PDA

View Full Version : Nik Huber Redwood of Tom Anderson Bulldog > holy grail questing



GC22
21 juli 2011, 12:36
In mijn queste naar de holy grail ben ik aangekomen bij de NH Redwood en de TA Bulldog.

Echter op het net worden deze niet zo uitgebreid besproken, en alle lovende artikelen/demo´s/reviews hieromtrent bekijk ik een weinig sceptisch, want we weten allemaal hoe ´objectief´ deze kunnen zijn (lees: gemodificeerde advertenties). Bovendien zijn dit instrumenten die de lokale gitarenboer en zelfs de betere nationale dealer niet 123 op voorraad hebben.

Heeft iemand van jullie ervaring met deze modellen? En zo ja is dit in zijn algemeenheid qua kwaliteit, toon en bespeelbaarheid inderdaad de overtreffende trap van, laten we zeggen doorsnee Fender CS, Gibson CS, PRS?

Harm
21 juli 2011, 16:39
Ik heb een Nik Huber, dus daar kan ik over praten...

Een Orca, supermooi afgewerkt en goede toon! Is de laatste 5 jaar mijn main gitaar :)
Kwaliteit: erg goed! Mooi afgewerkt, meer in de richting van prs in kwaliteitscontrole (vind ik)
Toon: ik vind 'm heerlijk, mooi warme toon, goed in balans
Bespeelbaarheid: ik vind de halzen vrij dun, maar ik vind r8-en en r9's heerlijke halzen.. Dus mocht van mij iets dikker maar erg makkelijk bespeelbaar en alle andere orca's die ik in de handen heb gehad (plus nog een dolphin) spelen erg gemakkelijk!!

Kijk voor toon en klank eens op de youtube site van Gregor Hilden. Hij bespeelt vele soorten Hubers!!

Harm

groovieguitarguus
23 juli 2011, 00:12
En hij heeft er ook een te koop... ziet er heel gaaf uit.

€ 3990,- bouwjaar 2002 : http://img231.imageshack.us/img231/7472/2002huberorca1.jpg