hebben het hierover, die covers over the bedrading. Gemaakt van tin:

http://guitarsandgear.sweetwater.com/wp-content/uploads/2009/08/08-cavity-w-shield-300x225.jpg

http://guitarsandgear.sweetwater.com/wp-content/uploads/2009/08/09-cavity-shield-off-300x277.jpg

Venlonaer
20 maart 2013, 23:37
Ah dat ding. Dient voor shielding. Alsheter niet al inzat hoef je het er niet extra in te bouwen. Mijn custom uit 83 had er een, de custom uit 74 niet.

Jorikm
20 maart 2013, 23:42
Wat zou zo'n ding wel doen wat een goed geshielde cavity niet doet.. ? Iemand die hier antwoord op weet?
Lijkt mij niets toe te voegen maar ik hoor graag jullie meningen/ervaringen.

Jorik.

Edit:
Excuus, helemaal vergeten te melden dat ik dit echt een onwijs gave plank vind. Veel plezier er mee!

stijnkenens
20 maart 2013, 23:49
Wat zou zo'n ding wel doen wat een goed geshielde cavity niet doet.. ? Iemand die hier antwoord op weet?
Lijkt mij niets toe te voegen maar ik hoor graag jullie meningen/ervaringen.

Jorik.

Dat ís de goed geshielde cavity. Een van beide is goed. Beide is overkill en totaal overbodig.
Maar volgens mij zou het wel beter zijn dan de shieldingverf of tape. Verf lijkt me te dun, en bij de tape heb ik altijd het gevoel dat er niet overal contact is (en het is eigenlijk ook gewoon lelijk, hoe proper je het ook probeert aan te brengen !) Maar toch gaat m'n voorkeur uit naar tape.



s.

bosnialove
21 maart 2013, 08:08
Ik ben benieuwd of het een verschil zal uitmaken. :)

Venlonaer
21 maart 2013, 09:29
Heb je ook het metalen plaatje besteld dat onder de pots komt? Anders kun je het kapje nergens aan bevestigen.
Lijkt mij wel een rotklus om te instaleren. Alle pots zullen eruit moeten.

Agent_Smith
21 maart 2013, 09:44
Da's een typisch eind 70s/begin 80s verzinsel. Bijna iedereen haalt het eruit en somemietert het weg. Voegt verder niks toe ofzo. Nou ja, beetje gewicht dan ;-)
'Ashtray' is trouwens geen gebruikte/officiele benaming voor dit ding. Men spreek meestal van een shielding cover of shielding cup. 'Ashtray' slaat op een telecaster cover.

Jorikm
21 maart 2013, 09:58
Bedankt voor je uitleg Stijn. Als ik het dus goed begrijp is dat een vervanger voor de tape/verf. Dan zie ik het nut er wel van in mits je cavity niet of slecht geshield is. Voor de looks en/of handigheid zou ik het lekker weglaten, ik vind het echt heel lelijk.

Jorik

bosnialove
21 maart 2013, 11:47
Ik zal hem bevestigen zodra hij binnen is en dan zal ik vertellen of hij goed werkt. Mijn bedrading is verder netjes en grounded, maar hij kan altijd stiller.

Ik vind het overigens een stuk netter and it shields your wiring. Double win.

http://farm5.staticflickr.com/4041/4637022816_80e54981d7.jpg

Damn, men vraagt $75,- voor die cover. Ik heb hem veel goedkoper gekocht. :)

Venlonaer
21 maart 2013, 16:07
Jij kunt werkelijk geen ervaringen/dingen van anderen aannemen hea? Waarom post je uberhaupt je vraag dan als ik vragen mag?

B-stone
21 maart 2013, 18:04
Jij kunt werkelijk geen ervaringen/dingen van anderen aannemen hea? Waarom post je uberhaupt je vraag dan als ik vragen mag?

Denk dat hij je in zn negeer heeft staan, of erger nog: doet alsof je erin staat :P