PDA

View Full Version : HNGD Fender Jaguar



jutter
20 juli 2011, 17:41
Eigenlijk zo lelijk als de pest maar doordat hij zo lelijk is heeft het ook weer zijn charme! Toch vind ik hem best wel mooi en goed, ook qua geluid en bespeelbaarheid. Het is even wennen maar er zitten goed bruikbare sounds in. Zelfs alleen de neckpup is heel goed bruikbaar voor jazzy dingetjes. Hij stond op MP en gisteren wezen kijken. Het gaat om een MIJ en is gemaakt tussen '84- '87, een oude japanner dus. Hij is weinig bespeelt en heeft waarschijnlijk nooit een beurt gehad. Hij was vies, de potmeters bungelden er los in, neck stond bol, snaren te laag, toets was droog, etc. Genoeg werk dus om hem weer tiptop te maken, maar je zag hem opknappen! Vanavond gaat hij mee naar de band dus ik ben benieuwd hoe hij zich staande houdt!

Hier wat pics

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Jaguar/DSC02353.jpg
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Jaguar/DSC02349.jpg
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Jaguar/DSC02351.jpg

Kim Wilson
20 juli 2011, 17:44
Mooi! Net ding. Ik had e.o.a. vage surfkleur verwacht, maar dit is wel chic. Gefeliciteerd!

Veel HNGD's de laatste tijd trouwens, weinig te merken van de crisis. :D

jutter
20 juli 2011, 17:47
Mooi! Net ding. Ik had e.o.a. vage surfkleur verwacht, maar dit is wel chic. Gefeliciteerd!

Veel HNGD's de laatste tijd trouwens, weinig te merken van de crisis. :D

Dank je Hans! Wat mij verbaast is dat hij goed te gebruiken is voor blues en bluesrock.

Wat betreft de crisis; het is nu juist de tijd om leuke dingen te kopen.

macwilliams
20 juli 2011, 17:51
Hij is inderdaad lelijk van mooïgheid :D
:)

jutter
20 juli 2011, 17:52
Hij is inderdaad lelijk van mooïgheid :D
:)

Lijkt op de baas....:seriousf:

Koen489
20 juli 2011, 17:52
Ziet er geweldig uit maar toch moet ik echt niets weten van zo'n vorm ;)

jutter
20 juli 2011, 17:54
Ziet er geweldig uit maar toch moet ik echt niets weten van zo'n vorm ;)

Dat zei ik ook eerst tegen mijn echtgenote toen ik haar voor het eerst zag....oeps!:seriousf:

Koen489
20 juli 2011, 17:55
Hehehehe ;)

zoon van johanb
20 juli 2011, 18:09
Ikzelf heb nu een strat en een Tele, en heb altijd het idee dat deze ideaal tussen die 2 past... maar is dat ook een goede gedachte?..

verder gefeliciteerd met een zeer Interessante gitaar.

ikzelf heb een tijdje lopen kijken voor een Jazzmaster, alleen die zijn me te duur... :hide:

Hendriks
20 juli 2011, 18:16
Gefeliciteerd Alex , kun je een beetje met het nekkie , voor mij was hij te dun , maar het zijn wel mojo gitaren .

muziekschuur
20 juli 2011, 18:40
Gefeliciteerd.

Kun je daar nu mee strummen? Of is die brug daar niet geschikt voor?

jutter
20 juli 2011, 18:52
Ikzelf heb nu een strat en een Tele, en heb altijd het idee dat deze ideaal tussen die 2 past... maar is dat ook een goede gedachte?..

verder gefeliciteerd met een zeer Interessante gitaar.

ikzelf heb een tijdje lopen kijken voor een Jazzmaster, alleen die zijn me te duur... :hide:

Moeilijk te zeggen; ik vind het geen tele en ook geen strat. Hij is op de neckpup warm, anders dan een tele of strat. De brugpup is smooth maar kan ook behoorlijk fel klinken, feller dan een tele.


Gefeliciteerd Alex , kun je een beetje met het nekkie , voor mij was hij te dun , maar het zijn wel mojo gitaren .

Nekkie is lekker, wel even wennen maar zeker niet te dun.


Gefeliciteerd.

Kun je daar nu mee strummen? Of is die brug daar niet geschikt voor?

Strummen heb ik nog niet geprobeert, dat zal ik vanavond proberen.

EuroCinema
20 juli 2011, 18:55
ikzelf heb een tijdje lopen kijken voor een Jazzmaster, alleen die zijn me te duur... :hide:

Ik heb een classic player. Relatief betaalbaar en veel van de Jazzmaster "quirks" zijn opgelost (de hardcore jazzmaster fanaat vindt dat misschien jammer, maar veel anderen vinden het handig)

Anyway... HNGD! Wat een superplank met tons of mojo!

Epiphoneee
20 juli 2011, 19:13
Wat een plaatje zeg :mmmm:!

jutter
20 juli 2011, 19:39
Ik heb een classic player. Relatief betaalbaar en veel van de Jazzmaster "quirks" zijn opgelost (de hardcore jazzmaster fanaat vindt dat misschien jammer, maar veel anderen vinden het handig)

Anyway... HNGD! Wat een superplank met tons of mojo!


Wat een plaatje zeg :mmmm:!

Dank je mannen!

Ik wil gewoon eens kijken hoe deze mij gaat bevallen, anders gaat hij er weer gewoon uit!

jutter
21 juli 2011, 00:45
Vanavond heeft hij op zijn donder gehad in de band! Man, wat een geweldige goede sound! Bespeelbaarheid is top, klank is top, alleen 1 nadeel........hij is niet geschikt voor het heavier rockwerk wat wij spelen! Voor pop, blues en de wat softere rock is hij uitermate goed geschikt maar voor heavier rock pakte ik toch mijn PRS. Wel jammer want de looks zijn goed, klank is goed en de bespeelbaarheid is goed..... Ik ga er toch maar even een nachtje over slapen.......

rijsberman
21 juli 2011, 00:58
Nou, als je er vanaf wilt... :lovelove:

;)

jutter
21 juli 2011, 00:59
Nou, als je er vanaf wilt... :lovelove:

;)

PM maar even ;)

jze
21 juli 2011, 14:36
Mooie gitaar, lekker eigenwijs model blijft het. Ik hou er wel van!

Wat bedoel je met heavier werk? Zolang het geen full-on death metal is moet er toch wel een mouw aan te passen zijn?
Ik zeg: als het goed speelt en klinkt gewoon houden, beetje afwisseling op het podium is toch mooi!

geert1976
21 juli 2011, 15:07
Eigenlijk zo lelijk als de pest maar doordat hij zo lelijk is heeft het ook weer zijn charme! Toch vind ik hem best wel mooi en goed, ook qua geluid en bespeelbaarheid. Het is even wennen maar er zitten goed bruikbare sounds in. Zelfs alleen de neckpup is heel goed bruikbaar voor jazzy dingetjes. Hij stond op MP en gisteren wezen kijken. Het gaat om een MIJ en is gemaakt tussen '84- '87, een oude japanner dus. Hij is weinig bespeelt en heeft waarschijnlijk nooit een beurt gehad. Hij was vies, de potmeters bungelden er los in, neck stond bol, snaren te laag, toets was droog, etc. Genoeg werk dus om hem weer tiptop te maken, maar je zag hem opknappen! Vanavond gaat hij mee naar de band dus ik ben benieuwd hoe hij zich staande houdt!

Hier wat pics

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Jaguar/DSC02353.jpg
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Jaguar/DSC02349.jpg
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Jaguar/DSC02351.jpg

Mooi ding, maar een 84er-87er lijkt mij sterk, zie de E-serienummer niet op de headstock.

Indien er een E serienummer op de hiel staat, lijkt het mij een jaren 90 exemplaar (de japanners hebben de E hergebruikt, in de 90er jaren, waarop de letter E op een bouwjaar slaat en niet op een decennium zoals dit bij de befaamde E serie uit de jaren 80 wel het geval was)